آموزش تعمیرات گوشی, مالی و اقتصادی, موبایل, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : عرضه بیش از ۳۷۳ میلیون گوشی‌ هوشمند در فصل سوم ۲۰۱۷

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

بر اساس گزارش IDC، فروش گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته، نزدیک به ۲.۷ درصد افزایش یافته است. 

مقاله‌های مرتبط:

مؤسسه‌ی IDC گزارش جدید خود را در رابطه با میزان فروش گوشی‌ هوشمند در سومین فصل از سال جاری میلادی منتشر کرد و بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، شرکت‌های مختلف موفق شده‌اند نزدیک به ۳۷۳.۱ میلیون واحد گوشی‌ ‏هوشمند در سومین سه‌ماهه از سال ۲۰۱۷ عرضه کنند. پنج سازنده‌ی پرفروش بازار گوشی‌های هوشمند یعنی سامسونگ، اپل، هواوی، اوپو و شیائومی محصولات بیشتری نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶ به فروش رسانده‌اند و همگی آن‌ها به جز اپل با افزایش سهم خود در بازار مواجه شده‌اند.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷، سامسونگ مجدداً پرفروش‌ترین سازنده اعلام شده که با عملکردی خیره‌کننده، ۸۳.۳ میلیون واحد از گوشی‌های هوشمند خود را به بازار عرضه کرده است. رقیب آمریکایی سامسونگ یعنی اپل که تنوع گوشی‌های هوشمندش محدود است، موفق شده است ۴۶.۷ میلیون واحد گوشی‌ آیفون به فروش برساند و تقریباً به نیمی از فروش سامسونگ در همین بازه‌ی زمانی دست پیدا کند؛ بااین‌حال، فاصله‌ی فروش بین محصولات اپل و سامسونگ افزایش یافته است.

شرکت‌های چینی هواوی، اوپو و شیائومی که به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار دارند، محصولات بیشتری نسبت به سال گذشته عرضه کرده‌اند؛ هواوی با فاصله بسیار کم در مقایسه با اپل، تنها ۳۹.۱ میلیون واحد گوشی‌ هوشمند به فروش رسانده که این رقم برای شرکت‌های اوپو و شیائومی به ترتیب ۳۰.۷ میلیون واحد و ۲۷.۶ میلیون واحد است. در ادامه، می‌توانید خلاصه‌ی وضعیت فروش سازندگان گوشی‌ هوشمند را مشاهده کنید:

آمار فروش گوشی های هوشمند

همان‌طور که در جدول فوق پیدا است، سهم محصولات سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند نزدیک به ۱.۴ درصد افزایش یافته است؛ در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶، سهم کره‌ای‌ها تنها ۲۰.۹ درصد بود که این رقم در بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۷ به ۲۲.۳ درصد رسیده است. سامسونگ همچنین موفق شده است ۷.۲ میلیون واحد گوشی‌ هوشمند بیشتر نسبت به سومین فصل سال ۲۰۱۶ عرضه کند.

در هر سه‌ماهه، سامسونگ تقریباً توانسته است ۲۰ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند را به محصولات خود اختصاص دهد و در سه فصل نخست سال ۲۰۱۷، این روند بدون تغییر بوده است؛ معرفی فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۸ با قابلیت‌هایی نظیر صفحه‌نمایش بدون حاشیه و دوربین دوگانه، باعث شده است تقاضای کافی برای این مدل وجود داشته باشد تا سامسونگ به‌راحتی بتواند فاجعه‌ی گلکسی نوت ۷ را پشت سر بگذارد. بااین‌حال، درآمد بخش موبایل سامسونگ کاهش پیدا کرده است که گفته می‌شود بیشتر این درآمد به محصولات مقرون‌به‌صرفه‌ی سامسونگ مانند سری گلکسی جی و گلکسی اِی اختصاص دارد.

گلکسی نوت 8

با وجود افزایش سهم سامسونگ، کوپرتینونشین‌ها نتوانسته‌اند در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶، سهم بیشتری از بازار گوشی‌های هوشمند را به آیفون‌های خود اختصاص دهند؛ سهم آیفون‌های اپل تنها ۱۲.۵ درصد است که نسبت به سومین فصل از سال ۲۰۱۶ بدون تغییر باقی مانده است. البته اپل موفق شده ۱.۲ میلیون واحد گوشی‌ هوشمند بیشتر نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶ به فروش برساند.

