تعمیر گوشی بلک بری

علاقه مندان به تکنولوژی معتقداند گوشی‌های بلک بری برندی است که هرگز هواداران خود را از دست نداده و همیشه رضایت طرفداران را مد نظر قرار می‌دهد. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا این برد در طی سالیان متمادی توانسته رضایت مخاطبان خود را جلب و آن‌ها را به مشتریانی وفادار تبدیل تبدیل کند؟ اکثراً پاسخ این سوال را در این می‌دانند که این برند همواره در محصولات خود از با کیفیت ترین قطعات استفاده کرده و در طراحی گوشی های خود از آخرین تکنولوژی های موجود بهره می گیرد. اما لازم به ذکر است، نقطه اشتراک کلیه برندهای موجود در بازار، آسیب پذیر بودن محصولات می باشد و باید توجه داشت که کیفیت بالا در ساخت یک گوشی، نمی‌تواند دلیلی بر آسیب ناپذیر بودن آن باشد. گوشی های بلک بری نیز از این قائده مستثنی نبوده و ممکن است با برخی از آسیب‌ها مواجه باشد. روشن نشدن صفحه نمایشگر ، خرابی باتری، از دست دادن ناگهانی شارژ و … عمده علائمی هستند که خبر از خرابی گوشی‌تان می‌دهند. همه ما متوجه قیمت بالای گوشی هستیم به همین دلیل مانند قدیم تا دستگاه مان دچار خرابی شد نمی‌توانیم آن را عوض کنیم. تنها کاری که می توانید انجام دهیم تعمیر گوشی است. پس اولین فکری که ما را درگیر می کند، بالا بودن هزینه تعمیرات، انتخاب مرکزی مجهز با نیروی کار متخصص و متعهد در کم ترین زمان است. مرکز تعمیرات 118 با کادری مجرب با بهترین و به روز ترین تجهیزات، کم ترین قیمت آماده خدمت رسانی به مشتریان در سراسر ایران می‌باشد. این مرکز آماده دریافت دستگاه شما جهت تعمیر گوشی بلک بری از طریق مراجعه حضوری، ارسال با پیک یا از طریق پست می باشد.

تعمیرات اختصاصی گوشی بلک بری

گوشی‌های بلک بری به دلیل استفاده از قطعات ظریف، پیچیده و حساس در ابعاد کوچک به راحتی قابل دسترس نبوده و نیازمند استفاده از مجهزترین ابزار فیزیکی در محیطی عاری از گرد و غبار (که هر یک می تواند موجب اخلال در روند تعمیر باشند) است. ما در تعمیرات 118 با کادری از مهندسی و تکنسین‌های کارآزموده در ابتدای امر اقدام به عیب‌یابی قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می کنیم، پس از برآورد هزینه به سمع مراجعه کنندگان رسانده و با کسب اجازه شروع به کار می‌کنیم. کلیه قطعات اورجینال در مرکز ما موجود است و برای تعویض قطعات بلک بری، از محصولات اورجینال استفاده خواهیم نمود.

تعویض تاچ و ال سی دی موبایل بلک بری که در سال های اخیر به بازار عرضه شده است از دید تعمیرکاران، مهم ترین بخش تعمیرات است که ارتباط با سخت‌افزار دارد و سایر قطعات مانند سوکت شارژ، سوکت سیمکارت، لنز دوربین و … در همین بخش جای می‌گیرد. ویروسی شدن، هنگ کردن به مدت طولانی، عدم توانایی در اجرای برخی برنامه‌ها، کند شدن سرعت در پردازش اطلاعات جزو اصلی‌ترین مشکلات نرم افزاری شناخته می‌شود. در ادامه این مطلب تمام این مشکلات برسی خواهیم کرد. پس همراه باشید.

  • تعمیرات سخت افزاری گوشی بلک بری

اغلب تعمیرات سخت افزاری به دلیل تعویض قطعه از هزینه بالایی برخوردار است. هر یک از قطعات سخت افزاری گوشی BlackBerry به تنهایی در کارایی دستگاه تاثیر گذار بوده و بعد از خرابی باید آن را تعویض نمود. قطعات تعویضی باید حتما اورجینال باشد

  • تعمیرات نرم افزاری گوشی بلک بری

مشکلات نرم افزاری چه در سیستم عامل های ویندوزی و چه سیستم عامل های اندرویدی ممکن است رخ دهد. مشکلات نرم افزاری بلک بری برخلاف ایرادات سخت‌افزاری دارای پیچیدگی خاصی به وجود نمی‌آورد و به طور کلی می‌توان گفت این مشکلات به دست تعمیرکار متخصص و آشنا به فنون نرم افزاری قابل اصلاح است ولی در مشکلات سخت افزاری تنها راه پیش رو تعویض قطعه با استفاده از ابزار است.

