تعمیر مک بوک

آیا از اینکه مک بوک شما آسیب دیده است به شدت نگران هستید؟ احتمالا شما با هزار امید و آرزو مک بوک تهیه کرده‌اید و از خرابی مک بوک خود بسیار تعجب کرده‌اید. خرابی مک بوک امری طبیعی است. مک بوک‌ها مانند سایر لپتاپ‌های دیگر از خرابی و آسیب مصون نیستند. مک بوک یک سری از لپتاپ‌های تولیدی برند معروف اپل است. مک بوک‌ها برای اولین بار در سال 2006 به عموم معرفی و عرضه شد. البته امروزه دیگر لپتاپی از سری مک بوک تولید نمی‌شود. امروزه لپتاپ‌تاپ‌های برند اپل به مک بوک ایر و مک بوک پرو تغییر نام داده‌اند. ولی چیزی که مشخص است کیفیت همان کیفیت و البته بسیار بیشتر است. برند اپل به کیفیت بالا محصولاتش معروف شده است. بنابراین لپتاپ‌های تولیدی این برند نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. البته نباید از این موضوع غفلت کنید که کیفیت قطعات هیچگاه تضمینی بر عدم آسیب پذیری قطعه‌ای نیست. ممکن است شما با لپتاپ خود به بهترین نحو ممکن رفتار کنید ولی با خرابی یک قطعه ناگهان شگفت زده شوید. اینجاست که باید به یک تعمیرگاه معتبر برای تعمیر مک بوک مراجعه کنید. در ادامه شما را با مهم ترین و رایج ترین مشکلات مک بوک‌ آشنا می‌کنیم.

تعمیرات تخصصی مک بوک

همانطور که احتمالا می‌دانید مک‌بوک‌ها از نوع و تکنولوژی ساخت متفاوتی بهره می‌برند.تفاوت در نحوه تولید و تکنولوژی بکار رفته در این سری از لپتاپ‌ها و سیستم‌های خانگی قطعا در نحوه تعمیر آن اثرگذار است. تعمیر تخصصی مک بوک باید با شیوه‌ای منحصر بفرد و با استفاده از تجهیزات خاصی صورت بپذیرد. همیشه حساسیت خاصی در تعمیر مک بوک ها حاکم بوده است. سعی می‌شود تعمیرات این سری با بهترین کیفیت و با حداقل قیمت صورت بپذیرد. تعمیرات تخصصی مک‌بوک‌ها در دو دسته اصلی سخت افزار و نرم افزار تقسیم می‌شود. تعمیرات انواع قطعات مک بوک مربوط به حوزه و بخش سخت افزار است. بخش نرم افزاری بیشتر درباره ویروس‌ها و حملات تروجان و … اختصاص یافته است. گرجه بروز برخی از مشکلات نرم افزاری ممکن است به خرابی یک قطعه سخت افزاری برسد. مرکز ما به طور کامل این موارد را پوشش داده است. در ادامه شما را با برخی از خدمات ارائه شده در بخش تعمیرات مک بوک آشنا می‌کنیم. این موارد به قرار زیر است.

  1. تعمیر و تعویض باتری مک بوک
  2. ایراد صفحه نمایش مک بوک
  3. تعویض چیپ گرافیک مک بوک با دستگاه فوق پیشرفته BGA
  4. تعویض آی سی های چسبی مک بوک با دستگاه فوق پیشرفته BGA
  5. بازیابی اطلاعات مک بوک با دستگاه های فوق پیشرفته Pc3000
  6. تعمیر و ترمیم شکستگی در ناحیه‌ی لولا و قاب و نیز تعویض قاب مک بوک
  7. رفع مشکلات مدار Powering ، رفع مشکلات مدار PWM و مدار تأمین کننده ولتاژ CPU مک بوک
  8. آپدیت نرم افزاری و سیستم عامل ios مک بوک
  9. آپدیت و ارتقاء سخت افزار مک بوک
  10. رفع مشکل خاموش شدن مک بوک
  11. رفع مشکل قفل شدن مک بوک روی یک برنامه
  12. تعمیر، بازسازی و ترمیم بسیاری عیوب دیگر مک بوک در بخش تعمیر مک بوک مرکز تعمیرات 118

در ادامه به برخی از این موارد به طور کامل پرداخته می‌شود. چنانچه مشکل شما در لیست بالا جای ندارد اصلا جای نگرانی نیست. تنها کافی‌ست با همکاران ما در مجموعه تماس حاصل نمایید و از آنها راهنمایی بخواهید. همکاران ما شما را به دقت راهنمایی خواهند کرد.

