برند توشیبا یک شرکت چند ملیتی ژاپنی است که در حوزه تجهیزات ارتباطی، قطعات الکترونیکی، سیستم‌های برق، زیرساخت‌های شهری و تجهیزات الکنرونیکی و … فعالیت دارد. توشیبا یکی از با قدمت ترین برندهای تولید کننده لپتاپ و لوازم الکترونیکی است. قدمت آن به سال 1875 بر می‌گردد. از افتخارات این برند می‌توان به برگزیده شدن در حوزه  برترین شرکت در زمینه ماشین‌های اداری در سال 2002 اشاره کرد. توشیبا در سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۷ میلیون دستگاه لپ‌تاپ فروخت. اما این شمار در سال ۲۰۱۷ به ۱/۹ میلیون دستگاه افت کرد. به دنبال این کاهش فروش، شرکت توشیبا در اوت ۲۰۲۰ با فروش سهام شرکت رایانه‌سازی داینابوک، پس از ۳۵ سال به ساخت لپ‌تاپ و رایانه پایان داد این خبر قطعا می‌تواند در تعمیرات لپتاپ توشیبا اثرگذار باشد. از آنجایی که این برند پای خود را از عرضه و تولید لپتاپ بیرون کشیده است قطعا تعمیرکاران کمی به تعمیر لپتاپ Toshiba اشتیاق نشان می‌دهند. خبر خوبی برای شما داریم. در صورتی‌که از لپتاپ ساخت برند توشیبا استفاده می‌کنید و لپتاپ شما آسیب دیده است اصلا نگران نباشید. مجموعه تعمیرات 118 در خدمت شماست تا به تعمیر انواع لپتاپ توشیبا بپردازد. تعمیرات 118 میزبان بسیار خوبی برای تعمیر Laptop Toshiba شماست.

انواع تعمیرات لپتاپ Toshiba

تعمیرات لپتاپ توشیبا در مجموعه ما به طور کاملا تخصصی انجام می‌شود. تعمیرکاران مجموعه آماده اند تا مشکل شما را در کمترین زمان ممکن و با حداقل قیمت برطرف سازند. در این بخش می‌خواهیم شما را با تعمیرات رایج و معمولی لپتاپ توشیبا در مرکز آشنا کنیم. البته شایان ذکر است که تعمیرات اشاره شده از دسته تعمیرات عادی و رایج است. چنانچه مشکل شما در لیست بالا قرار نداشت اصلا نگران نشوید. تنها کافی‌ست با همکاران ما در مجموعه تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید. همکاران ما شما را با به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد. بنابراین هیچ‌گونه نگرانی به دل خود راه ندهید. در ادامه لیست تعمیرات رایج لپتاپ توشیبا را برای شما آورده‌ایم.

به طور مفصل در ادامه به این موارد می‌پردازیم. بعد از خواندن مطالب مرتب چنانچه مشکلی برای شما به وجود آمده است با همکاران ما تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید. مجموعه ما به دنبال برطرف کردن مشکل لپتاپ شماست.

مجموعه تعمیرات 118 با بهترین قیمت تعمیر لپتاپ توشیبا شما را انجام خواهد داد. کافیست دکمه زیر را کلیک نمایید.

0
شمار مشتریان رضایتمند

درست مانند تلویزیون‌ها، نمایشگرهای لپ تاپ نیز پس از چند سال استفاده شروع به سوسو زدن می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است حتی هنگام روشن بودن لپ تاپ متوجه خراب شدن و عادی کار نکردن صفحه نمایش شوید. همچنین ممکن است چند خط سفید در پایین صفحه نمایش مشاهده کنید. ما برخی از رایج ترین مشکلات صفحه نمایش لپ تاپ توشیبا را به همراه برخی از راه حل های برطرف کردن آن در ادامه آورده‌ایم. امیدواریم مشکل شما با این مراحل مرتفع گردد.