مراحل تعمیرات گوشی بلک بری

چرا تعمیرات 118؟

وقتی گوشی‌مان دچار خرابی یا آسیب دیدگی می‌شود، همیشه به دنبال مرکزی هستیم که خدمات خوبی ارائه دهد و کم ترین قیمت را نسبت به دیگر مراکز داشته باشد. به شما این اطمینان را می‌دهیم مرکز تعمیرات 118 با سایر مراکز تفاوت های بسیاری دارد. در این مرکز تمامی خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام می‌رسد. با در اختیار گیری کارشناسان کاربلد و وجود تعمیرکاران نامی کشور توانسته‌ایم مجموعه را در سالیان زیاد برتر از سایر مراکز نماییم. نیروی کار متعهد بیش از هر چیزی برای ما اهمیت دارد زیرا وجود همچنین افرادی می‌تواند برای مجموعه مفید واقع شود و پاسخگوی نیازهای شما عزیزان در تمام جوانب باشد. تعمیرات 118 جزو اولین مراکزی است که تمامی وسایل و ابزارآلات به روز را برای تعمیرات دستگاه‌های دیجیتالی در اختیار دارد. این وسایل از امکانات بسیار زیادی برخوردار است و گوشی را در سریع ترین زمان عیب یابی خواهد کرد. در ضمن ما برای شما عزیزان در کنار گارانتی پس از تعمیر گوشی BlackBerry، مهلت تست یک هفته‌ای هم در نظر گرفته‌ایم تا اگر با مشکلی رو به رو شدید، گوشی را بدون هیچ هزینه‌ای به مرکز فرستاده تا مجدد مشکل آن را رفع نماییم. خیال‌تان راحت  باشد، هیچ مشتری از مرکز ما گلایه نداشته است و افتخار ما این است که توانسته‌ایم نیاز مشتریان مان را برطرف نماییم. پس بدون نگرانی می‌توانید تعمیر گوشی بلک بری را به ما واگذار کنید. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه حضوری گوشی خود را جهت تعمیر به ما بدهید یا از طریق پیک رایگان مرکز می‌توانید این کار را انجام دهید. برای کسانی که حومه تهران هستند پست یا تیپاکس را برای ارسال در نظر گرفته‌ایم. در این بابت هیچگونه مشغله‌ای نداشته باشید. ما به فکر شما هستیم.

ارسال درخواست تعمیر گوشی بلک بری


آسیب های متداول سخت افزاری در گوشی بلک بری

همانگونه که اشاره گردید گوشی‌های بلک بری مانند سایر گوشی‌ها از خرابی در امان نبوده، بدین لحاظ در ادامه این مطلب به اصلی‌ترین و متداول‌ترین مشکلات سخت افزاری می‌پردازیم. اگر با هر گونه مشکلی مواجه شده‌اید، می توانید با مرکز ما تماس گرفته و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

 

کلیه باتری‌ها در تمامی اندازه و ولتاژ دارای عمر محدودی می‌باشند. در کاهش عمر مفید باتری عوامل زیادی می‌تواند نقش داشته باشد. استفاده از شارژر غیر استاندارد و نامناسب (تقلبی)، استفاده بیش از حد و طولانی از شارژر، قاب های نامناسب و … عواملی هستند که سلامت باتری را به خطر می اندازند. در برخی از موارد خود گوشی دچار افت شارژ شده یا شارژ را به خوبی نگه نمی‌دارد و در فواصل کوتاهی خاموش می شود، این مورد را می‌توان از علائم مهم خرابی باتری گوشی برشمرد. باتری گوشی بلک بری از نوع داخلی بوده و کاربر نمی‌تواند آن را با دست خالی جدا نماید. عمل تعویض باتری گوشی بلک بری فقط توسط تعمیرکار مجرب و متخصص باید انجام شود، تعمیرکار با استفاده از وسایل مخصوص اقدام به این کار می کند.