Apple MacBooks معتبرترین مارک لپ تاپ است و سالهاست که در اوج قرار دارد. ولی این بدین معنا نیست که قطعات آن خراب نشود. یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید، سیاه شدن LCD مک بوک و یا عدم نمایش تصاویر در ال سی دی Macbook است. در ادامه به چگونگی عیب یابی و چند مشکل رایج دیگر پیرامون ال سی دی لپتاپ‌های Apple MacBooks می‌پردازیم.

  • اگر صفحه MacBook Pro شما سیاه و بی پاسخ باشد چه باید کرد؟

سیاه شدن LCD مک بوک‌ها می‌تواند به دلیل عدم روشن شدن کامل لپتاپ و یا اصلا روشن نشدن مک بوک اتفاق بیافتد. این دلایل بسیار کلی هستند. در ادامه دلایل دیگری را برای بروز چنین مشکلی برای شما آورده‌ایم.

  1. تنظیم مجدد System Management Controller

Mac’s System Controller Controller (SMC) بسیاری از امور مربوط به Power را کنترل می‌کند. با بازنشانی SMC تنظیمات مختلفی برای شما ظاهر می‌شود. برای تنظیم مجدد SMC  در ابتدا Mac خود را خاموش کنید. دکمه‌های Shift + Control + Option + Power را همزمان برای چند ثانیه نگه دارید. سپس همه آنها را همزمان رها کنید و Mac را دوباره روشن کنید تا ببینید آیا صفحه نمایش سیاه باقی مانده است یا خیر؟

  1. ترتیب صفحه کلید ساده را امتحان کنید

اگر Mac شما روشن است اما صفحه نمایش آن سیاه است‌، سعی کنید یک بار دکمه روشن / خاموش را فشار دهید. سپس کلید S را فشار دهید. این کلید میانبر برای بردن مک بوک به حالت Sleep است. بعد از آن، کلید روشن / خاموش را نگه دارید تا مک بوک خودش خاموش شود. 15 ثانیه صبر کنید و دوباره روشن کنید. امیدواریم مشکل‌تان مرتفع گردد.

  1. تنظیم مجدد PRAM

Mac’s PRAM حافظه‌ای است که برخی تنظیمات را برای Mac شما در خود جای داده است. این تنظیمات حتی در صورت راه اندازی مجدد یا خاموش کردن Mac نیز تغییر ییدا نمی‌کنند. اگر به هر دلیلی خراب شوند‌، می‌تواند باعث سیاه شدن ال سی دی مک بوک شما شود. برای تنظیم مجدد PRAM  اولین کاری که باید انجام دهید روشن کردن مک بوک است. به محض شنیدن صدای زنگ روشن شدن لپتاپ، کلیدهای Command + Option + P + R را نگه دارید. صبر کنید تا برای دومین بار صدای زنگ را بشنوید و سپس کلیدها را رها کنید. اجازه دهید Mac بوت شود و ببینید آیا صفحه سیاه مک بوک کماکان پابرجا است یا خیر؟

  1. وارد حالت Safe Mode شوید

بعضی اوقات یک نمایشگر سیاه نتیجه اطلاعات خراب دیسک در هنگام راه اندازی است. با راه اندازی مک بوک در Safe Mode می‌توانید Mac خود را مجبور کنید که عیب یابی را بر روی دیسک اجرا کند. برای راه اندازی در حالت ایمن‌، Mac خود را روشن یا ریستارت کنید و کلید Shift را نگه دارید تا لوگو Apple بر روی صفحه نمایش ظاهر شود. به محض مشاهده لوگو، کلید Shift را رها کنید و اجازه دهید سیستم راه اندازی شود. بیشتر از حد معمول طول خواهد کشید زیرا در حین بوت شدن سیستم، عملیات عیب یابی نیز جریان دارد. پس از پایان کا‌ر، دوباره راه اندازی مجدد کنید تا از حالت ایمن خارج شوید و به طور عادی شروع به کار کنید تا ببینید آیا مشکل صفحه سیاه مک بوک برطرف شده است یا خیر؟

  1. برنامه های بی پاسخ

مشکل رایج دیگری که کاربران Mac با آن روبرو هستند‌، عدم پاسخگویی یک یا چند برنامه است. اگر این اتفاق بیفتد‌، معمولاً به این معنی است که برنامه خراب شده است. معمولا بروز مشکل عدم پاسخگویی برنامه‌ها در مک بوک در بیشتر موارد اینگونه است که دستور Quit در منوی برنامه کار نمی‌کند. در اینجا باید از طریق گزینه Force Quit برای بستن اجباری برنامه در مک بوک استفاده کنید.

