آموزش تعمیرات گوشی, موبایل, وبلاگ

عملکرد دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 در تصویری مقایسه شده است – تعمیرات موبایل 118

عملکرد دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 در تصویری مقایسه شده است - تعمیرات موبایل 118

یک افشاگر معروف، تصویری را منتشر کرده است که عملکرد دوربین گلکسی اس ۹ را با نسل قبل مورد مقایسه قرار می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد تلاش‌های سامسونگ برای جلوگیری از افشای اطلاعات مربوط به پرچم‌داران جدیدش، بی‌فایده باشد؛ در حالی‌که گلکسی اس 9 هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است، تصاویر تازه منتشر شده عملکرد دوربین این گوشی را با نسل قبل مقایسه می‎کند.

با توجه به تصویری که اخیراً ارائه شده است، باید گفت پرچم‌دار جدید سامسونگ دامنه داینامیکی گسترده‌تری دارد؛ ضمن اینکه در ثبت جزئیات و رنگ‌ها، موفق‌تر ظاهر شده است. در مقابل، دوربین گلکسی اس ۸ نتوانسته است درون یک اتاق تاریک در روز روشن، جزئیات دقیقی از ساختمان‌های دیگر به ثبت برساند و روشنی روز، عملکرد دوربین را تحت‌تأثیر قرار داده است. البته باید اشاره کرد که هر دو تصویر از یک سوژه با فاصله نسبتاً زیاد گرفته شده است و این موضوع، برای گوشی‌های هوشمند چندان ایده‌آل نیست. در مجموع، انتظار چنین عملکردی را از پرچم‌داران جدید سامسونگ داشتیم؛ در ویدیوهای تبلیغاتی که اخیراً این شرکت کُره‌ای منتشر کرده است، به بهبود دوربین اشاره می‌شود.

منبع انتشار این تصاویر، مشخص نکرده که تصویر ارائه شده با گلکسی اس ۹، مربوط به مدل «پلاس» آن است یا خیر؛ همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در زمینه عکاسی عملکرد متفاوتی خواهند داشت زیرا مدل ۶.۲ اینچی به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. با صرف‌نظر از این موضوع که نسخه استاندارد کهکشانی پرچم‌دار جدید سامسونگ تنها یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارد، هر دو گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با سنسوری با لنز F1.5 عرضه خواهد شد؛ گمان می‌رود امکان تغییر گشودگی دیافراگم تا F2.4 فراهم باشد. چنین قابلیتی را گوشی تاشوی W2018 سامسونگ نیز ارائه می‌دهد؛ البته این مدل بیشتر از ۲۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

مقاله‌های مرتبط:

جدا از تغییر دهانه لنزی سنسورهای دوربین، انتظار داریم کهکشانی‌های جدید سامسونگ بتوانند فیلم‌های صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 1080p Full HD به ثبت برسانند. البته ممکن است با کاهش رزولوشن به 720p HD، ثبت فیلم‌های اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه فراهم باشد.

شرکت کُره‌ای به صورت رسمی تأیید کرده است که پرچم‌داران ۲۰۱۸ خود را در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) به صورت رسمی معرفی خواهد کردِ؛ هر دو مدل پس از رونمایی رسمی در مراسم Unpacked سامسونگ، در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش گذاشته خواهد شد. ایوان بلس، مدتی پیش مدعی شده بود پیش‌فروش پرچم‌داران سامسونگ از تاریخ ۱ مارس (۱۰ اسفند) آغاز می‌شود؛ ضمن اینکه هر دو مدل پس از گذشت دو هفته، به صورت رسمی به بازار عرضه خواهند شد.

تغییراتی که سامسونگ در مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش اعمال کرده است، باعث خواهد شد تا گلکسی اس ۹ با قیمت بیشتری نسبت به نسل قبل عرضه شود. مدتی پیش، اعلام شد که مدل ۵.۸ اینچی کهکشانی‌های جدید سامسونگ با قیمت پایه ۷۸۹ پوند (۱۱۱۴ دلار) در دسترس قرار می‌گیرد؛ انتظار می‌رود مدل «پلاس» نیز با قیمت ۸۸۹ پوند (۱۲۵۵ دلار) وارد بازار شود.

جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، بنفش و آبی مرجانی وارد بازار خواهد شد؛ این رنگ‌ها به ترتیب با نام تجاری Lilac Purple، Titanium Gray، Midnight Black و Coral Blue معرفی خواهند شد. از نظر طراحی، تفاوت چشمگیری بین کهکشانی‌های امسال و ۲۰۱۷ سامسونگ وجود نخواهد داشت؛ با این‌حال، تغییراتی در پنل پشتی اعمال شده است. گمان می‌رود حسگر اثرانگشت در گلکسی اس ۹ به پایین دوربین اصلی منتقل شده باشد که دسترسی به سنسور اثرانگشت را ساده‌تر خواهد کرد؛ ضمن اینکه سیستم احراز هویت بیومتریک «اسکن هوشمند» برای پرچم‌داران جدید سامسونگ درنظر گرفته شده است که با ترکیب سیستم تشخیص چهره و حسگر تشخیص عنبیه، عمل خواهد کرد.

جدا از این قابلیت‌ها، کهکشانی‌های آینده سامسونگ به بلندگوی استریو مجهز خواهند شد و انتظار داریم که AKG در بهینه‌سازی صدای خروجی بلندگوها نقش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.