1) لپ تاپ روشن نمی شود

 این مشکل لزوماً به معنای وجود مشکلی در مادربرد نیست. اگر لپ تاپ شما هر چند دقیقه یکبار خاموش می‌شود و روشن نمی‌شود، احتمال خراب شدن آداپتور AC بسیار زیاد است. در صورت لزوم می‌توانید برای تأیید و تعویض آداپتور برق از یک متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید. همچنین احتمال خراب شدن جک برق DC وجود دارد. کانکتور DC (یا پلاگین DC) یک اتصال الکتریکی است که برق ثابت دستگاه را تأمین می‌کند. اگر جک DC خراب است، می‌توانید زاویه اتصال جک آنرا تنظیم کنید. اگر می‌بینید که برخی از چراغ‌ها روشن می‌شوند اما دستگاه هنوز بوت نمی‌شود وقت آن است که جک DC را تعویض کنید.

2) خطوط عمودی رنگی روی صفحه نمایش

 اگر در صفحه لپ تاپ خود تاکنون متوجه خطوط عمودی چند رنگ یا تک رنگ شده باشید، ممکن است این مشکل به سخت افزار لپتاپ برگردد یا اینکه ممکن است صفحه نمایش آسیب دیده باشد. برای اینکه خودتان این مشکل را برطرف کنید، ابتدا لپ تاپ خود را از برق جدا کنید. سپس دکمه روشن / خاموش را به مدت 30 ثانیه نگه دارید و لپ تاپ را دوباره راه اندازی کنید. اگر همچنان خطوط رنگی را مشاهده می‌کنید، مسئله احتمالاً مربوط به صفحه LCD لپتاپ توشیبا است که باید از مرکز تعمیرات 118 مراحل تعمیر و تعویض ال سی دی لپتاپ Toshiba را پیگیری کنید. برای اطمینان از مشکل صفحه LCD می‌توانید لپ تاپ خود را به نمایشگر دیگری متصل کنید و ببینید آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر؟ اگر این‌گونه باشد مسلماً مسئله در پنل LCD است.

4) عدم نمایش موردی بر روی صفحه

هنگام روشن شدن لپ تاپ ممکن است در عین حال که چراغ‌ها چشمک می‌زنند و صدای فن را می‌شنوید، صفحه نمایش شما سیاه باشد و چیزی را نمایش ندهد. ممکن است مشکل از ال سی دی لپتاپ باشد. البته اگر بخواهیم دلیل دیگری بری این موضوع بیاوریم می‌توان گفت مشکل در مادربرد لپتاپ توشیبا است. اولین کاری که باید انجام دهید انتقال تمام داده‌ها به درایو دیگری است تا از ایمن بودن داده‌های خود اطمینان حاصل کنید. قبل از شروع کار و تعمیر یا تعویض مادربرد، می‌توانید یک تنظیم مجدد سخت (که به تنظیم مجدد کارخانه نیز معروف است) را امتحان کنید. شاید با این راه حل مشکل شما مرتفع گردد.

