آموزش تعمیرات گوشی, موبایل, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : اولین تصاویر ثبت‌شده با دوربین آیفون‌‌ 10، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس جدید

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

هر سه مدل آیفون معرفی‌شده در رویداد شب گذشته‌ی اپل از دوربین‌های بهبودیافته‌ای برخوردار هستند. اکنون اولین تصاویر رسمی گرفته‌شده با این گوشی‌ها منتشر شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، ساختار جدید دوربین آیفون ایکس برای اجرای بهتر واقعیت مجازی، یکی از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود؛ اما در طرف مقابل، آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس نیز از همان سنسورهای مشابه بهره می‌برند. در پشت آیفون ایکس، یک ساختار دوربین دوگانه، مشابه آیفون ۸ پلاس داریم که شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی معمولی با گشادگی دیافراگم f/1.8 برای تمام حالات و یک لنز تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.4 برای زوم اپتیکال دو برابری است. ویژگی جدید آیفون‌های امسال، قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکال تصویر برای هر دو ماژول دوربین است. حالت پرتره یا ثبت تصاویر با افکت بوکه همچنان در دسترس است. علاوه بر این، افکت‌های نورپردازی جدید در زمان واقعی به شما امکان می‌دهند تا ظاهر سوژه‌ی مورد نظر خود را به طرز قابل توجهی تغییر دهید.

برای اولین بار، حالت پرتره در دوربین سلفی آیفون نیز فعال شده است. در این حالت، دوربین جدید TrueDepth قادر است سوژه را از پس‌زمینه‌ی تصویر جدا و افکت بوکه یا افکت‌های نورپردازی را روی تصویر اعمال کند.

تمام توجهات در مراسم دیشب معطوف به آیفون ایکس بود؛ در نتیجه احتمالا فراموش کرده‌اید که دوربین‌های آیفون ۸ و ۸ پلاس نیز در مقایسه با مدل‌های پیشین ارتقاء یافته‌اند. در نگاه اول، مشخصات فنی کاملا یکسان به نظر می‌رسند. آیفون ۸ و ۸ پلاس برای دوربین عقب و جلوی خود به ترتیب از سنسورهای ۱۲ و ۷ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند؛ با این حال، ساختار دوربین پشت آیفون ۸ پلاس از یک دوربین دوم برای زوم اپتیکال دو برابری بهره می‌برد.

با این وجود، اپل ادعا می‌کند که سنسورهای به‌کاررفته در آیفون‌های جدید از نوع کاملا جدیدی هستند؛ در نتیجه انتظار می‌رود کیفیت تصاویر گرفته‌شده با آن‌ها بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. همچنین در بخش نرم‌افزاری، بهبود‌های فراوانی صورت گرفته است. برای مثال، اکنون یک حالت جدید و جالب به نام Portrait Lighting افزوده شده است که امکان بهینه‌سازی رنگ‌ها را در زمان واقعی فراهم می‌کند. اپل ادعا می‌کند که این ویژگی در مقایسه با فیلترهای موجود در اپلیکیشن‌های دوربین رقبا، عملکرد بهتری دارد. اما این قابلیت متأسفانه تنها در مدل بزرگ‌تر پلاس قابل دسترسی است.

قابلیت ضبط فیلم نیز به لطف رمزگذاری داخلی ویدئو بهبود یافته است. این ویژگی، هر فریم از تصویر را در قسمت‌های بسیار کوچک تحلیل می‌کند و محتویات هرکدام از  آن‌ها را تشخیص می‌دهد و سپس بر طبق آن، کیفیت ویدئو را بهینه می‌کند. همچنین عاشقان فیلم‌برداری اسلوموشن اکنون می‌توانند با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و وضوح تصویر فول‌اچ‌دی فیلم‌برداری کنند. این قابلیت در مقایسه با نسل پیشین آیفون، یک افزایش دو برابری در میزان نرخ فریم محسوب می‌شود.

نظر شما در مورد تصاویر گرفته‌شده با آیفون‌های نسل جدید چیست؟

آموزش تعمیرات موبایل

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.