نمایش 1–8 از 9 نتیجه

نمایش 9 24 36

در جامعه کنونی ساعت‌های بسیاری را در دنیای مجازی سپری می‌کنیم و با گوشی‌های هوشمند خود بسیار در ارتباط هستیم. این امر باعث می‌شود که آمار آسیب به این وسیله نیز روز به روز افزایش یابد. هرچند شرکت‌های سازنده درصدد ارتقاع استقامت گوشی‌ها می‌باشند اما هنوز هم خیس شدن آن‌ها، سقوط از ارتفاع، هنگ کردن و… از بیشترین علل آسیب‌ به گوشی‌ها می‌باشند. شرکت شیائومی نیز به عنوان یکی از تولید کننده‌ها خود را با جامعه هماهنگ کرده است و از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محصولات خود را ارتقاء داده است و در ان‌ها شاهد پیشرفت‌های چشم گیری هستیم. در سال ۲۰۲۰ این شرکت از محصولات بسیاری رونمای کرده است که یکی از آن‌ها گوشی شیائومی Xiaomi Poco M3 می‌باشد. با ما همراه باشید تا کمی با قطعات مهم این گوشی آشنا شده و عوامل آسیب به آن را بشناسیم.

گوشی شیائومی Xiaomi Poco M3

آسیب دیدگی های رایج گوشی شیائومی Poco M3

گوشی شیائومی پوکو ام 3 مانند دیگر گوشی‌های سری جدید این شرکت از قطعات با کیفیتب بهره مند شده اند. اما این قطعات هم ممکن است به دلایل مختلفی آسیب ببینند و شما را دچار مشکل کنند. خرابی گوشی، هر چند مختصر ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. گوشی پرا آسیب دیده است، آیا گوشی من تعمیر می‌شود؟ هزینه تعمیر گوشی من چقدر می‌شود؟ آسیب دیدگی‌هایی که برای گوشی شما به وجود م یاسد قابل جبران است. شما می‎‌توانید با تعیر گوشی خود، کارایی سابق گوشی را بازگردانید. در ادامه ما به بررسی برخی از آسیب دیدگی‌های گوشی شیائومی Poco M3 می‌پردازیم و در انتها به شما می‌گوییم که در برخورد با آنها چه کارهایی را باید انجام دهید.

تاچ و ال سی دی گوشی شیائومی Poco M3

تاچ و ال سی دی گوشی Xiaomo Poco M3 در اندازه ۶.۵۳ اینچ با استفاده از فناوری IPS LCD ساخته شده است. رزولوشنی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است برابر با 2340× 1080 پیکسل است که با توجه به اندازه آن با حسابی ساده می توان پی برد که در هر اینچ آن ۳۹۵ پیکسل وجود دارد. بر روی این گوشی از کورنینگ گوریلاگلس ۳ استفاده شده است که در برابر ضربه و لکه از نمایشگر محافظت کند. با توجه به اندازه به نسبت بزرگ این نمایشگر که ۸۳.۴ درصد از پنل جلویی را نیز به خود اختصاص داده است، احتمال آسیب به نمایشگر بسیار بالا می باشد. عواملی همچون:

  • خیس شدن گوشی
  • افتادن آن از ارتفاع
  • وارد شدن ضربه به نمایشگر
  • نوسانات داخلی

ازجمله عواملی هستند که باعث آسیب به نمایشگر می‌شوند و در این صورت باید به مرکز تعمیراتی مراجعه و نسبت به تعویض تاچ و ال سی دی گوشی شیائومی پوکو M3 اقدام نمایید. اما برای جلوگیری از آسیب به این قطعه می‌توانید از گلس‌های محافظ که بعد از خرید گوشی بر روی آن نصب می‌شود و همچنین از قاب‌های محافظ استفاده نمایید تا هنگام سقوط گوشی مانع از اصابت نمایشگر با زمین شوند.

باتری گوشی Xiaomi Poco M3

باتری یکی دیگر از قطعات اصلی هر گوشی می‌باشد که اندازه و نوع آن در تغییر وزن گوشی بسیار تاثیرگذار است. باتری شیائومی Poco M3 از نوع لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت ۶۰۰۰میلی‌آمپر ساخته شده است. باتری‌های لیتیوم‌پلیمری سبک‌تر از سایر باتری‌ها می‌باشند اما هزینه ساخت آن‌ها بالاتر است. باتری این گوشی مجهز به فناوری شارژ سریع ۱۸ وات بر ساعت است و با آداپتور ۲۰ واتی می‌توانید بسیار سریع گوشی خود را شارژ نمایید. عمر مفید این قطعه ۱۸ تا ۲۴ ماه است اما با عدم رعایت برخی نقاط عمر آن‌ها کاهش می‌یابد. دقت داشته باشید که از شارژهای غیراستاندارد و یا شارژهای دیگر گوشی خود را شارژ نکنید تا آسیبی به باتری وارد نشود. علاوه بر این استفاده از گوشی هنگام شارژ شدن، خیس شدن و نفوذ آب به دستگاه، نصب بازی‌های سنگین از عوامل دیگر آسیب به باتری است. با اتمام عمر باتری چاره‌ای جز تعویض آن وجود ندارد.

