نمایش 1–8 از 1559 نتیجه

نمایش 9 24 36

باتری گوشی آنر (93)

باتری گوشی اینفینیکس (9)

باتری گوشی تکنو (36)

باتری گوشی ریلمی (5)

باتری گوشی زد تی ای (1)

باتری گوشی گوگل (9)

باتری گوشی وان پلاس (23)

باتری گوشی آیفون (36)

باتری گوشی اچ تی سی (78)

باتری گوشی ال جی (119)

باتری گوشی ایسوس (81)

باتری گوشی بلک بری (21)

باتری گوشی سامسونگ (285)

باتری گوشی سونی (69)

باتری گوشی شیائومی (228)

باتری گوشی لنوو (82)

باتری گوشی مایکروسافت (12)

باتری گوشی موتورولا (97)

باتری گوشی نوکیا (73)

باتری گوشی هوآوی (170)

باتری گوشی موبایل شما از مهم‌ترین قطعات آن است که نقش تامین انرژی و ولتاژ مورد نیاز آن برای انجام کارهای روزانه‌تان را بر عهده دارد. با توجه به این که در عصر حاضر گوشی‌های تلفن به عضوی جدایی ناپذیر و بسیار مهم از زندگی ما تبدیل شده‌ و در انجام بخش زیادی از کارهای روزانه ما تاثیرگذار هستند،‌ نیاز به یک باتری قوی و مناسب دارند تا بتوانند پاسخ‌گوی این میزان استفاده باشند. به همین دلیل،‌ نوع و ظرفیت باتری گوشی به یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید گوشی موبایل توسط کاربران تبدیل شده است. شرکت‌ها و برندهای بزرگ تولیدکننده گوشی‌های موبایل مانند سامسونگ، اپل و غیره هم این ویژگی را در نظر گرفته و سعی کرده‌اند در مدل‌های گوشی خود از باتری‌هایی قوی و باکیفیت استفاده کنند. اما باز هم در اکثر موارد این باتری‌ها پس از مدتی که از آن‌ها استفاده می‌شود،‌ دچار مشکل شده و کارایی خود را از دست می‌دهند. اگر چه باتری‌هایی که توسط برندهای مختلف ساخته می‌شوند ممکن است تا حدی از نظر کیفی با یک‌دیگر متفاوت باشند، اما همه آن‌ها در نهایت سرنوشت مشترکی خواهند داشت.

باتری موبایل

در واقع باتری گوشی شما هم مانند سایر قطعاتی که در آن مورد استفاده قرار گرفته است،‌ یک کالای مصرفی بوده و دارای یک عمر مفید مشخص است. عمر مفید اکثر باتری‌ها هم در حدود دو تا سه سال است و بعد از این مدت دیگر کارایی مناسب را نخواهند داشت و باید به فکر تعویض باتری گوشی باشید. در این مواقع برای خرید باتری اورجینال و مناسب و یا تعویض آن،‌ باید به مراکزی معتبر مراجعه کنید؛‌ زیرا در حال حاضر باتری گوشی در بیش‌تر مدل‌ها قابل جدا شدن نبوده و برای این کار به مهارت بالا و تجهیزاتی مناسب نیاز است. ما در مجموعه تعمیرات 118 با سابقه‌ای بالا در زمینه عرضه قطعات اورجینال تلفن‌های همراه، باتری مناسب و اصل برای گوشی شما را در هر برندی ارائه می‌کنیم. از طرف دیگر، با برخورداری از تعمیرکاران ماهر و حرفه‌ای، کار تعویض باتری گوشی‌تان را هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام می‌دهیم.

انواع تکنولوژی در ساخت باتری

اکنون در ساخت باتری‌ گوشی‌های تلفن از چند فناوری و از چند جنس مختلف استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای مزیت‌هایی است. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در باتری گوشی شما باید وجود داشته باشد، شامل وزن مناسب، قابلیت شارژدهی قوی،‌ انعطاف‌پذیری و چگالی آن‌ها است. نکته‌ای که وجود دارد این است که به طور معمول هر کدام از این باتری‌ها تعدادی از این مزیت‌ها را دارند و برخی را هم ندارند و همین موضوع باعث شده است که سازندگان تلفن‌های موبایل با توجه به مدل گوشی خود، نوع باتری را انتخاب نمایند‌. در ادامه رایج‌ترین تکنولوژی‌هایی که امروزه در ساخت و تولید باتری گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد را برای شما بیان خواهیم کرد تا در صورت نیاز بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید:

