آموزش تعمیرات موبایل سخت افزار

آموزش تعمیرات موبایل سخت افزار از بخش های اصلی تعمیرات موبایل می باشد. این دوره، از مهمترین دوره های آموزش تعمیرات موبایل می باشد. سر فصل های این دوره که به طور کامل و دقیق تنظیم شده است، می تواند کلیه مطالب و نکته هایی که یک تعمیرکار ماهر باید به آنها آگاه باشد را شامل شده است که این یک ویژگی منحصر به فرد آموزشگاه تعمیرات موبایل مرکز تعمیرات 118 می باشد.

در این دوره آموزشی با قطعه شناسی تخصصی، معرفی ابزار تعمیر گاهی، مدارات موبایل، راه حل ها و شگردهای سخت افزاری تعمیراتی موبایل،شامل آموزش انواع شگردهاي تعميراتي موبايل آشنا می شوید. این موارد در واقع قسمت های اصلی و بخش های مهمی می باشد که یک تعمیرکار موبایل باید از آن مطلع و آگاه باشد. این عناوین خود به بخش های مختلفی تقسیم می شوند که تعدادی از آنها به طور دقیقتر مورد بررسی قرار می گیرند.

ابزارهای تعمیرگاهی

ابزارهای تعمیرگاهی به کار گرفته شده در دوره آموزش تعمیرات موبایل سخت افزار را می توان در زیر نام بود که در این دوره با این ابزارها و عملکرد آنها آشنا می شوید. هیتر ، منبع تغذیه ، هويه ، پمپ باد ، منبع تغذيه ، اولتراسونيک ، خمیر قلعف پنس و کاردک ، آچار و پيچ گوشتي ، سيم قلع کش ، سيم لحيم ، روغن لحيم ، سيم چين، لوپ ، گيره روميزي ، آچار مخصوص ، ژل فلکس ،  شابلون، سيم لاکي ، باکس نرم افزاري ، کابل نرم افزاري.

همان طور که به اسامی نگاه می نماید مشاهده میکنید در طول دوره آموزش تعمیرات موبایل سخت افزار به طور کامل با این ابزارها و عملکرد آنها آشنا شده و می توانید آنها را به طور کامل در تعمیرات خود بکار گیرید. این ابزارها در واقع از اصلی ترین وسایل تعمیرات موبایل می باشد که هر تعمیرکار موبایل و تبلت با آنها آشنا بوده است و این وسایل را در تعمیرات خود بکار می گیرد.

آموزش شگردهای تعمیرات موبایل

از جمله شگردهای تعمیرات موبایل می توان این موارد را بیان نمود. مورد آشنایی با انواع باطری و معایب انها و نحوه تست انواع باطری و بررسی مشکلات آنها می باشد که امروزه از خرابی های رایج میان گوشی های هوشمند و تبلت می باشد و با آشنایی با این قطعه و عملکرد آن می توانید گوشی های بسیاری را تعمیر نمایید. مورد دیگر آشنایی با عیوب گوشیهای خاموش و ضربه خورده و نحوه شناسایی عیوب و مشکلات آنها می باشد. در واقع از نکات مهم و کلیدی آموزش تعمیرات موبایل، روش کار با گوشی های خاموش می باشد که به دلیل ضربه وارد شدن به آنها خراب شده اند.

گوشی های خاموش چون فعال نبوده و نمی توان سریعتر مشکل اصلی ان را پیدا نمود نیاز به تست های مختلفی دارد که یک تعمیرکار با تجربه با آنها اشنا بوده و در تعمیر خود بکار می گیرد. در این قسمت نیز کارآموز با روش کار با گوشی های خاموش اشنا شده و می تواند با یادگیری این مطلب انواع گوشی های خاموش قابل تعمیر را روشن نماید.

سایر شگردهای تعمیرات موبایل

هيتر کشی ، تست جريان کشي گوشی های خاموش ، رسوب زدائي با تينر فوري ، رسوب زدائي با اولتراسونيک نیز از بخش های دیگری می باشد که یک کارآموز باید با آنها آشنا باشد، جریان کشی گوشی های خاموش می تواند در کنار دیگر قسمت ها مهم تلقی گردد. امروزه گوشی های خاموشی که به تعمیرات 118 وارد می شوند نیازمند بررسی های دقیق و فراوانی را دارد و در این راستا، فقط یک تعمیرکار با تجربه است که می تواند عمل تست و عیب یابی را انجام دهد. این بخش نیز کارآموز با این شگردها آشنا شده و آن را در کار خود بکار می گیرد تا بتواند سریعتر و بهتر عمل تعمیر گوشی های خاموش را انجام بدهد.

تعمیر آنتن و مدارهای آن

تست مدار آنتن ( RX و TX )، و بررسی معایب مدار RF مانند عدم آنتن . پرش آنتن نیز از مشکلات رایج گوشی های هوشمد و تبلت های دارای سیم کارت می باشد. عدم وجود آنتن و پرش آن در مناطق مختلف، موردی است که کاربران گوشی های هوشمند با آن مواجه شده و در این مواقع نیازمند تعمیر گوشی خود می باشند. در این شرایط تعمیرکار باید با اشراف کامل از وضعیت گوشی و خرابی آن، به تعمیر گوشی اقدام نماید.

تست و رفع معایب آنتن نیز از جمله مواردی است که در آموزش تعمیرات موبایل به کارآموز یاد داده میشود. ضعف آنتن و خود شنوایی در گوشی نیز از جمله مشکلاتی است که برای گوشی های هوشمند بوجود می آید که نیازمند تعمیر می باشد. در این حالت کارآموز با فراگیری شگردهای حل این مشکلف می تواند گوشی و تبلت را تعمیر نماید و مشکل آنتن آن را برطرف نماید.

تعمیرات 118

موارد بالا تنها بخشی از مطالب ارائه شده در آموزش تعمیرات موبایل سخت افزار می باشد. مرکز تعمیرات 118 با بکارگیری مهندسان با تجربه و تعمیرکاران حرفه می تواند گوشی و تبلت شما را تعمیر نماید.