تعمیر لپ تاپ سونی

برند سونی یکی از بزرگترین نام‌ها در صنعت فناوری و تولید تجهیزات الکترونیکی است. لپتاپ‌های ساخت برند سونی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستد. VAIO Fit و VAIO L Series 24 Touch از محبوب ترین و پرفروش ترین سری‌ لپتاپ‌های این برند ژاپنی است. اما همانطور که می‌دانید کیفیت لپتاپ و برند سازنده آن هیچ موقع تضمینی بر عدم آسیب پذیری این محصول نیست. احتمالا لپتاپ شما آسیب دیده است و می‌خواهید هر چه زودتر مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. یک لپتاپ از قطعات سخت افزاری بسیار زیادی تشکیل شده است. تمامی این قطعات ممکن است روزی آسیب ببیند و شما نیاز به تعمیر لپتاپ سونی پیدا کنید. در این‌گونه شرایط باید به دنبال مجموعه‌ای مطمئن برای تعمیر لپتاپ سونی خود باشید. خوشبختانه چنین مرکزی وجود دارد. مجموعه تعمیرات 118 آماده است تا انواع خدمات سخت افزاری و نرم افزاری لپتاپ سونی را انجام دهد. بنابراین نگران آسیب دیدگی لپتاپ خود نباشید. مجموعه ما میزبان بسیار خوبی برای تعمیر لپتاپ سونی شماست. هم اکنون لپتاپ خود را برای تعمیر به مرکز ارسال کنید.

تعمیرات تخصصی لپتاپ‌های سونی

تعمیرات تخصصی لپتاپ بدین معناست که تعمیر هر لپتاپ با لپتاپ دیگر کاملا متفاوت است. سال ساخت، قطعات بکار رفته و تکنولوژی‌ هر لپتاپ با لپتاپ دیگر متفاوت است. در نتیجه روند تعمیرات آنها نیز با یکدیگر فرق می‌کند. تعمیرات تخصصی یعنی اینکه فرد تعمیرکار با تمامی ظرایف و پیچیدگی‌های لپتاپ سونی آشنا باشد. بنابراین هیچ‌گونه نگرانی از بابت تعمیر لپتاپ سونی نداشته باشید. مراکز زیادی وجود دارند که می‌توانند مشکل شما را مرتفع سازند. تعمیرات تخصصی لپتاپ سونی به دو دسته سخت افزار و نرم افزار تقسیم می‌شود. برای مجموعه ما فرقی نمی‌کند که شما با مشکل نرم افزاری دسته و پنجه نرم می‌کنید یا مشکلات سخت افزاری. چیزی که برای ما مهم است تعمیر لپتاپ و کیفیت تعمیر است. از اعتماد خود به مجموعه ما پشیمان نخواهید شد. هم اکنون به ارسال لپتاپ خود به مجموعه اقدام کنید. در ادامه شما را با برخی از مشکلات رایج و نحوه برطرف کردن آنها آشنا خواهیم کرد. رایج ترین مشکلات لپتاپ‌های سونی به قرار زیر است:

چنانچه درگیر یکی از این موارد هستید اصلا نگران نشوید. برطرف کردن این مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. در ادامه به بعضی از تعمیرات لپتاپ سونی که رواج بیشتری دارند می‌پردازیم.

اگرچه سونی برای لپ تاپ‌ها و رایانه‌های خود نمایشگرهایی با کیفیت بالا تولید می‌کند، اما صفحه نمایش‌ها بیشتر از سایر قطعات در معرض آسیب و عملکرد نامناسب قرار دارند. برخی از رایج ترین مشکلات ال سی دی لپ تاپ سونی شامل صفحه سیاه، خطوط قرمز روی نمایشگر و صفحه خراشیده یا ترک خورده است. مشکلات رایج صفحه نمایش لپتاپ‌های سونی شامل پیکسل های مرده، تغییر رنگ و ایجاد ترک یا خراش با تعویض ال سی دی قابل برطرف شدن است. هیچگونه نگرانی به دل خود راه ندهید. در ادامه راهکارهایی را برای برطرف کردن این مشکلات لیست کرده‌ایم. چنانچه با این روش‌ها مشکل برطرف نشد می‌توانید با همکاران ما در تماس باشید و از آنها راهنمایی بخواهید

1- صفحه نمایش وجود ندارد

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است برای شما به وجود بیاید مواجه شدن با یک صفحه نمایش خالی از تصویر است. به عبارت دیگر ال سی دی شما روشن است ولی چیزی برای نمایش وجود ندارد. چنانچه درگیر این مشکل هستید در ابتدا اطمینان حاصل نمایید که سایر قطعات لپتاپ سالم است. قطعاتی نظیر هارد، رم، و … اگر بررسی شما تمام شد ولی کماکان این مشکل پابرجا بود وقت آن است که به تعویض ال سی دی لپتاپ سونی خود اقدام کنید.