تعمیر گوشی گوشی شیائومی Xiaomi Poco M3

هارد پروگرم شده گوشی شیائومی Xiaomi Poco M3

هارد قطعه‌ای بسیار کوچک بر روی مادربرد گوشی می‌باشد که وظایف مهمی از جمله اجازه بوت کردن سیستم عامل را بر عهده دارد. این قطعه در ظرفیت‌های متفاوتی ساخته می‌شود و انواع مختلفی دارد. هارد پروگرم شده گوشی شیائومی پوکو M3 در دو ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ گیگ ساخته شده است که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. عواملی بسیاری باعث آسیب به این قطعه می‌شوند و هرگونه اختلال در هارد باعث از کار افتادن گوشی خواهد شد که چاره‌ای جز مراجعه به مرکز تعمیراتی نخواهید داشت. در مراکز تعمیراتی ابتدا گوشی شما بررسی می‌شود و در صورتی که آسیب دیدگی جزئی باشد به راحتی تعمیر هارد گوشی Poco M3 انجام خواهد شد. در این حالت می‌توان با ریکاوری کردن تمام اطلاعات آن را بازگرداند. اما متاسفانه اگر نیاز به تعویض هارد باشد هیچ گونه دسترسی به اطلاعات آن نخواهید داشت.

مشکل صدا در گوشی شیائومی پوکو ام۳

علاوه بر سه موردی ک ذکر شد قطعات دیگر مانند اسپیکرها نیز ممکن است دچار مشکل شوند. در هر گوشی حداقل دو اسپیکر وجود دارد که یکی در بالاترین قسمت تعبیه شده است و بیشترین کاربرد آن شنیدن صدای مخاطب هنگام تماس می‌باشد. این قطعه به اسم کپسول اسپیکر و یا اسپیکر مکالمه نیز شناخته می‌شود. اسپیکر دوم در اطراف گوشی و یا پشت آن قرار دارد و برای پخش صداهایی همچون صدای زنگ، موزیک، صدای ویدئو و… استفاده می‌شود. این قطعات مفعمولا با خیس شدن گوشی، نوسانات داخلی و یا گرد و خاک آسیب می‌بینند و باید آن‌ها را تعویض یا تعمیر نمود. پس اگر صدای گوشی شما قطع شده است می‌توانید به مرکز تعمیرات مراجعه نمایید.البته پیش از مراجعه به مراکز تعمیراتی به چند نکته باید توجه داشته باشید.

  • دقت داشته باشید که تنظیمات صدای گوشی بر روی حالت بی‌صدا نباشد.
  • گوشی شما به هدفون و یا دستگاه دیگری که باعث قطع صدا می‌شود متصل نباشد.
  • برنامه و یا موزیک در حال پخش مشکل صدا نداشته باشد.

با توجه به این عوامل و برطرف کردن آن‌ها درصورت رفع نشدن مشکل می‌توانید به مرکز تعمرات ۱۱۸ مراجعه نمایید تا پس از بررسی اولیه نسبت به تعویض اسپیکر گوشی شیائومی Poco M3 اقدام شود.

مشکل شارژ شدن گوشی xiaomo poco m3

مشکل شارژ نشدن گوشی از اختلال‌هایی می‌باشد که باعث از کار افتادن باقی قطعات می‌شود. زیرا دیگر انرژی مورد نیاز برای فعالیت گوشی تامین نخواهد شد. این مشکل می‌توانید به دلیل خرابی سوکت شارژ گوشی، خرابی آداپتور، پایان عمر باتری، خرابی آی‌سی شارژ و… در گوشی به وجود آمده باشد. اما قبل از ناامید شدن و نگرانی نسبت به تعمیر گوشی خود، ابتدا پریز برق و سپس کابل شارژر را بررسی کنید و در صورت سالم بودن این دو می‌توانید به مرکز ما جهت رفع مشکل خود مراجعه نمایید.

تعمیر گوشی شیائومی Poco M3

با توجه به موارد ذکر شده از اهمیت بالای هر یک از قطعات گوشی و عوامل آسیب به آن ها آشنا شدیم. اما پس از به وجود آمدن مشکل در هر یک از این قطعات باید در انتخاب مرکز تعمیرات دقت بالایی داشته باشید. برای تعمیر گوشی Xiaomo Poco M3 مرکز تعمیرات ۱۱۸ در خدمت شما می باشد و با آماده کردن بهترین ابزارها سعی در ارائه بهترین خدمات به شما می‌باشد. می‌توانید گوشی همراه خود را توسط پیک به دست ما برسانید تا بعد از بررسی اولیه و پس از تایید شما نتعمیر آن آغاز شود. تکنسین‌های ما در تعمیر تمام قطعات مهارت بالایی دارند و در کوتاه‌ترین زمان گوشی را تعمیر و به شما تحویل نی‌دهند.

خرید قطعات گوشی شیائومی پوکو M3

یکی از نکاتی که در هنگام خرید قطعات شیائومی Poco M3 مهم است توجه به کیفیت آن ها می‌باشد. برای اینکه گوشی کیفیت اولیه خود را به دست آورد و همانند روز اول شود استفاده از قطعات اورجینال می‌باشد. در فروشگاه مرکز ما تمام قطعات با کیفیت اورجینال به فروش می‌رسد و می‌توانید به صورت آنلاین، مراجعه حضوری و یا از طریق تماس تلفنی سفارش خود را ثبت نمایید. برای آگاهی از قیمت قطعات گوشی Xiaomi Poco M3 می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و همچنین مشکلات به وجود آمده را برطرف نمایید. قطعات همراه با رسید ارائه می‌شود و دارای مهلت سه روزه جهت انجام تست هستند.