1. باتری لیتیوم یونی

باتری لیتیوم یونی

این باتری‌ نسل جدیدی از باتری‌‌هایی هستند که برای استفاده در گوشی‌های تلفن مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از قطعات سخت افزاری قوی‌ در گوشی‌های موبایل، نیاز به استفاده از باتری‌هایی به وجود آمده است که انرژی بیش‌تری هم برای مصرف این قطعات تولید کنند. باتری لیتیوم یونی همان باتری مورد نیاز برای این کار است که چگالی انرژی بسیار بالایی هم دارد. این باتری‌ از طرف دیگر وزن و حجمی بسیار پایین‌تر از باتری‌های نسل قبل خود دارد که برای استفاده در دستگاه‌های قابل حمل بسیار مناسب است. ولتاژ عمومی این باتری‌ها در حدود 3.7 ولت که ولتاژ مناسب برای گوشی‌های جدید را تامین می‌کند. به همین دلیل امروزه تعداد زیادی از باتری گوشی‌های مختلف از نوع لیتیوم یونی است. از طرف دیگر مشکل مهمی که در باتری‌های نسل قبل وجود داشت، یعنی کم شدن ظرفیت باتری بعد از هر بار تمام شدن شارژ، دیگر در این باتری وجود ندارد و شما بدون نگرانی می‌توانید هر چند بار در روز که بخواهید باتری گوشی‌تان را شارژ کنید. البته با توجه به این که اکثر باتری‌ها دارای یک عمر مفید و معمولا 300 تا 500 چرخه شارژ هستند،‌ اگر پیوسته و قبل از تمام شدن شارژ، گوشی خود را شارژ کنید، ممکن است بازده و کارایی باتری شما کاهش یافته و زودتر غیر قابل استفاده گردد. به طور معمول باتری‌های لیتیوم یونی عمر مفیدی در حدود دو تا سه سال دارند و بعد از این زمان باید به فکر تعویض آن باشید.

2. باتری لیتیوم پلیمری

2. باتری لیتیوم پلیمری

باتری لیتیوم پلیمری جدیدترین نوع باتری است که در گوشی‌های تلفن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این باتری هم از نظر مقاومت و قدرت در سطح بالایی قرار می‌گیرد و هم از وزن بسیار پایینی برخوردار است. از طرف دیگر، این باتری قابلیت بالایی در نگه داری شارژ داشته و اگر از آن‌ها استفاده نشود، تا مدت زمان زیادی شارژ را نگه می‌دارند. در اطراف این باتری از قاب‌هایی بسیار محکم استفاده می‌شود که امکان سوراخ شدن یا آسیب دیدن آن‌ها به سختی وجود دارد و این موضوع باعث شده است تا باتری‌های لیتیوم پلیمری در برابر خطر انفجار یا آتش گرفتن مقاوم باشند. این باتری هم چنین از انعطاف‌پذیری بالایی هم برخوردار است و می‌توان آن را در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون تولید کرد. این موضوع باعث شده است که این باتری گزینه مناسبی برای استفاده در گوشی‌های موبایل و حتی لب‌تاب‌های مختلف باشد. ولتاژ این باتری به جنس آن بستگی دارد و در زمان تخلیه با زمان فول شارژ متفاوت است. این ولتاژ در کم‌ترین حالت از نظر جنس و در هنگام تخلیه در حدود 1.8 و در جنس‌های بهتر و در زمان فول شارژ حدود 4.2 ولت است. اگر چه کارایی این نوع باتری گوشی نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی بهتر است، اما هنوز هم بسیاری از شرکت‌ها برای کاهش هزینه و مناسب بودن قیمت گوشی‌های خود از باتری لیتیوم یونی استفاده می‌کنند.

باتری استفاده شده در گوشی برندهای معروف

در واقع چند نمونه دیگر باتری‌ هم برای گوشی‌های موبایل وجود دارد که در برخی تلفن‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما تنها دو نمونه باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری هستند که امروزه به صورت گسترده در ساخت گوشی‌های موبایل استفاده می‌شوند. هر یک از برند‌های مختلف سازنده موبایل، ممکن است در ساخت مدل‌های گوناگون خود از باتری‌ یونی یا پلیمری استفاده کنند. در ادامه در مورد نوع باتری‌ که در گوشی‌های برند‌های معروف مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیش‌تر توضیح خواهیم داد.

