آموزش تعمیرات گوشی, فناوری ایران, موبایل, وبلاگ

۳۰ هزار گوشی آیفون در طرح رجیستری غیرفعال شد و نیمی دوباره به شبکه برگشت – تعمیرات موبایل 118

[ad_1]

بر اساس گزارش رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی و تلفن همراه، حدود ۳۰ هزار دستگاه گوشی آیفون پس از اجرای طرح رجیستری قطع شد؛ اما بیش از نیمی از این تعداد دوباره به شبکه برگشت.

مهدی محبی در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه و قطع گوشی‌های قاچاق در این شبکه گفت:

بر اساس آخرین آمار، تا پایان هفته گذشته ۳۰ هزار گوشی آیفون به دلیل آنکه در سامانه‌ی گمرک به ثبت نرسیده و شناسه خود را در شبکه مخابراتی وارد نکرده بودند، قطع شدند.

وی در ادامه اعلام کرد:

یک‌چهارم از این تعداد گوشی‌ها مهمان بودند. نیمی از سه‌چهارم باقی مانده نیز با پرداخت عوارض گمرکی و حل مشکلات مربوط به گوشی‌های مسافری، بار دیگر فعال شدند. مابقی این تعداد هم‌اکنون از شبکه خارج شده‌اند و دیگر قابل استفاده نیست.

به گفته‌ی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و تلفن همراه، با اجرای طرح رجیستری فعلا ۴ برند آیفون، موتورولا، گوگل پیکسل و بلک‌بری رصد می‌شود، تاکنون فقط قطع گوشی‌های آیفون از میان این برندها اجرایی شده است و سایر برندها از چند روز دیگر مشمول قطع رجیستری می‌شوند.

مقاله‌های مرتبط:

بر اساس گزارش محبی، از روز بیست و هشتم بهمن‌ماه گوشی ال‌جی که سهم زیر ۱۰ درصدی از بازار ایران دارد نیز مشمول رجیستری خواهد شد و خریداران این گوشی‌ها باید نسبت به ثبت رجیستری آن اقدام کنند.

محبی با اشاره به اینکه موارد شکایت از اجرای طرح رجیستری به دلیل تخلفاتی که فروشندگان گوشی‌ها انجام داده‌اند از سوی وزارت صنعت به اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و موبایل ارجاع شده است، گفت:

از تعداد گوشی‌هایی که به دلیل عدم رجیستری قطع شده‌اند حدود ۱۰ درصد شکایت کرده‌اند که شکایت آن‌ها در اتحادیه پیگیری شد. از این تعداد برخی گوشی‌ها که به‌صورت شخصی وارد شده و عوارض گمرکی پرداخت نکرده بودند، با پرداخت عوارض گمرکی مشکلشان حل شد و برخی دیگر نیز با توجه به دستورالعمل صادرشده به فروشندگان موبایل، توانستند پول گوشی خود را از فروشندگانی که مبادرت به فروش گوشی قاچاق و عدم ثبت آن کرده بودند، دریافت کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.