2- نمایشگر کم نور

در صورت مواجه شدن با این مشکل ابتدا بررسی کنید که میزان روشنایی ال سی دی لپ تاپ شما بخاطر تغییر در تنظیمات آن نباشد. در مرحله بعد لپتاپ خود  را ریستارت کنید. ممکن است که بروز این مشکل بخاطر یک مشکل سیستمی و یا باگ نرم افزاری باشد که با ریستارت کردن مرتفع می‌گردد. همچنین از اتصال محکم سیم آداپتور AC مطمئن شوید. اگر این مسئله همچنان ادامه داشته باشد‌، بیشتر به دلیل خرابی LCD است. در پشت LCD‌، یک صفحه اینورتر و یک لامپ نور پس زمینه قرار دارد که تصویر را کنترل می‌کند. کاربرد اصلی برد اینورتر این است که ولتاژ کم لپ تاپ شما را به ولتاژ بالاتر مورد نیاز برای لامپ بلندی تبدیل می‌کند که صفحه LCD را روشن می‌کند. اگر برد یا لامپ اینورتر خراب شود‌، با مشکل صفحه نمایش کم نور مواجه خواهید شد. حتی اگر یکی از این دو قطعه خراب شود‌، صفحه نمایش لپتاپ شما باید تعویض گردد. البته می‌توان لامپ را نیز به تنهایی تعویض کرد که مراکز تعمیر بسیار کمی از عهده انجام این‌کار بر می‌آیند. توصیه می‌کنیم به دلیل تخصصی بودن موضوع، چنانچه از داشن کافی برخوردار نیستید لپتاپ خود را برای تعمیر به مجموعه ارسال کنید.

 

تمامی باتری‌‌های لپتاپ از نوع مکانیکی هستند. قطعات مکانیکی دارای طول عمر مشخصی می‌باشند. بنابراین اگر باتری لپتاپ شما آسیب دیده است، نباید ناراحت و نگران شوید. خرابی باتری لپتاپ سونی بسیار رایج و عادی است. طول عمر مفید باتری‌های لپتاپ به دو سال می‌رسد. در نتیجه اگر به مدت دو سال یا بیشتر است که از باتری استفاده می‌کنید خرابی آن دور از انتظار نیست. مشکل شما با تعویض باتری لپتاپ مرتفع خواهد شد. در ادامه شما را با بعضی از علائم خرابی باتری لپتاپ آشنا می‌کنیم.

1- مسائل مربوط به شارژ را بررسی کنید

ابتدا باید مطمئن شوید که مشکل دقیقا باتری شماست. تعدادی از قطعات وجود دارند که برای تأمین انرژی لپ تاپ شما با هم کار می‌کنند. بنابراین باید از صحت سلامت تمامی این قطعات مطمئن شوید. با اتصال کامپیوتر خود شروع کنید تا ببینید چراغ LED وجود جریان برق به لپ تاپ را نشان می‌دهد یا خیر؟ اگر چراغ روشن باشد، دستگاه شما در حال دریافت برق است و مشاهده این علامت نشان دهنده سلامت سیم یا منبع تغذیه است. اگر چراغ روشن نشد‌‌، سیم خود را چک کنید. یکی از مشکلات رایج در شارژ نشن لپتاپ‌ها این است که آداپتور اتصال خود را با سیم شارژ لپتاپ از دست می‌دهد و همین حادثه منجر می‌شود که باتری شارژ نشود.

 2- گزینه‌های نرم افزاری خود را مرور کنید

مرحله بعدی بررسی کردن تنظیمات لپتاپ است. روی Start کلیک کنید‌، سپس به دنبال Power and Sleep Settings بگردید (در نسخه های قدیمی ویندوز به این گزینه Power Options گفته می‌شود). روی Change Plan Settings کلیک کنید و تنظیمات صرفه جویی در مصرف باتری و انرژی خود را بررسی کنید. مشکل بعدی ممکن است از درایورهای لپتاپ شما باشد.