  1. باتری گوشی آیفون: شرکت اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تولیدکننده تلفن‌های موبایل در سراسر دنیا در اکثر گوشی‌های خود از باتری لیتیوم یونی استفاده می‌کند. البته این شرکت در برخی از مدل‌های جدید خود از باتری پلیمری هم استفاده کرده است.
  2. باتری گوشی سامسونگ: شرکت سامسونگ در باتری گوشی‌های خود هم از نوع لیتیوم پلیمری و هم از نوع لیتیوم یونی استفاده می‌کند. این شرکت در ساخت مدل‌های قدیمی‌تر گوشی های خود بیش‌تر از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کرد؛ اما در حال حاضر برای بسیاری از گوشی‌هایش از باتری لیتیوم پلیمری هم استفاده می‌کند. با توجه به هزینه بیش‌تر باتری‌‌‌های لیتیوم پلیمری، معمولا در مدل‌های رده بالا خود از این نوع باتری استفاده می‌کند.
  3. باتری گوشی شیائومی: در ساخت این گوشی‌ها در بیش‌تر موارد از باتری‌های یونی استفاده می‌شود. اگر چه در برخی مدل‌های این شرکت هم به خصوص گوشی‌های رده بالا از باتری لیتیوم پلیمری هم استفاده می‌شود، اما برای به صرفه بودن محصولات در اکثر موارد باتری‌های لیتیوم یونی مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی، امروزه در گوشی‌های ساخته شده توسط هر کدام از برندهای معروف از جمله شرکت‌های مذکور و یا برندهای دیگر مانند هواوی، اچ تی سی، ال جی و نوکیا، هم از باتری لیتیوم یونی و هم از نوع لیتیوم پلیمری استفاده می‌شود. اما همان طور که گفتیم، باتری‌های پلیمری دارای قدرت و قابلیت شارژدهی بالاتری هستند و استفاده از آن‌ها هم نیاز به هزینه بیش‌تری دارد. به همین دلیل از آن‌ها اکثرا به عنوان باتری گوشی‌های رده بالا هر یک از برندهای سازنده موبایل استفاده می‌شود.

علائم خرابی باتری گوشی

علائم خرابی باتری گوشی شما

اگر چه سعی می‌شود روز به روز از باتری‌هایی با کیفیت و قدرت بالاتر استفاده شود تا طول عمر بالاتری داشته باشند، اما باز هم باتری گوشی پس از مدتی کارایی خودشان را از دست می‌دهند. البته عواملی مانند استفاده از شارژرهای تقلبی و نا مناسب و یا کار کردن با گوشی زمانی که در حال شارژ است، می‌توانند در سرعت آسیب دیدگی و از دست دادن کارایی باتری گوشی شما تاثیر داشته باشند. زمانی که باتری موبایل شما آسیب دیده و یا خراب شود، علامت‌هایی در گوشی شما به وجود می‌آید که با مشاهده آن‌ها می‌توانید متوجه آسیب دیدگی آن بشوید. مهم‌ترین علائم خرابی باتری گوشی شما شامل موارد زیر هستند :

  • خالی شدن شارژ گوشی در مدت زمانی کوتاه و بسیار کم‌تر از وقتی که باطری گوشی شما سالم بوده و به خوبی کار می‌کند.
  • متورم شدن و یا به اصطلاح باد کردن گوشی که در این موارد به دلیل این که حتی امکان انفجار باتری وجود دارد، هر چه زودتر باید نسبت به تعویض باتری اقدام نمایید.
  • طولانی شدن زمان شارژ کامل باتری موبایل شما هم می‌تواند از نشانه‌های خرابی آن باشد؛ البته در این موارد ممکن است مشکل از شارژر شما باشد که بهتر است قبل از تعویض باتری عملکرد شارژر گوشی‌تان را امتحان کنید.
  • داغ شدن باتری هم علامت دیگری است که خرابی باتری شما را نشان می‌دهد و یکی از وضعیت‌های خطرناک خرابی باتری است که در این مواقع باید هر چه زودتر آن را تعویض کرد.
  • خاموش شدن گوشی تلفن شما در هنگامی که آن را از شارژ جدا می‌کنید هم نشانه دیگری از خرابی باتری گوشی شما است.