ترک خوردگی یا شکستگی ال سی دی گوشی بلک بری اصلی‌ترین آسیبی است که به گوشی وارد می‌شود. آب خوردگی و ضربه می‌تواند دو عامل مهم در خرابی صفحه نمایش باشد. از کار افتادن تاچ، خاموشی نمایشگر، ترک خوردگی، نمایان شدن نقطه های سیاه در صفحه نمایش و … علائمی هستند که خبر از خرابی ال سی دی گوشی بلک بری می‌دهد. تعویض تاچ و ال سی دی گوشی بلک بری کار بسیار حساسی است و باید زیر نظر تکنسین حرفه‌ای تعمیر شود. برای جلوگیری از خط و خش می‌توان از محافظ صفحه نمایش استفاده نمود. پیشنهاد ما این است که از محافظ های حرارتی استفاده نمایید به این خاطر که مقاومت بهتری در برابر ضربه یا آب خوردگی نسبت به سایر محافظ نشان می دهند.

این تفکر که گوشی آب خورده فاقد کارایی می باشد کاملاً اشتباه است، در اثر بروز چنین مشکلی، سریعاً آن را از آب بیرون کشیده، خاموش کنید و به آن دست نزنید زیرا با حرکت دادن موبایل باعث نفوذ آب به سایر قطعات شده و آسیب بیشتری وارد خواهد شد. تعمیر گوشی بلک بری آب خورده به مهارت بالایی نیاز دارد. برای انجام این تعمیر می توانید به روی مرکز ما حساب باز کنید.

اختلالات نرم افزاری یا خرابی قطعات سخت افزاری می تواند سبب بروز این مشکلات شود. عملکرد ضعیف باتری گوشی یکی از عوامل مهم خاموشی دستگاه می تواند باشد. داغ کردن بیش از حد گوشی هنگام استفاده از آن و خاموش شدن مکرر، خبر از یک مشکل جدی و اساسی می دهد. در چنین مواقعی ابتدا برنامه هایی که بلااستفاده بوده را از گوشی حذف کنید. شاید مشکل از برنامه های مخرب باشد که بر باتری فشار می آورند. اگر از این کار نتیجه ای حاصل نشد، برای برسی بیشتر گوشی را بدست متخصصین سپرده تا با انجام تست های عیب یابی، گوشی شما را تعمیر نمایند

در صورتی که گوشی دائماً آنتن دهی مناسبی نداشته و عملکرد ضعیفی در پیدا کردن آنتن داشت باشد، باید بدانید که آنتن دستگاه دچار مشکل شده است. این مشکل ارتباط با مدار بیس باند دارد. پیچیده ترین مدار در گوشی های بلک بری، مدار بیس باند یا آنتن است و تعمیر آن باید زیر نظر تعمیرکاران با سابقه صورت گیرد. عمل این تعمیر در مرکز تعمیرات 118 در کم تر از 2 ساعت صورت می گیرد.

عوامل متعددی می تواند باعث بروز این مشکل شود که باید قدم به قدم تا برسی این مشکل پیش رفت. ابتدا در قدم اول از سلامت کابل شارژ اطمینان پیدا کنید، با تست روی گوشی های دیگر این کار را انجام دهید. در قدم دوم به سراغ پریز برق بروید، از وجود برق مطمئن شوید. اگر در این مراحل ایرادی پیدا نکردید، باید بدانید مشکل از دستگاه شما است. احتمالاً سوکت شارژ خراب شده و توانایی متصل شدن به کابل را ندارد. در این هنگام شما راهی غیر از تعویض سوکت شارژ بلک بری نخواهید داشت.

خرابی صدا بیشتر به دلیل مشکلات سخت افزاری اتفاق می افتد. علائم مختلفی می تواند در خرابی صدا نقش داشته باشد از جمله مهم ترین آن ها می تواند به: عدم پخش صدا از اسپیکر، خش داشتن صدا هنگام پخش، افت کیفیت صدا اشاره کرد. البته در مواقعی ممکن است در حفره های ورودی میکروفون گرد و خاک جمع شده باشد. در این حالت باید با دقت حفره را تمیز نمایید. اگر دیدید مشکل رفع نشد و صدا مانند قبل بود، برای برسی دقیق تر باید گوشی را به یک تعمیرکار نشان دهید. این مشکل در مجموعه ما به سرعت قابل انجام است و کم تر از 2 ساعت گوشی شما تعمیر خواهد شد.