  • روی دستور Force Quit در فهرست Apple کلیک کنید.
  • Command + Option + Escape را روی صفحه کلید فشار دهید تا منوی Force Quit ظاهر شود.
  • روی کلید کنترل کلیک راست کنید یا نگه دارید و روی برنامه موجود در جایگاه خود کلیک کرده و در منوی ظاهر شده Force Quit را کلیک کنید.

به احتمال زیاد مشکل عدم پاسخگویی برنامه در مک بوک با این روش برطرف شود.

  1. وحشت هسته

وقتی macOS خود خراب می‌شود‌، Kernel Panic  یا همان وحشت هسته رخ می‌دهد. بروز این مشکل بسیار نادر است اما حتی رایانه‌های شخصی هم هر از گاهی خراب می‌شوند. وقتی Kernel Panic  رخ می‌دهد‌، ال سی دی مک سفید می‌شود و پیامی را مشاهده خواهید کرد مبنی بر اینکه “شما باید رایانه خود را دوباره راه اندازی کنید. دکمه روشن / خاموش را برای چند ثانیه نگه دارید یا دکمه Restart را فشار دهید. ” چند ثانیه دکمه روشن / خاموش را نگه دارید تا Mac مجبور به خاموش شدن شود و سپس تمام لوازم جانبی متصل به مک بوک را از برق جدا کنید. درایوهای خارجی‌، چاپگرها‌، نمایشگرها و غیره باید همه قطع شوند. بعد از صحت بررسی این موارد مک بوک خود را روشن کنید. اگر مشکلتان برطرف شده بود، در این صورت ممکن است چیزی باعث ناسازگاری شده بوده باشد. بنابراین قطعات را یک به یک متصل کنید و بررسی کنید تا علت اصلی بروز مشکل پیدا شود.

به برخی از رایج ترین دلایل خاموش شدن و سیاهی ال سی دی مک بوک اشاره کردیم. چنانچه راهکارهای ارائه شده در بالا برای شما مفید نبوده است می‌توانید با همکاران ما تماس حاصل نمایید و از آنها راهنمایی بخواهید. قطعا مشکل شما قابل برطرف شدن است.

آیا احساس می‌کنید که باتری مک بوک شما آسیب دیده است و همانند گذشته کار نمی‌کند؟ آیا احساس ضعف و خرابی را در باتری Macbook خود حس می‌کنید؟ آیا می‌خواهید دلایل خرابی باتری مک بوک را بدانید؟ در ادامه شما را با جواب تمامی این سوال‌ها آشنا خواهیم کرد. باتری‌های مک بوک هر چقدر هم که به درستی نگهداری و استفاده شوند، امکان خرابی آنها وجود دارد. به طرو متوسط عمر مفید هر باتری مک بوک در حدود دو سال است. یعنی پس از گذشت دو سال که از باتری استفاده کرده‌ باشید، کم کم علائم ضعف و خرابی بر باتری حاکم می‌شود. بنابراین از خرابی باتری مک بوکتان نترسید. خرابی باتری مک بوک احتمالا اولین تعویض و تعمیر دستگاه شما باشد. تعویض باتری Macbook راهی عالی برای نفس کشیدن تازه سیستم است. در اینجا گزینه‌های شما برای جایگزینی باتری MacBook و اینکه چه زمانی آنرا تشخیص دهید آورده شده است.

  • آیا لازم است باتری MacBook خود را تعویض کنید؟

ابتدا باید وضعیت باتری MacBook خود را بررسی کنید تا ببینید آیا زمان تعویض زمان آن فرا رسیده است یا خیر؟ ساده ترین راه برای بررسی این کار نگه داشتن کلید Option و کلیک کردن روی نماد درصد باتری در نوار منو در بالای صفحه است. بعد از انجام این‌کار شما با یکی از چهار حالت زیر مواجه خواهید شد:

  • عادی: باتری شما نیازی به تعویض ندارد.
  • به زودی تعویض کنید: باتری شارژدهی کمتری نسبت به زمان شارژ مجدد دارد.
  • اکنون جایگزین کنید: باتری شما به میزان قابل توجهی کمتر از ظرفیت اصلی خود شارژ نگه می دارد.
  • باتری سرویس: سیستم عیب باتری شما را تشخیص داده است.

