آموزش تعمیرات گوشی, تکنولوژی, ربات صنعتی, سخت‌افزار, سنسور سونی, سونی, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : دستاورد تازه سونی: توسعه چشم هوشمند با بینایی ۱۰۰۰ فریم در ثانیه برای ربات‌ها

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

همانطور که می‌دانید سنسور دوربین بسیاری از پرچمدارهای محبوب دنیای موبایل توسط شرکت سونی ساخته می شود، اما این کمپانی ژاپنی امروز سنسوری را معرفی کرده که می تواند نقش چشمی برای ربات های صنعتی را بازی کند.

این قطعه جدید که به آن «سنسور سرعت بالای بینایی» گفته می شود، می تواند به ربات های صنعتی کمک کند تا با ۱۰۰۰ فریم در ثانیه، اشیا و مواردی که رو به روی آنها قرار می گیرد را مشاهده کنند.

اما چنین سنسوری چه کاربردی دارد؟ در حال حاضر ربات های صنعتی عملکردی کند و تکراری دارند. اشیایی در برابر آنها قرار می گیرد و بر اساس برنامه ریزی هایی که برای آنها انجام شده، قرار است برخی وظایف را به شکل تکراری انجام دهند. حالا توسعه چنین سنسوری برای همین ربات ها، پتانسیل های جدیدی را در آنها زنده می کند و این قابلیت را در اختیارشان قرار می دهد تا با برنامه ریزی های بهتر، بتوانند در لحظه، عکس العمل های متفاوتی از خود نشان دهند.

چیپ همراه با سنسور، می تواند با تشخیص تصویری که می بیند، به سرعت اطلاعات را به ماشین انتقال داده و ربات را از آنچه پیش رویش قرار گرفته آگاه کند. در نتیجه نیازی نیست تا تصویر برای پردازش، به کامپیوتر دیگری منتقل شود.

برای مثال در ویدیوی فوق مشاهده می کنید که دستگاه در لحظه می تواند سکه های مختلف را تشخیص داده و یا در صورت مشاهده دست، هر پنج انگشت را به شکل جداگانه تشخیص دهد.

زمانی که این سنسور واقعاً در ربات های صنعتی و کارخانه ها به کار گرفته شود، می تواند تا حد زیادی محدودیت های ماشینی را از میان برداشته و سرعت ساخت و ساز را بالا ببرد. از سوی دیگر این فناوری، یک کانسپت نیست و سونی توسعه آن را تکمیل کرده و خبر می دهد که تا اکتبر ۲۰۱۷، عرضه آن را به مشتریان صنعتی آغاز خواهد کرد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.