  • از منوی Start به دنبال Device Manager بگردید
  • باتری‌ها را انتخاب کنید و درایور را برای باتری خود مشخص کنید
  • روی درایور کلیک راست کنید و Update Driver را انتخاب کنید
  • اگر درایور به نسخه جدیدتری نیاز دارد‌، آنرا به روز کنید و بلافاصله سیستم خود را ریستارت کنید.

چنانچه با مشکل صفحه نمایش معیوب در لپتاپ خود روبرو هستید و با انجام راه‌کارهای بالا مشکل شما مرتفع نشده است، تماس با همکاران ما می‌تواند مشکل گشا باشد.

گاهی اوقات ممکن است با ممکن است که شما نیز با مشکل خاصی روبرو شده باشید. لپتاپ شما در حالتی که صفحه نمایش آن زاویه کمی دارد روشن می‌شود ولی به محض اینکه لپتاپ را به طور کامل باز می‌کنید با مشکل خاموشی صفحه نمایش روبرو می‌شوید. این مشکل به دلیل خرابی فلت ال سی دی لپتاپ‌های سونی رخ می‌دهد. البته مشکل در خرابی فلت ال سی دی مختص برند سونی نیست و در تمامی برندها ممکن است این مشکل رخ دهد. فلت لپتاپ کابلی است که تصاویر و داده‌ها را از مادربرد به لپ تاپ و LCD منتقل می‌کند. این قطعه همچنین Felt و Felt LCD نیز نامیده می‌شود. فلت‌های ال سی دی از یک طرف به مادربرد و از طرف دیگر به سوکت LED یا دستگاه LCD (واقع در پشت صفحه) متصل می‌شوند. این کابل اغلب به دلیل باز شدن لپ تاپ دچار فرسایش می شود. در اکثر مدل‌های لپ تاپ‌، کابل یا از طرف داخل یا خارج از لولاها قرار دارد. با گذشت زمان و با باز و بسته کردن‌های متوالی و بیش از حد آن خرابی فلت ال سی دی اتفاق می‌افتد. بنابراین تا الان دلیل خرابی فلت ال سی دی لپتاپ سونی را متوجه شده‌اید. برای همین است که در یک زاویه و موقیعت خاصی می‌توانید از لپتاپ استفاده کنید ولی در بعصی از زوایا استفاده از آن تقریبا نا‌ممکن است. فلت ال سی دی لپتاپ سونی در مجموعه تعمیرات 118 با بهترین کیفیت موجود است. هم اکنون با خیال آسوده نسبت به ارسال لپتاپ خود به مجموعه اقدام کنید. تعمیر و تعویض فلت LCD  لپتاپ‌های سونی در مجموعه ما قابل انجام است.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است شما با صفحه تنظیمات BIOS یا UEFI روبرو شوید. کاربران رایانه هر روز با مشکلات عجیبی روبرو می‌شوند. بعضی از آنها بسیار آزار دهنده هستند. اگر شما یکی از کسانی هستید که با این مشکل دسته و پنجه نرم می‌کنید و به طور خودکار به منوی BIOS می‌رود‌، در جای مناسب قرار دارید. شما را با دلایل بروز چنین مشکلی آشنا می‌کنیم. تشخیص اینکه کدام یک از این موارد باعث بروز مشکل در بایوس لپتاپ شما شده است کمی سخت است. در ادامه عیب یابی این مشکل را با شما در میان می‌گذاریم.

چرا لپ تاپ یا رایانه شما به طور خودکار به صفحه تنظیمات BIOS / UEFI می رود؟

این مشکل را بیشتر در لپ تاپ های قدیمی مشاهده می‌کنیم. چندین دلیل متداول برای بروز این مشکل وجود دارد. در ابتدا‌، شما باید بفهمید چه چیزی باعث می‌شود لپتاپ شما به طور خودکار در پنجره BIOS راه اندازی شود. دلایل رایج مشکل بایوس لپتاپ به قرار زیر است:

-کیبورد

-شماره باتری CMOS

-نرم افزار خراب BIOS / UEFI

-خرابی قطعه سیستم عامل اصلی

تشخیص اینکه کدام یک از این موارد باعث بروز مشکل در بایوس لپتاپ شما شده است کمی سخت است. در ادامه عیب یابی این مشکل را با شما در میان می‌گذاریم.

