وبلاگ

علل دیر شارژ شدن گوشی موبایل

با یکی از مقاله های آموزش تعمیرات موبایل از مرکز تعمیرات موبایل 118 در خدمت شما هستیم. یکی از اصلی ترین علت های دیر شارژ شدن موبایل را در این مقاله قصد داریم به آن  بپردازیم.

 

۱: کابل نامناسب و بی کیفیت

از سلامت ظاهری کابل خود مطمئن شوید  و در صورت نیاز برای خرید کابل  سعی کنید کابل جنس خوب و با کیفیت را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید . کابل با کیفیت پایین باعث اختلال در زمان شارژ می گردد و حتی به باتری و گوشی شما صدمه وارد می کند .

ممکن است همیشه مشکل از ظاهر کابل نباشد و مشکل در اتصال کابل به گوشی باشد. به قسمتی ازسوکت  شارژ روی گوشی که کابل به آن متصل می‌شود دقت کنید دو دندانه خواهید دید که برای اتصال محکم‌تر کابل به شارژر تعبیه شده است. این دو دندانه به سادگی در شرایطی مانند کشیدن سریع کابل از شارژر خم می‌شوند و به راحتی آسیب می‌بینند. به قسمتی از کابل که به گوشی متصل می‌شود نگاه کنید درون آن دندانه‌هایی می‌بینید که از فلز نرم ساخته شده‌اند تا در زمان استفاده نادرست، درگاه شارژ گوشی شما آسیبی نبیند و تنها کابل دچار مشکل شود.

جهت سالم نگه داشتن کابل حتما در هنگام شارژ سعی کنید از دستگاهتان استفاده نکنید ، این مورد بیشترین صدمه را به کابل شما وارد خواهد کرد .

۲ : استفاده از آداپتور شارژر نامناسب و بی کیفیت

درست است آداپتور شما نیز ممکن است باعث شارژ آهسته شود. تغییر ولتاژ ناگهانی ممکن است باعث آسیب دیدن آداپتور شود و در عملکرد آن مشکل ایجاد کند. آداپتور برای حفظ دستگاه شما از آسیب دیدن در شرایط مختلف ساخته شده و استفاده نادرست از آن مشکلاتی را برای گوشی شما به همراه خواهد داشت.
حتما سعی کنید از یک آداپتور با کیفیت مناسب و اورجینال استفاده کنید.

 

 

 

و همچنین شارژ کردن گوشی با استفاده از منابعی مانند کامپیوتر و لپ تاپ از طریق  USB باعث کندی در شارژ می شود زیر این منابع حداکثر می توانند تا ۰٫۵ آمپر جریان بدهند و این دلیل باعث کند شارژ شدن می شود .

ویا استفاده از شارژر های بی سیم هم می تواند در کند شارژ شدن دستگاه دخیل باشد ، در حال حاضر پرسرعت ترین روش شارژ استفاده از شارژر خود گوشی با استفاده از کابل می باشد . 

۳: استفاده از باتری بی کیفیت و نامناسب

یکی از دلایلی که باعث کندی روند شارژ می شود باتری با کیفیت پایین می باشد . بهتر است باتری سالم و با کیفیت ساخت بالا و اصلی تهیه کرده و جایگزین باتری فعلی نمایید ، اگر باتری شما  قابل جدا کردن نیستبهتر است از یک تعمیر کار کمک بگیرید
۴ : خرابی پورت یو اس بی

سوکت های usb طول عمر کمی دارند و پس از مدتی استفاده کاربری خود را از دست می دهند که در چنین مواردی بهترین راه حل تعویض سوکت توسط تعمیرکاران میباشد.

 

 

5 دیدگاه در “علل دیر شارژ شدن گوشی موبایل

  1. احسان گفت:

    سلام
    A510 دارم
    ای سی شارژ-باتری-فلت و سوکت شارژ
    تعویض کردم بازم کند شارژ میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. Shaghayegh گفت:

    سلام گوشی a20تازه خریدم اولش زود شارژ میشه الان۱ ساعت طول می کشه ۱۰ درصد شارژ شه

    1. تعمیرات 118 گفت:

      با شارژر دیگه تست کنید اگر اوکی نشد ایراد سخت افزاری هست و باید بیارید برای تعمیر.

  3. حسام گفت:

    سلام دیر شارژ شدن ربطی به آی سی شارژ دارد ؟

    1. تعمیرات 118 گفت:

      سلام
      بله امکانش هست از ای سی شارژ باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.