برای اطلاعات بیشتر‌، می‌توانید تعداد دقیق شارژ و چرخه تخلیه باتری خود را نیز مشاهده کنید. برای انجام این:

  • روی لوگو Apple در گوشه بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید.
  • About This Mac و سپس System Report را انتخاب کنید.
  • روی Power در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید‌، سپس به پایین بروید و به Cycle Count (تعداد چرخه) بروید.

این عدد نشان می‌دهد که چند بار باتری شما از 0٪ به 100٪ رسیده است. MacBook‌های مختلف از نظر cycle count دارای امتیازات مختلفی هستند‌، بنابراین باید نتیجه خود را با رتبه بندی در صفحه پشتیبانی چرخه باتری اپل ارجاع دهید. سرانجام‌، اگر متوجه شدید که عمر باتری شما به اواخر خود رسیده است، ممکن است تصمیم بگیرید که تعویض باتری مک بوک را در پیش بگیرید.

گزینه 1: با گارانتی اپل جایگزین کنید

با استفاده از شماره سریال دستگاه خود می‌توانید وضعیت گارانتی خود را در وب سایت Check Coverage اپل بررسی کنید. با کلیک روی منوی Apple در بالا سمت چپ صفحه و انتخاب About This Mac  شماره سریال خود را پیدا کنید. چنانچه از گارانتی خارح شده بویدید به سراغ موارد بعدی بروید.

گزینه 2: هزینه تعویض باتری Apple MacBook را پرداخت کنید

اپل به شما توصیه می‌کند برای تعویض باتری خود از مراکز خدمات معتبر و مطمئن استفاده کنید. این‌کار به طور کلی ایمن ترین گزینه است.

گزینه 3: باتری MacBook را خودتان تعویض کنید

در صورتی که دانش فنی تعویض باتری مک بوک را دارید می‌توانید به انجام این‌کار بپردازید. در این‌صورت در هزینه‌ها و وقت شما به شدت صرفه جویی می‌شود. ارزانترین گزینه، سفارش باتری مک بوک و تعویض آن به دست خودتان است. این بدان معنی است که شما فقط هزینه قطعات را پرداخت خواهید کرد. علاوه بر باتری جدید‌، به مجموعه‌ای از ابزارها برای باز کردن Mac‌، نوار مچ دست ضد استاتیک و روشی برای دفع ایمن باتری قدیمی خود نیاز دارید. اگر از کاری که می‌خواهید انجام دهید زیاد مطمئن نیستید، توصیه می‌کنیم به هیچ وجه اینکار را انجام ندهید. زیرا ممکن است بدرگیر مشکلات و خطاهای بسیار زیادی شوید در اینجا می‌توانید به یک مرکز تعمیرات معتبر مک بوک مراجعه کنید تا تعویض باتری را به بهترین نحو انجام دهند.

اگر MacBook Pro شما دارای علائمی هم‌چون صفحه سیاه‌، صفحه سفید‌، صفحه خاکستری‌ و خطوط عمودی روی صفحه است‌، به احتمال زیاد مشکل کارت گرافیک MacBook Pro دارید. اگر بر روی ال سی دی MacBook Pro شما خطوط افقی وجود دارد، به احتمال زیاد صفحه یا کانکتور معیوبی دارید و پردازنده گرافیکی MacBook Pro شما مشکلی ندارد.

چند گزینه برای تعمیر پردازنده گرافیکی MacBook وجود دارد. گزینه اصلی. جایگزینی کارت گرافیک MacBook است. گزینه اقتصادی و عملی استفاده از GPU اصلی برای جایگزینی GPU معیوب است. در واقع‌، این راه حل موقت است که توسط اپل در برنامه فراخوان GPU معیوب خود در سال 2016 اتخاذ شده است. MacBook‌های تعمیر شده به دلیل کیفیت پایین پردازنده‌های گرافیکی بین 6 تا 18 ماه دوباره از کار خواهند افتاد. اگر به این‌کار وارد نیستید، هیچوقت دست به آچار نشوید. اینکار را به متخصصی این امر بسپارید. تعویض چیپ گرافیک مک بوک با دستگاه فوق پیشرفته BGA در مجموعه ما قابل انجام است