کیبورد را بررسی کنید

اگر لپتاپ شما هنگام راه اندازی به BIOS یا UEFI می‌رود‌، ممکن است به دلیل خرابی کیبورد باشد. برای تشخیص این مورد ادامه مطلب را بخوانید. برای شروع می‌توانید تمام دکمه‌های کیبورد را برای یکبار فشار دهید تا مطمئن شوید که دکمه‌ای گیر نکرده است. شاید لازم باشد که مجبور شوید صفحه کلید خود را تعویض کنید. البته حتما قبل از تمام این موارد اگر دانش فنی نسبت به لپتاپ دارید آنرا باز کنید. صفحه کلید را تمیز کنید و مجددا دکمه معیوب را تست کنید. شاید مشکل شما برطرف شود. چنانچه این‌گونه نبود می‌توانید لپتاپ خود را به مجموعه ارسال کنید.

اتصال سخت افزار را بررسی کنید

مسئله دیگری که باعث بروز مشکل صفحه بایوس می‌شود، اتصال سخت افزاری مشکل ساز است. اگر اخیراً سخت افزار جدیدی اضافه کرده‌اید‌، بررسی کنید که آیا به درستی وصل شده است یا خیر؟ اگر مطمئن نیستید‌، سخت افزار را جدا کنید و ببینید آیا به شما کمک می‌کند یا نه.

اولویت بوت را بررسی کنید

قبل از آزمایش روش‌های دیگر‌، پیشنهاد می‌کنم اولویت Boot را پیکربندی کنید. در تنظیمات BIOS / UEFI‌، مدیر بوت ویندوز / لینوکس را به عنوان اولین دستگاه بوت تنظیم کنید. سپس‌، تنظیمات را ذخیره کرده و سپس سیستم را راه اندازی کنید. با این کار به احتمال زیاد مشکل BIOS / UEFI لپتاپ شما از بین می‌رود.

Fast Boot را از BIOS / UEFI غیرفعال کنید

روشی دیگر برای رفع این مشکل غیرفعال کردن راه اندازی سریع است. وقتی رایانه شما به BIOS / UEFI رفت‌، به Advanced Options> Boot Settings بروید. سپس‌، Fast Boot را غیرفعال کنید

تنظیمات UEFI یا BIOS را بازنشانی کنید

بعضی اوقات ممکن است برخی از پیکربندی‌ها را در تنظیمات BIOS / UEFI تغییر داده باشید. اما‌‌، بنا به دلایلی این موارد را فراموش کرده باشید. در این حالت پیشنهاد می‌کنم تنظیمات را مجددا بررسی کنید. این راهکار به احتمال بسیار زیاد، مشکل شما را برطرف خواهد کرد. برای انجام آن‌، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

  • – ابتدا به تنظیمات BIOS / UEFI بروید.
  • – سپس کلید عملکرد مناسب را پیدا کنید که تنظیمات پیش فرض را بازیابی می‌کند و آن را فشار دهید.
  • – پس از آن‌، تنظیمات را ذخیره کرده و لپتاپ خود را دوباره راه اندازی کنید.

    BIOS / UEFI را به روز کنید

    • راه حل بزرگ دیگر برای برطرف کردن مشکل هدایت لپتاپ به BIOS یا UEFI به طور خودکار به روزرسانی BIOS است. گاهی اوقات‌، ممکن است مادربرد خراب باعث بروز چنین مشکلی شود. به روزرسانی BIOS یا UEFI می‌تواند خطاهای مربوطه را برطرف کند
    • باتری CMOS را بررسی کنید
    •  باتری CMOS می‌تواند دلیل دیگر این مشکل باشد. می‌توانید باتری CMOS را بردارید و آن را برای چند دقیقه نگه دارید. سپس‌، آن را قرار داده و لپتاپ خود را راه اندازی کنید. در لپتاپ‌ها نمی‌توانید باتری CMOS را به درستی تشخیص دهید. در عوض می‌توانید باتری را جدا کرده و چند دقیقه صبر کنید. سپس‌، دوباره باتری را قرار دهید. ممکن است مشکل را حل کند.
    • مشکل هارد دیسک / SSD را بررسی کنید
    • گاهی اوقات دیسک سخت یا SSD شما ممکن است مشکل ساز یا آسیب دیده باشد و نیاز به تعویض پیدا کند. در این حالت‌، لپتاپ شما ممکن است به طور خودکار در BIOS یا UEFI راه اندازی شود. در این حالت شما باید یک SSD / HDD جدید بخرید و آن را جایگزین کنید. در غیر این صورت، ممکن است با انتخاب دستی بوت دستگاه، به ویندوز دسترسی داشته باشید. اگر فکر می کنید HDD / SSD شما مشکلی دارد، می‌توانید با همکاران ما در ارتباط باشید. لیست موثرترین راهکارها برای رفع مشکل هدایت خودکار لپتاپ به پنجره BIOS یا UEFI در بالا آورده شد. اگر لپتاپ شما دارای ضمانت نامه است و هنوز گارانتی آن منقضی نشده می‌توانید از این فرصت استفاده کنید. چنانچه هر گونه سوالی دارید با همکاران ما در ارتباط باشید و از آنها راهنمایی بگیرید