خرابی و عدم کارایی هارد موبایل بلک بری همراه با علائمی است که در زیر به آن اشاره می گردد.

  • کاهش سرعت عملکرد دستگاه دستگاه به طور محسوس
  • در صورت ریست نمودن دستگاه، گوشی به خود به خود خاموش می شود
  • حذف یا پاک نشدن داده ها، برنامه ها و اطلاعات ذخیره شده در گوشی
  • ویبره و لرزش های ممتد هنگام روشن شدن گوشی
  • حذف شدن سریال نامبر (IMEI)
  • خاموشی گوشی به طور مکرر در بازه زمانی مختلف
  • با بالا آمدن گوشی پیغام Encrypt Unsuccessful و Internal Storage Damaged می آید
  • آرم برند گوشی هنگام بالا آمدن ثابت مانده و دیگر تغییری نمی کند

در صورت مواجه با مشکلات فوق بدون درنگ گوشی را به یک مرکز تعمیرات با سابقه و مجهز نشان دهید. سهل انگاری و بی توجهی به این مشکلات، فقط باعث آسیب دیدگی بیشتر گوشی شما خواهد شد. یکی از مهم ترین قطعات گوشی هارد آن می باشد و به نوعی سایر قطعات به وجود آن وابسته هستند. لازم به ذکر است بدانید تعداد معدود مراکزی هستند که به خوبی می توانند عمل تعویض هارد را انجام دهند. در صورت خرابی دستگاه تان، می توانید تعویض هارد بلک بری بلک بری را به ما بسپارید.

عمده اشکالات و آسیب های نرم افزاری در گوشی های بلک بری:

آسیب های نرم افزاری به نسبت تعمیرات سخت افزاری به سادگی برطرف شدنی است. بیشتر گوشی‌های بلک بری با یک عیب یابی توسط متخصصین مجرب رفع خواهد شد. ایرادات متداول نرم افزاری به چند دسته تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها را برای شما در اینجا لیست کرده ایم

اغلب برای اکثر ما پیش آمده هنگام کار با گوشی به طور ناگهانی گوشی نسبت به ورود دستورات وارد شده توسط کاربر دیر پاسخ داده و گاهاً دچار سردرگمی می گردد. این مشکل در انواع گوشی ها (حتی با داشتن بهترین پردازنده) هم ممکن است ایجاد شود. نصب بازی های گرافیک بالا، و بازی کردن آن ها به مدت طولانی در روز، اجرا کردن برنامه های سنگین، نصب اپلیکشین های مخرب و … می تواند کارایی گوشی را در آینده ای نزدیک بسیار کاهش دهد. با تضعیف کارایی دستگاه، گوشی با کندی رو به رو خواهد شد و در نتیجه هنگ کردن های طولانی را شاهد خواهیم بود. اگر در طولانی مدت این روند ادامه یابد، چاره ای جز این نخواهید داشت تا گوشی‌تان را تعمیر کنید.

به علت طرح حمایت از واردات گوشی و کاهش قاچاق دستگاه های دیجیتال، بحث رجیستری پدید آمد. ما برای استفاده از تمام امکانات گوشی، نیازمند این هستیم که گوشی رجیستر شود. حال در برخی اوقات مشاهده می شود سریال IMEI پاک می شود و با پیغام های زیاد مواجه می شویم. برای حل این مشکل می توانید با مراکز مربوطه تماس بگیرید.

اگر مشاهده کردید طی فرآیند بالا آمدن گوشی، لگو بر روی صفحه ثابت ماند حرکتی نکرد. یعنی گوشی بوت نمی شود و این مشکل یکی از مهم ترین اختلالات نرم افزاری است. متاسفانه از دست کاربر کاری بر نمی آید و برای رفع مشکل، حتما گوشی را آماده تعمیر کرد. شما می توانید در مرکز تعمیرات 118 با کم ترین قیمت این مشکل را برطرف کنید. فرآیند انجام این عمل به دو ساعت هم نمی کشد. پس خیال تان راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.