  1. برای تنظیم مجدد سخت لپ تاپ:
  2. ابتدا لپ تاپ خود را خاموش کرده و آن را از پریز برق جدا کنید.
  3. تمام دستگاه‌های متصل مانند دستگاه‌‌های USB و چاپگرها را جدا کنید. همچنین آداپتور برق را از لپ تاپ جدا کنید
  4. باتری را از محفظه باتری خارج کنید
  5. با شارژ باتری و سیم برق، دکمه روشن / خاموش را برای حدود 20 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا هرگونه شارژ از خازن‌ها تخلیه شود
  6. اکنون باتری را دوباره در محفظه باتری قرار دهید و آداپتور برق را دوباره به لپ تاپ وصل کنید اما هیچ دستگاه دیگری را متصل نکنید.
  7. دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا لپ تاپ روشن شود و متوجه می‌شوید که لپ تاپ به طور عادی شروع به کار می‌کند یا منوی راه اندازی باز می‌شود.
  8. اگر یک منوی راه اندازی باز شد، با استفاده از کلیدهای جهت دار Windows و سپس “Enter” را فشار دهید در هر صورت ، این روش به شما کمک نمی‌کند مادربرد را بررسی کنید. برای بررسی تعمیر مادربرد لپتاپ Toshiba می‌توانید همین الان لپتاپ خود را برای بررسی و احتمالا تعمیر به مرکز ارسال کنید. همکاران ما آماده خدمت رسانی به شما هستند.
 5) نمایشگر کم نور
 در مرحله اول بررسی کنید که آیا میزان روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ شما به صورت اتوماتیک و از تنطیمات تغییر نکرده باشد. اگر بررسی کردید و هنوز هم با مشکل کم نور بودن صفحه نمایش روبرو بودید، لپتاپ را دوباره راه اندازی کنید. ممکن است بروز چنین مشکلی فقط مربوط به یک خطای سیستم باشد که با راه اندازی مجدد دستگاه برطرف شود. همچنین بررسی کنید که سیم آداپتور AC شل نباشد و آن را محکم به پریز و لپ تاپ وصل کنید. اگر کماکان با این مشکل روبرو بودید، به احتمل زیاد  LCD لپتاپ توشیبا آسیب دیده است و مشکل از LCD است. زیرا در قسمت پشت LCD یک صفحه اینورتر و یک لامپ نور پس زمینه قرار دارد که تصویر را کنترل می‌کند. اگر برد یا لامپ اینورتر خراب شود، با مشکل صفحه نمایش کم نور مواجه خواهید شد. حتی اگر یکی از این دو جز خراب شود، ال سی دی توشیبا باید تعویض شود، البته تعویض لامپ اینورتر در مجموعه ما انجام می‌شود. ما به شما توصیه نمی‌کنیم خودتان آن را حل کنید، زیرا این مسئله پیچیده است و در نتیجه ممکن است به صفحه مدار و لامپ نور پس زمینه آسیب برسانید. بنابراین، بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید.
6) صفحه نمایش لپ تاپ ترک خورده و شکسته شده
صفحه نمایش لپ تاپ‌ها شکننده هستند و به راحتی می‌توانند آسیب ببینند، به خصوص که مدل‌های نازک‌تر و سبک تری هم اکنون وارد بازار می‌شوند. برخی از متداول ترین روش‌های آسیب دیدن ال سی دی لپ تاپ عبارتند از: ضربه خوردن و افتادن لپتاپ، استفاده از لپتاپ در زوایای بسیار نامناسب، یا گذاشتن شی سنگین بر روی آن. به یاد داشته باشید که صفحه لپ تاپ شکسته می‌تواند در برخی موارد بر عملکرد کلی دستگاه تأثیر بگذارد. برای برطرف کردن این مشکل کافی‌ست با همکاران ما در مجموعه تماس بگیرید و مشکلتان را با آنها در میان بگذارید.

باتری‌های لپ تاپ به مرور تخریب می‌شوند و با افزایش سن لپ تاپ دوام باتری نسبت به زمانی‌که آنرا خریداری کرده‌اید به شدت کاهش پیدا می‌کند. خرابی باتری لپتاپ می‌تواند مسئله ترسناکی باشد، زیرا ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ یا حتی جلوگیری از شروع به کار در هنگام اتصال به برق شود. با این حال امکان تعویض باتری لپتاپ توشیبا وجود دارد. در ادامه شما را با بعضی از دلایلی که ممکن است باتری لپتاپ Toshiba شما با آن روبرو باشد آشنا کنیم. شاید با بکارگیری این موارد مشکل شما برطرف شود.