در صورتی‌که هارد گوشی شما آسیب دیده است و نگران اطلاعات ذخیره شده در هارد خود هستید باید به ریکاوری هارد اقدام کنید. بازیابی اطلاعات مک بوک با دستگاه‌های فوق پیشرفته Pc3000 در مجموعه ما به عنوان آخرین راه‌کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در ادامه به بعضی از مواردی که خودتان می‌توانید انجام دهید می‌پردازیم. با وجود اینکه اپل قابل اطمینان ترین لپ‌تاپ‌های جهان را تولید می‌کند (نظرسنجی های مربوط به مصرف کنندگان وجود دارد) ، بازیابی اطلاعات MacBook موضوعی است که اکثر کاربران Mac در برخی موارد درباره آن بی اطلاع‌اند. در ادامه شما را با بعضی از راه‌کارهای ارائه شده برای بازیابی اطلاعات در مک بوک آشنا می‌کنیم.

راه 1: MacBook خود را در حالت ریکاوری ریستارت کنید

حالت بازیابی در macOS دسترسی راحت به ابزارهای بازیابی مفید‌، از جمله Time Machine‌ و برنامه نرم افزار پشتیبان گیری اپل را فراهم می‌کند. با فرض اینکه قبل از از دست دادن اطلاعات خود Time Machine را فعال کرده باشید‌، می‌توانید از آن برای بازگشت به گذشته و بازیابی پرونده هایی که دیگر در رایانه شما نیستند استفاده کنید. برای بازیابی اطلاعات از MacBook Pro خود با بکارگیری Time Machine‎، این مراحل را دنبال کنید:

  1. با راه اندازی مجدد MacBook خود و نگه داشتن Command + R تا زمانی که آرم Apple را ببینید، این‌کار را انجام دهید.
  2. گزینه Restore From Time Machine Backup را انتخاب کرده و بر روی گزینه Continue کلیک کنید.
  3. اطلاعات مربوط به بازیابی را از نسخه پشتیبان تهیه Time Machine بخوانید و روی ادامه کلیک کنید.
  4. دیسک حاوی نسخه پشتیبان از Time Machine خود را انتخاب کنید و روی ادامه کلیک کنید.
  5. پشتیبان Time Machine را که می‌خواهید بازیابی کنید انتخاب کرده و برای شروع بازیابی روی Continue کلیک کنید.

بسته به سایز هارد دیسک شما‌، ممکن است مدتی طول بکشد تا روند بازیابی به پایان برسد. اطمینان حاصل کنید که MacBook Pro شما همیشه در برق است و درب آن را باز نگه دارید. با قطع روند بازیابی‌، ممکن است داده‌های مهم را از دست داده و در نهایت با یک MacBook Pro خراب مواجه شوید.

راه 2: بازیابی اطلاعات با استفاده از یک نرم افزار قابل بازیابی اطلاعات قابل بوت Mac (بدون پشتیبان گیری)

همانطور که می‌دانید‌، بسیاری از برنامه‌های نرم افزاری بازیابی اطلاعات برای مک بوک‌ها موجود است و در عین شگفتی همه آنها قول می دهند که داده‌های از دست رفته شما را بازیابی کنند.  در این صورت‌، شما باید داده‌های خود را با استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات قابل بوت Mac مانند Disk Drill بازیابی کنید‌ که به شما امکان می‌دهد یک درایو بوت USB برای بازیابی در هر Mac فعال ایجاد کنید‌، بنابراین می‌توانید بدون Boot در macOS اطلاعات خود را بازیابی کنید. برای بازیابی اطلاعات خود با استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات قابل بوت Mac‌، این مراحل را دنبال کنید:

