آموزش تعمیرات گوشی, استارتاپ اینترنتی, ایران و جهان, فیلترینگ, کسب و کار اینترنتی, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : اختلال گسترده در استارتاپ های اینترنتی به علت فیلترینگ فعالان فین تک

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

همان طور که در دیجیاتو خواندید، مراسم افتتاحیه پروژه های مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات دیروز برگزار شد و طی آن، موضوعات مختلفی از جمله مبحث فیلترینگ مطرح شدند.

فعالیت 200 هزار استارتاپ اینترنتی مختل شده است

اما یکی از مهمترین مواردی که توسط «ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی مورد اشاره قرار گرفت، مشکلات استارتاپ های مالی اینترنتی به واسطه فیلترینگ بود. به گفته آقای فیروزآبادی، در هفته گذشته فعالیت بیش از 200 هزار کسب و کار اینترنتی به مدت پنج روز با اخلال مواجه بوده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر تسهیل روند فعالیت کسب و کارها، و همچنین افزایش نقش دولت در سرمایه گذاری توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت:

دولت یازدهم تأکید ویژه ای بر اهمیت کسب و کارهای حوزه فضای مجازی دارد و توسعه این کسب و کارها در دنیا نیز روز به روز شدت می یابد. این در حالی است که به دلیل سیاست های فیلترینگ، شاهد تعطیلی شرکت های حوزه کسب و کارهای مالی (فین‌تک) بودیم.

فناوری اطلاعات و ارتباطات هم اکنون نقش حکمرانی در اقتصاد بسیاری از کشورها دارد و به جرأت می توان گفت مردمی ترین اقدام صورت گرفته در توسعه کشور، به توسعه شبکه ارتباطات و پهن باند برمی گردد.

این مردم هستند که برای این شبکه هزینه می پردازند و در سرمایه گذاری اپراتورها شریک هستند.

هم‌اکنون ۴۸ میلیون گوشی موبایل در دست مردم است و میزان مصرف ماهانه مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت، ۸ گیگابایت و میزان مصرف اینترنت موبایل مشترکان سه گیگابایت در ماه ارزیابی می شود. این رقم در آمریکا ۲۳ گیگابایت و در اروپا ۱۱ گیگابایت است و از این حیث ما با کشورهای توسعه یافته فاصله داریم.

در متوازن شدن بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات باید فعالیت خود را افزایش دهیم. باید به جایی برسیم که همانطور که در رابطه با بنزین و حامل های انرژی سوبسید می دهیم، به فضای مجازی نیز سوبسید تعلق گیرد و دولت به جای آنکه مالیات این بخش‌ را خرج بخش های دیگر اقتصادی کند، در همین حوزه خرج کند.

این حوزه نیازمند توسعه متوازن، اشتغالزا و فقرزدا است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.