آموزش تعمیرات گوشی

آموزش تعمیرات موبایل مدل مفهومی گوشی جدید سونی با نمایشگر بدون حاشیه

به‌تازگی یک ویدیو جدید از مدل مفهومی گوشی هوشمند پرچم‌دار سری اکسپریا سونی توسط یک طراح سه‌بعدی به نام صابر کیچیکچ به‌صورت آنلاین منتشر شده است. دستگاهی که در ویدیو مشاهده می‌کنید، نسبت به سایر گوشی‌های تولیدشده توسط سونی متمایز است؛ ولی باز هم نشانه‌های خاص کمپانی سونی در طراحی این محصول دیده می‌شود. این طراح با دنبال کردن فلسفه‌ی طراحی امنی بالانس سونی به چنین نتیجه‌ای دست یافته است. در سبک امنی بالانس، طراحان سعی می‌کنند محصولات از هر جهتی تقارن و تعادل داشته باشند و بخش‌های کوچکی از طراحی محصول برای کاربردهای خاص از این قاعده مستثنا هستند. محصول نهایی مد نظر کی‌چیکچ از طراحی تقریبا بدون حاشیه بهره می‌برد که لبه‌های سمت راست و چپ نمایشگر آن تقریبا به‌طور کامل حذف شده است. رنگ این دستگاه نقره‌ای براق و طراحی بدنه‌ی آن یکپارچه و فلزی است. این گوشی هوشمند فاقد دکمه‌ی فیزیکی هوم و دوربین اصلی آن یک لنز تکی است که در لبه‌ی سمت چپ بخش پشتی این دستگاه تعبیه شده و در کنار آن هم فلش ال‌ای‌دی دوگانه در نظر گرفته شده است. درگاه ارتباطی این گوشی، یواس‌بی نوع سی است.

گزارش‌هایی که اخیرا در مورد تلاش‌های سونی برای طراحی محصولات بعدی این کمپانی منتشر شده‌اند به‌نوعی با یکدیگر ارتباط دارند. دان میسا، مدیر بازاریابی سونی در ماه مارس اعلام کرد که این کمپانی برنامه‌ای برای ورود به سبک طراحی شبیه به رقبا در زمینه‌ی نسبت تصویری نا‌متعارف نمایشگر گوشی‌ها ندارد. دان میسا اعلام کرد که سونی در آینده‌ای نزدیک هیچ تصمیمی مبنی بر تولید یک گوشی هوشمند با نمایشگر ۱۸ به ۹ ندارد. صرف نظر از اینکه سونی حدود دو هفته‌ی قبل به جمع سرمایه‌گذاران کمپانی ژاپن دیسپلی آی‌ان‌سی (JDI) پیوست تا تولید انبوه پنل‌های جدید ۶ اینچی این شرکت با نسبت تصویری ۱۸ به ۹ آغاز شود؛ به نظر نمی‌رسد ماژول‌های جدید شرکت جی‌دی‌آی در دستگاه‌های آینده‌ی سونی مورد استفاده قرار گیرند. برخی از منابع نزدیک به صنعت اعلام کرده‌اند که رخ دادن این سناریو همچنان محتمل است.

سونی قبل از این هم اعلام کرده است که به دنبال عرضه‌ی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم، قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی دو گوشی هوشمند رده‌بالای جدید معرفی کند. انتظار می‌رود دو گوشی جدید سونی از سبک طراحی متفاوتی نسبت به محصولات کنونی این شرکت بهره ببرند. احتمال دیگر این است که نسبت تصویری یکی از این دو گوشی ۱۸ به ۹ باشد و مدل دوم با همان نسبت تصویری متعارف ۱۶ به ۹ تولید شود. با نزدیک شدن به نمایشگاه IFA که یکم سپتامبر آغاز به کار خواهد کرد، احتمالا جزئیات بیشتری در مورد دو گوشی هوشمند جدید رده‌بالای سونی در دسترس قرار خواهد گرفت.

در زیر می‌توانید ویدیو طرح مفهومی گوشی سونی اکسپریا با حاشیه‌‌های باریک را مشاهده کنید:

 

نظر شما در این مورد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.