1) به آن قدرت دهید

برای اینکه بفهمید باتری لپتاپ مشکل دارد ، لپ تاپ خود را از طریق کابل برق به یک منبع تغذیه خارجی متصل کنید. لپ تاپ را یک شب خاموش بگذارید تا فرصت کافی برای شارژ شدن داشته باشد. پس از روشن کردن و بارگیری ویندوز، بر روی نماد باتری در به نماد باتری در سینی سیستم خود نگاه کنید. ماوس خود را بر روی نماد قرار دهید تا پیام و درصد وضعیت را مشاهده کنید. اگر روی آن نوشته شده باشد “وصل است ، شارژ می‌‌شود” پس باتری شما در حال کار است، حتی اگر ظرفیت شارژ آن بسیار کاهش یافته باشد. اگر پیام وضعیت “0٪ برقرار بود، به احتمال زیاد به معنای از بین رفتن و خراب شدن باتری لپتاپ توشیبا است. همچنین، اگر نماد باتری را با علامت “X” قرمز نشان دهد، ویندوز نمی تواند باتری شما را تشخیص دهد که ممکن است به معنای نقص و خرابی باتری لپتاپ آن باشد.

2) تمیز کردن

قبل از خرید باتری دیگر، با خاموش کردن رایانه، برداشتن کابل برق و جدا کردن باتری لپتاپ، به بررسی آن بپردازید. ممکن است گرد و غبار بین لپ تاپ و قسمت فلزی باتری ایجاد شده باشد که به شارژ آن کمک می‌کند. یک پارچه را با الکل مالش دهید و به آرامی آن منطقه را تمیز کنید.سپس باتری را دوباره نصب کنید و وضعیت را بررسی کنید.

3) آزمایش کردن

تعدادی برنامه‌های زیادی برای آزمایش جنبه‌های مختلف باتری لپتاپ توشیبا طراحی شده است. استفاده از یکی از این برنامه‌ها ممکن است به شما در تشخیص مشکل کمک کند. برنامه هایی مانند Battery Eater ،Notebook Hardware Control و Smarter Battery آماری مانند میانگین زمان شارژ باتری، مدت زمان شارژ، ظرفیت شارژ کامل و مدت زمان استفاده از شارژ را اندازه گیری می‌کنند.

4) جایگزینی

آخرین مرحله و آخرین گزینه برای برطرف مشکل باتری لپتاپ توشیبا تعویض آن است. باتری لپتاپ در بعضی موارد کاملا خراب می‌شود. در این‌گونه موارد تنها کاری که باید انجام دهید جایگزینی آن است. آن را بردارید و از نظر شماره مدل بررسی کنید. برای خرید باتری جدید توشیبا، می‌توانید از خدمات مجموعه تعمیرات 118 استفاده کنید. تنها کافی‌ست با تعمیرکاران مجموعه ما تماس حاصل نمایید و با استفاده از مدل لپتاپ خود اقدام به انجام این‌کار کنید.

آیا فن CPU شما دیگر کار نمی‌کند؟ آرم بوت هنگام روشن شدن لپتاپ نشان داده نمی‌شود؟ آیا وقتی لپتاپ خود را روشن می‌کنید صدای کارکردن فن لپتاپ توشیبا وجود ندارد؟ نگران نباشید، در ادامه به شما چند راه حل را معرفی می‌کنیم. بلکه مشکل شما مرتفع گردد. در صورتی‌که مشکل فن لپتاپ توشیبا کماکان پابرجا بود با همکاران ما تماس بگیرید و مشکلتان را به طور دقیق با آنها در میان بگذارید. قطعا مشکل فن لپتاپ شما قابل برطرف شدن است.

علائمی که نشان می‌دهد فن CPU کار نمی‌کند

فن CPU دقیقا بر روی CPU قرار گرفته است و برای خنک کردن CPU استفاده می‌شود. فن لپتاپ توشیبا از گرم شدن بیش از اندازه پردازنده مرکزی می‌کاهد. هر زمان که لپتاپ خود را راه اندازی می‌کنید،  ممکن است برخی از نویزها را که توسط CPU یا فن پردازنده ایجاد می‌شود‌، بشنوید. اگر فن CPU از کار بیفتد، ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد CPU و حتی خراب شدن آن شود. با این حال، کار نکردن فن CPU لپتاپپ‌های توشیبا یک مشکل معمول است که غالبا قابل برطرف شدن است. در صورت بروز مشکلات زیر، به احتمال زیاد فن لپتاپ توشیبا شما خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