چرا باید تعمیرات 118 را انتخاب کنیم؟

خدماتی که مجموعه تعمیرات 118 به شما می‌دهد واقعا کم نطیر است. یکی از این موارد مهلت تست است. یعنی پس از تعمیر لپتاپ سونی به شما مهلت تست داده می‌شود. در طول مهلت تست چنانچه مشکلی برای لپتاپ شما به وجود بیاید بدون نگرانی می‌توانید لپتاپ را مجددا برای ما ارسال کنید تا مورد بررسی دوباره قرار بگیرد. البته بروز چنین حالتی تقریبا صفر است ولی برای کسب رضایت شما عزیزان این امکان را فراهم کرده‌ایم. مورد بعدی کیفیت قطعات مصرفی برای تعمیر لپتاپ سونی است. کلیه قطعات موجود در مجموعه تعمیرات 118 کاملا اصل و اورجینال است. برای آسودگی خاطر شما عزیزان کلیه قطعات به همراه گارانتی و ضمانت نامه معتبر مرکز تقدیم شما خواهد شد. خیال شما از این بابت نیز راحت باشد. مورد بعدی تعهد و تخصص تعمیرکاران مجموعه ماست. تعمیرکاران مجموعه تعمیرات 118 به پشتوانه فعالیت چندین ساله خود در این حرفه توانسته‌اند به انواع تعمیرات لپتاپ سونی مسلط شوند. این تخصص باعث کاهش هزینه‌های شما خواهد شد. از طرفی کیفیت کار را نیز بسیار بالا می‌برد. ما دائما به فکر راحتی شما عزیزان هستیم. بدون هیچگونه نگرانی تعمیر و برطرف کردن مشکلات لپتاپ سونی خود را به مجموعه تعمیرات 118 بسپارید. قطعا مشکل شما قابل برطرف شدن است. تعمیرات 118 میزبان خوبی برای تعمیر لپتاپ سونی شماست.

پروسه تعمیر لپ تاپ سونی

روند تعمیر لپتاپ Sony

در ابتدا شما باید لپتاپ خود را به مجموعه تحویل دهید. می‌توانید حضورا به مجموعه تشریف بیاورید و یا اینکه از پیک رایگان ما استفاده کنید. پیک رایگان مجموعه مختص پایتخت نشینان است. پس از دریافت لپتاپ به شما رسید آن تحویل داده می‌شود. پس از دریافت لپتاپ بررسی‌های اولیه بر روی ان انجام می‌شود و و به مشتری اعلام هزینه می‌شود. البته در بیشتر موارد در زمان حضور مشتری هزینه و زمان تحویل اعلام می‌شود. در پاره‌ای از موارد نیز بنا به دلایلی نمی‌توان در همان لحظه اعلام هزینه کرد و معمولا برای این‌گونه موارد تا حداکثر 72 ساعت زمان لازم است. تعمیر لپتاپ سونی نهایتا 72 ساعت و در بعضی از موارد که بسیار نادر است به یک هفته افزایش پیدا می‌کند. توصیه ما این است که برای دریافت لپتاپ خود هیچ عجله‌ای نداشته باشید و بگذارید روند بررسی و تعمیر بسیار اصولی و دقیق طی شود. پس از پایان تعمیر لپتاپ می‌توانید از پیک برای ارسال لپتاپ خود استفاده کنید. البته حضور فیزیکی شما نیز هیچ مانعی ندارد. کلیه خدمات ما برای رفاه حال شماست. هزینه ی تعمیر دستگاه پس از تعمیر لپ تاپ سونی از مشتری دریافت میگردد. پیش از تعمیر لپ تاپ سونی نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای از سوی مشتری نمی‌باشد..

شما هم اکنون می توانید تعمیر لپ تاپ خود را به ما واگذار کنید. کافیست دکمه زیر را کلیک نمایید.

0
مشتری رضایتمند از تعمیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.