  1. Disk Drill را روی یک Mac فعال بارگیری و نصب کنید.
  2. درایو فلش USB خارجی را به برق متصل کنید. مطمئن شوید که درایو فلش خالی است.
  3. Disk Drill را باز کنید‌، روی گزینه Create boot drive در فهرست بالا کلیک کنید‌. برای بازیابی اطلاعات Boot drive را انتخاب کنید.
  4. پارتیشن Recovery Mac خود را انتخاب کنید (به آن Recovery گفته شود) و گزینه Use as Source را کلیک کنید.
  5. روی گزینه Make Bootable در کنار درایو مقصد کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که تمام داده های ذخیره شده در آن پاک خواهند شد.
  6. Mac خود را مجدداً راه اندازی کنید و در هنگام راه اندازی گزینه Option (⌥) یا Alt را فشار دهید. درایو فلش Disk Drill Boot خود را انتخاب کنید.
  7. Disk Drill را از لیست گزینه های موجود انتخاب کنید.
  8. روی دکمه بازیابی در کنار هارد دیسک Mac خود کلیک کنید.
  9. منتظر بمانید تا Disk Drill آنالیز درایو را تمام کند.
  10. هر فایلی را که می‌خواهید بازیابی شود انتخاب کنید. از ویژگی پیش نمایش برای یافتن آنچه می‌خواهید استفاده کنید.
  11. فهرست بازیابی را مشخص کنید و روی دکمه Recover کلیک کنید تا پرونده‌های انتخاب شده بازیابی شود.

راه 3: با استفاده از حالت Target Disk Mode، داده‌های Mac را بازیابی کنید

خوشبختانه اپل یک راه حل دارد و آن را Target Disk Mode نامیده است. به زبان ساده‌، حالت هدف دیسک می‌تواند Mac شما را به یک دستگاه ذخیره سازی خارجی تبدیل کند که با استفاده از Thunderbolt یا FireWire می‌توانید از Mac دیگری به آن دسترسی پیدا کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید داده‌های از دست رفته را از طریق Mac غیر قابل بوت با استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات که در Mac دیگری اجرا می‌شود بازیابی کنید. Disk Drill یک انتخاب عالی است زیرا یک کد فعال سازی Disk Drill در حداکثر سه کامپیوتر کار می‌کند. برای بازیابی اطلاعات خود در مک با استفاده از حالت Target Disk این مراحل را دنبال کنید:

  1. با استفاده از کابل FireWire یا Thunderbolt ، Mac خود را با Mac دیگری وصل کنید.
  2. ضمن فشار دادن و نگه داشتن کلید T ، مک بوک خود را خاموش کرده و راه اندازی کنید. همچنین می‌توانید با رفتن به فهرست Apple> Preferences System> Startup Disk> Target Disk Mode حالت Target Disk را فعال کنید.
  3. Disk Drill را بر روی Mac فعال بارگیری‌، نصب و راه اندازی كنید و داده‌های خود را مثل حالت عادی بازیابی كنید.

راه 4: بازیابی اطلاعات از نسخه پشتیبان تهیه شده یا Cloud Storage Services

روشهای مختلفی برای پشتیبان گیری از اطلاعات مهم در Mac وجود دارد. برخی از کاربران از راحتی خدمات ذخیره سازی ابری مانند Dropbox و Google Drive استفاده می‌کنند. بازیابی اطلاعات از چنین سرویس هایی معمولاً ساده است زیرا شما می‌توانید از هر رایانه‌ای وارد حساب ذخیره سازی ابری خود شوید و با یک کلیک ساده داده‌های خود را بارگیری کنید. سایر کاربران ترجیح می‌دهند تصاویر دیسک بایت به بایت (DMG) را با استفاده از ویژگی پشتیبان موجود در Disk Drill یا برنامه‌های نرم افزاری پشتیبان گیری ویژه مانند Acronis True Image و Carbon Copy Cloner ایجاد کنند. برای بازیابی اطلاعات خود از یک تصویر پشتیبان‌، شما به سادگی آن را پیدا کرده و روی پرونده DMG دوبار کلیک کنید تا باز شود و سپس روی Mac آنرا mount کنید.

به بعضی از راهکارهای اصلی برای بازیابی اطلاعات مک بوک اشاره کردیم. چنانچه با استفاده از این راهکارها، موفق به بازیابی اطلاعات Macbook خود نشدید تنها کافی‌ست با همکاران ما در مجموعه تماس حاصل نمایید. راه حل شما بازیابی اطلاعات مک بوک با دستگاه های فوق پیشرفته Pc3000 است. این تجهیزات در مرکز آماده و مهیاست

آیا مک بوک شما به طور تصادفی خاموش می‌شود؟ چه MacBook Pro داشته باشید و چه Air‌‌، ما به شما نحوه رفع خاموش شدن‌های تصادفی مک بوک را آموزش خواهیم داد. مشکل خاموشی ناگهانی مک بوک اتفاق بسیار دردناکی است. مخصوصا اگر در حال ارسال یک فایل، ویدئو و یا ایمیل مهم بوده باشید. با خاموشی ناگهانی Macbook، تمامی این‌کارها متوقف می‌شود و قطعا وقت شما گرفته می‌شود. اگر این موضوع تنها برای یکبار اتفاق افتاده است، جای نگرانی زیادی نیست. اما اگر با مک بوکی روبرو هستید که به طور معمول بدون اخطار خاموش می‌شود‌، ممکن است مشکلات بزرگتری وجود داشته باشد. در اینجا چند نکته و ابزار عیب یابی برای کمک به رفع مشکل خاموشی مک بوک آورده شده است.