  1. لپتاپ شما دائماً به طور ناگهانی خاموش می‌شود و به طور خودکار راه اندازی نمی‌شود.
  2. لپتاپ دیگر نمی‌تواند بوت شود. اگر کامپیوتر قادر به بوت شدن نیست، ممکن است مشکل از خرابی فن باشد.
  3. وقتی سیستم خود را روشن می‌کنید، آرم بوت نشان داده نمی‌شود یا اینکه صدای فن CPU نمی‌آید.
  4. وقتی لپتاپ شما مدت طولانی کار می‌کند و لپتاپ در گرمای زیادی قرار دارد، اما هنوز صدای پردازنده فن CPU را نمی‌شنوید.
  5. وقتی لپتاپ را باز می‌کنید، متوجه عدم کارکرد فن CPU شوید.

 معایب عدم کاکرد فن لپتاپ توشیبا

وقتی فن CPU کار نمی‌کند قطعا  مشکلات زیادی برای شما ایجاد می‌‎کند. از جمله:

  1. رایانه به طور مكرر و بدون هشدار خاموش می‌شود كه این امر باعث خرابی سیستم یا از بین رفتن اطلاعات می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است با خاموش شدن ناگهانی لپتاپ، نتوانید داده‌های در حال کار خود را ذخیره کنید. در چنین مواقعی ممکن است که پس از روشن کردن لپتاپ داده‌های موردنظر از بین رفته باشد.
  2. اگر فن CPU کار نکند‌، ممکن است به CPU و حتی به مادربرد آسیب‌های جدی برسد. در چنین مواقعی لپتاپ شما بوت نخواهد شد.

به دو مورد اصلی از معایب عدم کارکرد فن لپتاپ توشیبا اشاره کردیم. عدم کارکرد صحیح فن قطعا باعث مشکلات دیگری نیز خواهد شد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی حتما با همکاران ما در ارتباط باشید.

ممکن است در حال کار با لپتاپ خود باشید که ناگهان با فشردن دکمه کیبورد متوجه عدم کاکرد آن می‌شوید. در آن لحظه ممکن است هزاران فکر به سراغ شما بیایند. در واقع باید یدانید که خرابی دکمه کیبورد لپتاپ توشیبا به دلیل استفاده بیش از حد از صفحه کیبورد کاملا طبیعی است. مشکل خرابی کیبورد لپتاپ تنها به برند توشیبا ختم نمی‌شود و تمامی برندها و تمامی مدل‌های مختلف لپتاپ ممکن است با این مشکل روبرو شوند. قبل از اینکه لپتاپ خود را برای تعمیر و برطرف کردن مشکل عدم کارکرد کیبورد لپتاپ به مجموعه تعمیرات 118 ارسال کنید از علت بروز مشکل مطمئن شوید. بدین معنی که بررسی کنید که آیا بروز چنین مشکلی از سخت افزار لپتاپ است یا نرم افزار؟ گاهی اوقات ممکن است مشکل کارنکردن کیبورد لپتاپ از نرم افزار باشد. بنابراین مطمئن شوید که موضوع و علت کاملا سخت افزاری است و پس از مطمئن شدن از این موضوع لپتاپ خود را برای تعمیر کیبورد به مجموعه ارسال کنید. قبل از ارسال لپتاپ خود موارد زیر را انجام دهید.

– لپتاپ خود را مجدداً راه اندازی کنید

– درایور صفحه کلید خود را دوباره نصب کنید

– تنظیمات صفحه کلید خود را تنظیم کنید

– طرح بندی صفحه کلید خود را تغییر دهید

– امکان ویروسی شدن لپتاپ و اسکن لپتاپ برای از بین بردن ویروس‌ها

در صورت نتیجه نگرفتن از موارد بالا سریعا با همکاران ما تماس بگیرید. آنها شما را راهنمایی خواهند کرد.