این موارد مهم‌ترین علائم خرابی باتری گوشی شما هستند که البته در برند‌های مختلف هم یکسان است. در صورت مشاهده هر کدام از این نشانه‌ها در باتری گوشی‌تان باید هر چه سریع‌تر جهت تعویض باتری به مراکز معتبر مراجعه کنید. خرابی باتری گوشی علاوه بر این که باعث اذیت شدن شما در حین کار کردن با آن خواهد شد،‌ در برخی موارد حتی ممکن است خطراتی مانند انفجار را هم به دنبال داشته باشد و یا به گوشی شملا آسیب برساند.

راه‌های پیش‌گیری از آسیب دیدن باطری گوشی

راه‌های پیش‌گیری از آسیب دیدن باتری

اگر چه باتری‌ها در انواع مختلف دارای یک طول عمر مفید هستند و خواه یا ناخواه پس از مدتی خراب شده و یا مانند قبل عملکرد خوبی نخواهند داشت، اما راه‌هایی وجود دارد که طول عمر باطری گوشی را تا حد امکان بالا برده و از آن‌ها بیش‌ترین بازدهی را بگیرید. در ادامه مهم‌ترین این راه‌حل‌ها را برای شما ارائه می‌کنیم تا بتوانید از باتری گوشی‌تان یه صورت بهینه استفاده کرده و از خرابی زود هنگام آن جلوگیری کنید:

1. عدم استفاده از شارژرهای کپی و تقلبی

هر شرکت در کنار هر مدل گوشی خود یک شارژر اورجینال قرار می‌دهد که هم از کیفیت بالایی برخودار بوده و هم هماهنگی بیش‌تری با گوشی شما دارد. معمولا در بسیاری از موارد مختلف مانند مسافرت، ممکن است شارژر خود را به همراه نداشته باشید و تصمیم بگیرید برای شارژ کردن گوشی‌تان به صورت موقتی، یک شارژر ارزان قیمت خرایداری کنید. این موضوع کاملا اشتباه است و می‌تواند به دلیل ایجاد ولتاژهای نامناسب و ناهماهنگ به باتری گوشی شما آسیب برساند. در این موارد بهترین گزینه این است که یک شارژر اورجینال و باکیفیت برای موبایل خود خریداری کرده و از آن استفاده کنید. اگر چه این کار برای شما هزینه دارد، اما از خراب شدن باتری شما جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید برای خرید شارژر اورجینال گوشی خود با خیالی راحت، با ما در مرکز تعمیرات 118 ارتباط برقرار کرده و آن را از ما تحویل بگیرید.

2. استفاده نکردن از شارژر گوشی‌های دیگر

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به باتری موبایل شما آسیب برساند،‌استفاده از شارژر گوشی‌های دیگر است. اگر چه زمانی که شما گوشی‌تان را با استفاده از شارژر فرد دیگری به برق متصل می‌کنید، می‌بینید که موبایل شما به خوبی کار می‌کند، اما ممکن است این موضوع باعث خرابی باتری شما شود. از آن‌جایی که شارژر هر گوشی متناسب با آن ساخته می‌شود و دارای یک ولتاژ ‌و آمپر مشخص است، نمی‌توان آن را برای شارژ یک تلفن دیگر مورد استفاده قرار داد. این کار باعث ایجاد ناهماهنگی و آسیب رساندن به باتری شما خواهد شد و باید تا حد امکان از این عمل اجتناب کنید.

3. باید از پریز مناسب استفاده کنید.

شاید فکر کنید که نوع پریز تاثیری در عملکرد باتری گوشی شما نداشته باشد، اما در واقع این موضوع هم اهمیت زیادی دارد. اگر برای شارژ گوشی موبایل‌تان از یک پریز که دارای اتصالی است یا از یک سه راهی که کیفیتی پایینی دارد، استفاده کنید و در این هنگام یک جرقه ایجاد شود،‌م ی‌تواند آسیب زیادی به باتری گوشی و حتی گوشی شما وارد کند. پس در این مورد هم باید دقت لازم را داشته باشید.

