نمایش 1–8 از 565 نتیجه

نمایش 9 24 36

مقدمه

در هر گوشی، تبلت و یا لپ تاپ سیستم صوتی از چند بخش میکروفن، اسپیکر و بازر زنگ تشکیل شده است. هنگام روشن شدن کامپیوتر صدای چند بوق را می شنوید که نشان از صحت عملکرد کامپیوتر می باشد. این صدا از بازر سیستم می باشد. اما بازر زنگ و اسپیکر در گوشی های همراه بر روی یک قطعه می باشد، اما اسپیکر مجزا برای شنیدن صدای مقابل در هنگام تماس دارد. میکروفن برای انتقال صوت در هنگام صحبت کردن، اسپیکر مکالمه برای دریافت صدا هنگام صحبت کردن و اسپیکر و بازر زنگ برای پخش صوت در هنگام پخش موزیک و فیلم، و یا پخش صوت در هنگام دریافت تماس و یا دریافت پیام می باشد. بازر زنگ در بین تعمیرکاران به اسم اسپیکر زنگ نیز شناخته می شود و هر کدام از این قطعات از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. در این قسمت توضیحات مختصری در خصوص اسپیکر و بازر زنگ گوشی و نحوه عملکرد آن  ارائه می دهیم.

اسپیکر و بازر زنگ گوشی چیست؟

قطعه ای در گوشی که پیام الکترونیکی را به صوت تبدیل می کند بازر زنگ و اسپیکر نام دارد. یکی از مواردی که در هنگام خرید گوشی مورد توجه است صدای خروجی گوشی می باشد.  کمپانی های ساخت گوشی نیز در خصوص بهبود این امر تلاش کرده و از اسپیکر استریو در گوشی های خود استفاده کرده اند. از گوشی های هوشمندی که به اسپیکر استریو مجهز می باشد گوشی سامسونگ S9 و S9 plus، گوشی سونی اکسپریا XZ2 و گوشی آیفون X را می توان نام برد.

دلایل کم شدن و یا قطع صدا در گوشی های همراه

دلایل بسیاری وجود دارند که باعث خرابی اسپیکر و یا کم شدن صدای دریافتی می شود. از این موارد می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • وجود جرم در اسپیکر گوشی
  • وجود گرد و خاک روی اسپیکر
  • مشکل و پارگی تورهای اسپیکر
  • وجود آسیب و خرابی در قطعه اسپیکر
  • مشکلات نرم افزاری مانند عدم آپدیت نرم افزار
  • عدم تنظیمات سیستم صوتی در گوشی
  • و…

اگر هنگام پخش صوت متوجه شدید صدایی که می شنوید کیفیت اولیه را نداشته و یا صدا ضعیف می باشد، ابتدا تورهای مخصوص اسپیکر را بررسی نمایید و از عدم وجود هرگونه گرد و غبار و پارگی اطمینان حاصل نمایید. اگر همچنان مشکل برطرف نشد اسپیکر گوشی را تعویض نمایید و در صورت رفع نشدن مشکل آی سی صدا باید تعویض گردد. اگر صدا دارای نویز بود باید اسپیکر و آی سی صدا بررسی گردد و اگر اصلا صدایی نمی شنوید ابتدا باید اسپیکر سپس قطعات موجود در مسیر اسپیکر و در نهایت آی سی بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

خرید اسپیکر گوشی

برای خرید هر قطعه از گوشی خود حتما سعی کنید که کیفیت اورجینال آن را تهیه نمایید، زیرا قطعات اورجینال علاوه بر عمر بالایی که دارند کیفیت مطلوبی را نیز خواهند داشت. علاوه بر این قطعات فیک به دلیل عدم دقت در طراحی و تولید ممکن است دارای نوسانات برقی شده و به دیگر قطعات نیز آسیب وارد نمایند. مرکز تعمیرات 118 به عنوان فروشنده مستقیم قطعات اورجینال شناخته می شود و می توانید اسپیکر اورجینال گوشی همراه را از مرکز تهیه نمایید. با مراجعه حضوری، تماس تلفنی و یا از طریق سایت و به صورت آنلاین می توانید خرید اسپیکر گوشی  یا همان خرید بازر زنگ گوشی را انجام دهید. تمام قطعات موجود در فروشگاه مرکز دارای ضمانت و مهلت تست می باشند.