بگذراید این گونه شروع کنیم. فلت لپتاپ چیست؟ ایا با فلت لپتاپ آشنایی دارید؟ تا چه میزان با وطابف و کارکرد فلت لپتاپ آشنایی دارید؟ فلت لپ تاپ در واقع کابلی است که تصاویر و داده‌ها را از مادربرد به لپ تاپ و LCD منتقل می‌کند. از آن به عنوان Felt و همچنین Felt LCD نیز یاد می‌شود. فلت لپتاپ توشیبا از یک طرف به مادربرد و از طرف دیگر به سوکت LED یا LCD (واقع در پشت صفحه) متصل می‌شود. این کابل اغلب به دلیل باز شدن لپ تاپ دچار فرسایش می‌‌شود. در اکثر مدل‌های لپ تاپ توشیبا، کابل یا از طرف داخل یا خارج از لولاها قرار دارد که به دلیل خم شدن زیاد ناشی از باز و بسته شدن لپ تاپ، بسیار حساس و آسیب پذیر است. لولاهای لپ تاپ باعث از بین رفتن فلپ لپ تاپ شده و به لپ تاپ آسیب می‌رساند و می‌تواند به مادربرد و LCD (صفحه) آسیب برساند. در ادامه بیشتر راجع فلت لپتاپ توشیبا بحث کرده‌ایم.

1) فلت LED

فلت LED برای صفحه نمایش‌های LED مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای پین‌های باریک تری نسبت به صفحه‌های LCD است. این فلت‌ها معمولاً برای یک میکروفون یا وب کم لپ تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند

2) فلت LCD

 فلت LED برای صفحه نمایش‌های LED مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای پین‌های باریک تری نسبت به صفحه‌های LCD است. این فلت‌ها معمولاً برای یک میکروفون یا وب کم لپ تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند

تفاوت در نوع فلت دلیلی بر عدم اسیب پذیری آن نیست. هم اکنون لپتاپ خود را برای تعمیر یا تعویض فلت LCD به مجموعه ارسال کنید. قطعا مشکل شما قابل برطرف شدن است. نگران چیزی نباشید

چرا تعمیرات 118؟

هدف اصلی مجموعه تعمیرات 118 کسب رضایت حداکثری شما مشتریان عزیز بوده است. رضایت شما برای ما از هر چیزی ارزشی بیشتری دارد. در همین راستا خدمات گسترده‌ای را برای کسب رضایت شما انجام می‌دهیم. استفاده از قطعات کاملا اصل و اورجینال یکی از این موارد است. برای اطمینان خاطر شما تمامی قطعات موجود در مجموعه به همراه گارانتی و ضمانت نامه معتبر شرکت به شما تحویل داده خواهد شد. خیالتان از این بابت راحت باشد. موضوع بعدی کیفیت کار تعمیرکاران مجموعه است. تعمیرکاران ما با تجربه چندین ساله خود در این زمینه آماده اند مشکل شما را با بهترین کیفیت موجود و با حداقل قیمت برطرف سازند. همچنین به شما عزیزان مهلت تست داده می‌شود. چنانچه در طول مهلت تست لپتاپ شما مشکل خاصی پیدا کرد سریعا با همکاران ما تماس بگیرید و مشکل خود را گزارش کنید. می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی لپتاپ را برای تعمیر و بررسی دوباره به مجموعه ارسال کنید. کلیه کارهای لازم برای تعمیر لپتاپ توشیبا در مجموعه ما قابل انجام است. هم اکنون بدون هیچگونه نگرانی و با اعتماد کاملا لپتاپ خود را برای تعمیر به مجموعه ما ارسال کنید. تعمیرات 118 میزبان خوبی برای تعمیر لپتاپ شماست.

پروسه تعمیر لپ تاپ توشیبا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.