4. پاور بانک بی‌کیفیت ممنوع

4. پاور بانک بی‌کیفیت ممنوع

باید سعی کنید تا جایی که برای شما مقدور است از شارژر و آن هم شارژر اورجینال برای شارژ موبایل‌تان استفاده کرده و از پاوربانک استفاده نکنید. استفاده از پاوربانک در دراز مدت می‌تواند باعث خرابی باتری گوشی شما شود و باید از آن پرهیز نمود. اما اگر نیاز شما به تلفن همراهتان به گونه‌ای است که دائما آن را احتیاج داشته و به پریز برق هم دسترسی ندارید، باید از پاوربانک‌هایی با کیفیت بالا استفاده نمایید. این پاوربانک‌ها تا حد امکان ولتاژ و جریان مورد نیاز باتری موبایل شما را فراهم می‌کنند و از آسیب دیدگی آن جلوگیری خواهند کرد.

5. باتری گوشی‌تان را خنک نگه دارید.

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر آسیب دیدن باتری موبایل شما چه از نوع لیتیوم پلیمری و یا لیتیوم یونی اثر دارد، گرمای زیاد است. بنابراین هر چه قدر که باتری گوشی‌تان در دمای خنک‌تری بوده و کم‌تر در معرض گرما قرار گیرد، عمر مفید بیش‌تری هم خواهد داشت. علاوه بر قرار دادن گوشی به صورت مستقیم در معرض گرما یا نور آفتاب که باید جدا از آن پرهیز کنید. عوامل دیگری هم هستند که باعث گرم شدن باتری گوشی خواهند شد. اجرای بازی‌های سنگین بر روی گوشی، استفاده از موبایل برای تماشای فیلم‌های طولانی و یا متصل کردن باتری به شارژ برای مدتی زیاد هم موارد دیگری هستند که می‌توانند باعث گرمای بیش از حد باتری گوشی شما و در نتیجه آسیب دیدن آن شوند.

تعویض باتری گوشی

تعویض باتری گوشی

اگر چه امروزه برندهای معتبر سازنده گوشی‌های موبایل سعی به استفاده از باتری‌هایی با استقامت و کیفیت بالا دارند، اما همان طور که گفتیم، پس از طی شدن عمر مفید دچار خرابی و یا آسیب خواهند شد. در این موارد باید به فکر تعویض باطری گوشی خود باشید. با توجه به این که در تولید گوشی‌های جدید از باتری‌هایی استفاده می‌شود که قابلیت جدا شدن و جا به جایی ندارند، شما خود قادر به تعویض باتری موبایل نخواهید بود و برای این کار باید به مراکز معتبر مراجعه نمایید. ما در مجموعه تعمیرات 118 با برخورداری از تعمیرکارانی متخصص و حرفه‌ای و استفاده از تجهیزات پیشرفته و به روز، کار تعمیر باتری گوشی شما را با بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهیم. پس اگر باتری گوشی‌تان دچار مشکل و خرابی شده است، عجله کنید و هر چه زودتر آن را به وسیله پست برای ما ارسال کنید.

خرید باتری گوشی

احتمالا یکی از دغدغه‌های اصلی شما در هنگام خرید باتری موبایل، اصل بودن و با کیفیت بودن آن است. اما نگران نباشید، ما این مشکل را برای شما برطرف کرده‌ایم. پس اگر قصد خرید باتری مناسب برای گوشی‌تان را دارید و البته اورجینال و اصل بودن باتری هم برای شما اهمیت زیادی دارد، این محصول را از ما تحویل بگیرید. ما در مرکز تعمیرات 118 با سابقه‌ای بالا در ارائه انواع قطعات موبایل در برندهای مختلف به صورت کاملا اصل و با کیفیت، کار عرضه باتری مناسب برای گوشی شما را انجام خواهیم داد. ما این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا بتوانید از سراسر کشور و به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت ما و یا از طریق تماس تلفنی،‌ نسبت به خرید باتری اورجینال برای موبایل خود اقدام نموده و آن را درب منزل تحویل بگیرید. البته در صورتی که شما در شهر تهران سکونت دارید، می‌توانید به صورت حضوری به مجموعه ما مراجعه کرده و باتری مناسب برای گوشی موبایل‌تان را تحویل بگیرید.