با توجه به تقاضای پایین برای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، اکنون تمامی توجهات به آیفون ۱۰ (iPhone X) مطعوف شده است که شاید بتواند با طراحی انقلابی و قیمت ۹۹۹ دلاری خود، بازی را به نفع آیفون‌های اپل تغییر دهد. کوپرتینونشین‌ها امسال برخلاف گذشته سه مدل آیفون را به‌صورت هم‌زمان معرفی کرده‌اند؛ آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به همراه آیفون ۱۰ ارائه شده‌اند. البته اپل این گوشی را iPhone X می‌نامد و حرف X در زبان یونانی به عدد «۱۰» اشاره می‏‌کند؛ در واقع این مدل به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون، تغییرات بیشتری نسبت به آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس دارد. سه‌ماهه‌ی پایانی سال به دلیل نزدیک بودن به تعطیلات سال نوی میلادی برای اپل حائز اهمیت است و اکنون، وضعیت فروش گوشی‌های‌ هوشمند اپل به عملکرد آیفون ۱۰ در بازار بستگی دارد.

آیفون 10 ایکس اپل

هواوی به‌عنوان سومین سازنده‌ی پرفروش بازار گوشی‌های هوشمند، با افزایش ۱.۱ درصدی سهم خود در بازار مواجه بوده است. بد نیست اشاره کنیم که سهم این سازنده‌ی چینی از بازار گوشی‌های هوشمند برای دومین بار، دورقمی شده است. هواوی موفق شده است ۵.۴ میلیون واحد گوشی‌ هوشمند بیشتر در سومین فصل ۲۰۱۷ در مقایسه با بازه‌‌ی زمانی مشابه نسبت به سال گذشته عرضه کند. فبلت رده‌بالای میت ۹ و گوشی پرچم‌دار پی ۱۰ در بخش رده‏‌بالا و سری محصولات آنر در بخش مقرون‌به‌صرفه، فروش بالایی داشته‌اند؛ انتظار می‌رود روند روبه‌رشد هواوی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ با تمرکز روی هوش مصنوعی و سری  میت ۱۰ ادامه داشته باشد. سهم اوپو در بازار گوشی‌های هوشمند در سومین سه‌ماهه از سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۱.۱ درصد افزایش یافته و ۸.۲ درصد از گوشی‌های هوشمندی که در فصل سوم سال جاری میلادی عرضه شده است، به محصولات اوپو اختصاص دارد. شیائومی نیز موفق شده است سهم خود را از بازار گوشی‌های هوشمند به دو برابر افزایش دهد.  

میت ۱۰

رایان ریث، معاون ارشد مؤسسه‌ی IDC، ضمن اشاره به اینکه سازندگان گوشی‌ هوشمند روی محصولات معرفیش‌ده در سه‌ماهه‌ی سوم تمرکز کرده‌اند؛ ادعا می‌کند رشد بازار گوشی‌های هوشمند نسبت به گذشته کندتر شده است. رایان ریث اعلام کرده است که سازندگان دیگر که جزو پنج شرکت پرفروش بازار گوشی‌های هوشمند نیستند؛ به سختی برای کسب سهم در بازار تلاش می‌کنند و پرفروش‌های بازار را نیز می‌توان به دو گروه تقسیم کرد؛ سه شرکت سامسونگ، اپل و هواوی سهم قابل‌ توجهی از فروش گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند و سازندگان چینی دیگر که در رده‌های بعدی قرار دارند، با پیشرفت چشمگیری در خارج از چین مواجه بوده‌اند. سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ برای بازار گوشی‌های هوشمند، سرنوشت‌ساز است؛ باید دید شرکت‌های مطرح مانند سامسونگ، اپل و هواوی که پرچم‌داران خود را به‌تازگی به بازار عرضه‌ کرده‌اند، چه عملکردی در چهارمین فصل از سال جاری میلادی خواهند داشت. 

شما کاربران زومیت، آینده بازار گوشی‌ هوشمند را متعلق به کدام برند می‌دانید؛ آیا هواوی می‌تواند به رؤیای خود مبنی بر سلطه بر بازار گوشی‌های هوشمند دست پیدا کند یا سامسونگ و اپل همچنان در بازار پیشتاز باقی خواهند ماند؟

آموزش تعمیرات موبایل

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.