آموزش تعمیرات گوشی, موبایل, وبلاگ

گوگل اسیستنت از دکمه‌ی فیزیکی برای فعال‌سازی پشتیبانی خواهد کرد – تعمیرات موبایل 118

[ad_1]

به‌ نظر می‌رسد گوگل به دنبال راهی است تا دستیار صوتی اختصاصی این شرکت از دکمه‌ی فیزیکی به‌منظور فراخوانی پشتیبانی کند.

گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال مجهز به فریم حساس به فشار هستند و با فشردن لبه‌های پرچم‌داران ۲۰۱۷ گوگل، می‌توانید دستیار صوتی اختصاصی این شرکت یعنی گوگل اسیستنت را فعال کنید. بااین‎حال به‌ نظر می‌رسد در آینده، گوگل گوشی‌هایی مجهز به دکمه‌ی فیزیکی عرضه خواهد کرد که تعامل با دستیار صوتی این شرکت را آسان‌تر می‌کند.

در نسخه آزمایشی جدید برنامه گوگل اسیستنت، به محصولات احتمالی گوگل با دکمه‌ی فیزیکی اشاره می‌شود؛ این‌طور که پیدا است، غول فناوری در نظر دارد دسترسی به گوگل اسیستنت را ساده‌تر کند و به همین جهت، می‌توانید با فشردن دکمه‌ی فیزیکی در محصولات آینده این شرکت، دستیار صوتی گوگل را فعال کنید.

با بررسی نسخه ۷.۲۱ گوگل اسیستنت، عبارات زیر به ‎دست آمده است:

Continue

Tap the Assistant button to launch it at any time

Add the Google Assistant to your homescreen

Your Assistant is a tap away

گوگل اسیستنت

ضمن اینکه یک فایل گرافیکی در نسخه جدید گوگل اسیستنت وجود دارد که در صورت فراخوانی «error_hardware_button-training»، نمایش داده خواهد شد. آنچه گوگل تصمیم به انجام دارد، مشابه رویه‌ای است که سامسونگ با اختصاص دکمه‌ی فیزیکی به دستیار صوتی بیکسبی در گوشی‌های پرچم‌دار خود دنبال می‎کند. در گلکسی اس ۸ و فبلت گلکسی نوت ۸، این امکان برای کاربران فراهم شده است که با فشردن دکمه‌ی بیکسبی در زیر کلید یکپارچه تنظیم صدا، به دستیار صوتی سامسونگ دسترسی داشته باشند. گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نیز به دکمه‌ی فیزیکی مشابهی برای فعال‌سازی بیکسبی مجهز خواهند شد.

البته در حال‌ حاضر مشخص نیست دکمه‌ی «گوگل اسیستنت» چه مزیت‌های دیگری برای کاربران ارائه می‌دهد؛ در کدهایی که پیش‌تر ارائه شده بود، به این موضوع اشاره می‌شود که دستیار صوتی گوگل با فشردن دکمه‌ی فیزیکی اختصاصی در هر زمانی فعال خواهد شد. اگر گوگل در پیاده‌سازی دکمه‌ی فیزیکی برای فعال‌‌سازی گوگل اسیستنت موفق عمل نکند، با واکنش‌های منفی مواجه خواهد شد؛ زیرا کاربران علاقه‌ چندانی به اضافه شدن یک دکمه‌ی فیزیکی بدون استفاده به گوشی‌های هوشمند خود ندارند!

صرف‌ نظر از این موضوع، عملکرد گوگل اسیستنت بسیار خوب است؛ بلندگوهای هوشمند گوگل هوم، گوگل هوم مینی و گوگل هوم مکس عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با رقبا ارائه می‌دهند. دستیار صوتی به یکی از استانداردها در میان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است؛ بااین‌حال الکسا در حال‌ حاضر به بلندگوهای هوشمند آمازون اختصاص یافته است و گوشی‌های هوشمند معدودی با این دستیار صوتی ارائه می‌شوند. در مقابل، مایکروسافت به دنبال فراگیرتر کردن دستیار صوتی کورتانا در گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون‌های اپل است؛ کورتانا به‌صورت یک برنامه مستقل برای گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS و اندروید قابل دریافت است. 

جدا از پشتیبانی گوگل اسیستنت از دکمه‌ی فیزیکی، گوگل در نظر دارد تنظیماتی برای انتخاب «بلندگوی هوشمند و تلویزیون پیش‌فرض» ارائه دهد. بدین شکل، کاربر می‌تواند بلندگوی هوشمند مد نظر خود را برای پخش موسیقی و … انتخاب کند؛ این قابلیت با تنوع بلندگوهای هوشمند موجود در بازار، ضروری به‌ نظر می‌رسد. 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.