  • وقتی Mac شما خاموش می‌شود چه کاری باید انجام دهید؟

هنگامی که برای اولین بار با موضوع خاموشی مک بوک خود مواجه شدید، حتما از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. انجام اینکار بسیار ضروری است. زیرا ممکن است مک بوک شما دیگر روشن نشود. برای راه اندازی مجدد، از فهرست Apple در گوشه بالا سمت چپ Restart را انتخاب کنید. متأسفانه‌‌،  ممکن است که فقط راه اندازی مجدد Mac مشکلی را برطرف نکند. در این حالت‌، اپل توصیه می‌کند سیستم کنترل سیستم (SMC) رایانه را دوباره تنظیم کنید. SMC یک زیر سیستم Mac است که دارای پردازنده Intel است. این زیرسیستم قطعاتی مانند شارژ باتری‌، تغییر حالت فیلم‌، Sleep‌، نشانگرهای LED و موارد دیگر را کنترل می‌کند. قبل از تنظیم مجدد SMC‌، اپل توصیه می‌کند مراحل زیر را به ترتیب لیست شده انجام دهید:

  1. اگر Mac پاسخ نمی‌دهد، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا خاموش شود. سپس دوباره دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا Mac شما روشن شود.
  2. Cmd + Option + Esc را فشار دهید تا هر برنامه‌ای که پاسخ نمی‌دهد را به زور ببندد.
  3. با انتخاب Sleep از فهرست Apple ، مک بوک خود را در حالت خواب قرار دهید. بعد از خواب کامپیوتر را روشن کنید.
  4. با انتخاب Restart از فهرست Apple ، مک بوک خود را مجدداً راه اندازی کنید.
  5. با انتخاب Shut Down از فهرست Apple ، مک بوک خود را خاموش کنید.
  • نحوه تنظیم مجدد SMC

پس از اتمام این مراحل‌، نوبت به تنظیم مجدد SMC Mac می‌رسد. مراحل انجام شده بسته به اینکه باتری قابل جابجایی در سیستم شما باشد متفاوت است. همچنین برای هر MacBook دارای تراشه امنیتی Apple T2 مجموعه مراحل جداگانه‌ای وجود دارد. این راهکار معمولاً برای مک بوک‌های سال 2018 و به بعد هستند. اگر باتری قابل جدا شدن نیست:

  1. Mac را خاموش کنید.
  2. آداپتور برق MagSafe یا USB-C را به منبع تغذیه و Mac خود متصل کنید.
  3. با استفاده از صفحه کلید داخلی‌، Shift + Control + Option را در سمت چپ صفحه کلید فشار دهید ، سپس دکمه روشن / خاموش را همزمان فشار دهید.
  4. همه کلیدها را رها کنید‌، سپس دوباره دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا Mac شما روشن شود.

اگر باتری قابل جدا شدن است ، موارد زیر را انجام دهید:

  1. Mac را خاموش کنید.
  2. آداپتور برق MagSafe را جدا کنید.
  3. باتری را بردارید.
  4. دکمه روشن / خاموش را به مدت پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید.
  5. باتری و آداپتور برق MagSafe را دوباره وصل کنید.
  6. دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا مک بوک روشن شود.

در iMac ، Mac mini یا Mac Pro:

  1. Mac را خاموش کنید.
  2. سیم برق را از برق بکشید.
  3. 15 ثانیه صبر کنید.
  4. سیم برق را دوباره به برق وصل کنید.
  5. پنج ثانیه صبر کنید‌، سپس دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا Mac روشن شود.

برای هر نوت بوک Mac با تراشه T2:

  1. Shut Down را از فهرست Apple انتخاب کنید.
  2. پس از خاموش شدن مک بوک، کلید Shift سمت راست‌، کلید Option سمت چپ و کلید کنترل چپ را به مدت هفت ثانیه فشار داده و نگه دارید. سپس هنگامی که دکمه روشن / خاموش را فشار داده و نگه دارید‌، آن کلیدها را به مدت هفت ثانیه ادامه دهید.
  3. هر سه کلید و دکمه روشن / خاموش را رها کنید‌‌، سپس چند ثانیه صبر کنید.
  4. دوباره دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا مک بوک روشن شود.
  • اگر خاموش شدن ناگهانی مک بوک بود با این روش حل نشد چه؟

اگر Mac شما حتی پس از استفاده از ابزارهای عیب یابی که در بالا ذکر شد به طور تصادفی خاموش می‌شود‌، وقت آن است که به یک تعمیرکاه معتبر برای انجام بررسی‌های بیشتر مراحعه کنید. قطعا مشکل خاموشی تصادفی مک بوک قابل حل شدن است. اصلا نترسید و مک بوک خود را برای تعمیر به یک مجموعه معتبر جهت بررسی بیشتر ارسال کنید.

به برخی از رایج ترین دلایل خاموش شدن و سیاهی ال سی دی مک بوک اشاره کردیم. چنانچه راهکارهای ارائه شده در بالا برای شما مفید نبوده است می‌توانید با همکاران ما تماس حاصل نمایید و از آنها راهنمایی بخواهید. قطعا مشکل شما قابل برطرف شدن است.

شما هم اکنون می توانید دستگاه خود را جهت تعمیر بدست تعمیرکاران ما بسپارید. کافیست دکمه زیر را کلیک کنید.

0
شمار مشتریان رضایتمند از تعمیر

چرا تعمیرات 118؟

احتمالا این سوال در ذهن شما نیز به وجود آمده است که چه لزومی دارد که تعمیر مک بوک خود را به دست مجموعه تعمیرات 118 بسپارم. در ابتدا باید گفته شود که در مجموعه ما تمامی قطعات و خدمات به همراه گارانتی و ضمانت ارائه می‌شوند. این ضمانت هم در مورد قطعات مک بوک صادق است و هم در مورد تعمیرات آن. یکی از این موارد دادن مهلت تست پس از تعمیر مک بوک به شما مشتریان عزیز است. مجموعه‌های کمی دست به چنین ریسکی می‌زنند. ولی ما در مرکز خود به دانش و توانایی خود ایمان داریم و آماده‌ایم تا به تعمیر انواع مک بوک به طور کاملا تخصصی بپردازیم. هدف ما جلب رضایت هرچه بیشتر شما مشتریان عزیز است. خوشحالیم که در این چندساله توانسته‌ایم موفق به بدست آوردن این مهم بشویم. مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مک بود خود را صرف نظر از نوع مشکل با همکاران ما در میان بگذارید. تعمیرات 118 میزبان خوبی برای تعمیر مک بوک شماست.

پروسه تعمیر مک بوک

روند تعمیرات MacBook

مرحله اول دریافت مک بوک و ارئه رسید رسمی و کتبی به مشتری است. ابتدا Macbook مشتری دریافت می‌شود و رسید رسمی و معتبر مجموعه به همراه شماره تعمیر منحصر به فرد آن به مشتری تحویل داده می‌شود. مرحله بعدی بررسی مک بوک و اعلام هزینه است. پس از دریافت مک بوک، دستگاه شما مورد بررسی اولیه قرار می‌گیرد و هزینه تعمیر Macbook به شما اطلاع داده می‌شود. در بیشتر مواقع هزینه و ایراد مک بوک سریعا به مشتری اعلام می‌شود. در پاره‌ای از موارد نیز بررسی و کشف علت اصلی آسیب کمی نیاز به زمان دارد. در این‌گونه موارد در بدترین حالت پس از 72 ساعت به مشتری اعلام هزینه انجام خواهد شد. در مرحله آخر نیز به مشتری اطلاع داده می‌شود که تعمیر مک بوک آنها پابان یافته است و مشتری می‌تواند در اسرع وقت برای دریافت دستگاه خود به مجموعه مراجعه کند. در صورتی‌که شما وقت کافی برای دریافت یا ارسال مک بوک ندارید می‌توانید از پیک رایگان مجموعه استفاده کنید. پیک رایگان مخصوص پایتخت نشینان است. پس از تعمیر و پیش از تحویل مک بوک هزینه از شما دریافت می‌شود و به هیچ وجه نیازی به پرداخت بیعانه و سایر موارد از سوی مشتری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.