آموزش تعمیرات گوشی, امنیت, موبایل, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : فروش ماسک برای محافظت از فیس آیدی آیفون 10

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

ماسک‌ جدیدی توسط برخی از افراد به فروش می‌رسد که گفته می‌شود جلوی فریب خوردن قابلیت فیس آی‌دی آیفون ۱۰ را می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که شرکت اپل در گوشی هوشمند جدید آیفون ۱۰ ارائه کرده، فیس آی‌دی است. فیس آی‌دی در واقع یک سیستم تشخیص چهره محسوب می‌شود که قرار است سیستم‌های تشخیص چهره‌ی موجود در بازار را وارد سطحی جدید کند. البته به دلیل اینکه آیفون ۱۰ اپل هنوز به بازار عرضه نشده است، کاربران سؤالات زیادی در مورد قابلیت فیس آی‌دی دارند و پاسخ این سؤالات احتمالا تا زمان عرضه‌ی گوشی هوشمند مورد بحث به بازار، مشخص نخواهد شد.

مقاله‌های مرتبط:

یکی از این سؤال‌ها این است که آیا در هنگام خواب، افراد دیگر می‌توانند با اسکن کردن چهره‌‌تان، قفل آیفون ۱۰ شما را باز کنند یا خیر. این سناریو در مورد سنسور تشخیص اثر انگشت تاچ آی‌دی نیز مطرح بود که بعدا مشخص شد که امکان فریب دادن این سنسور وجود دارد. حال برخی از فروشندگان برای رفع این ترس افراد که سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون ۱۰ آن‌ها در خواب فریب داده شود، اقدام به فروش ماسک‌های جدیدی کرده‌اند که گفته می‌شود می‌توانند در هنگام خواب جلوی فریب خوردن فیس آی‌دی را بگیرند. این ماسک‌ها با عنوان «ماسک‌ ضد سرقت آیفون ۱۰» نشانه‌گذاری شده‌اند. منبع این خبر اشاره کرده که این ماسک‌ شبیه به نمونه‌های معمولی‌ است که احتمالا در هنگام سرما روی صورت خود قرار می‌دهید. البته باید بگوییم که اپل در هنگام معرفی آیفون ۱۰ در رویداد اختصاصی خود اعلام کرد که فیس آی‌دی فقط در شرایطی کار خواهد کرد که افراد به گوشی هوشمند خود توجه داشته باشند؛ در واقع اپل این وضعیت را این‌گونه تعریف کرد که کاربر باید به‌صورت مستقیم به گوشی آیفون خود نگاه کند.

با توجه به آنچه گفته شد، فیس آی‌دی آيفون ۱۰ فقط در شرایطی فریب می‌خورد که با چشمان باز خوابیده باشید و شخص دیگری گوشی‌ شما را روبروی چهره‌تان قرار دهد. اگرچه با توجه به توضیحات ارائه‌شده توسط اپل در مورد فیس آی‌دی، به نظر می‌رسد این ویژگی یکی از امکانات جذاب آیفون ۱۰ باشد؛ اما همانطور که اشاره کردیم فعلا سؤالات زیادی در مورد این سیستم تشخیص چهره وجود دارد. همچنین برخی از افراد نگرانی‌هایی در مورد امنیت این سیستم دارند. درهرحال تا فرا رسیدن ماه نوامبر و آغاز عرضه‌ی آیفون ۱۰ به بازار، پاسخ سؤالات یادشده مشخص نخواهد شد. پس از شروع فروش آیفون ۱۰ و بررسی عملکرد فیس آی‌دی در استفاده‌های روزانه از گوشی، می‌توان در مورد قابل اطمینان بودن یا نبودن آن بهتر نظر داد.

نظر شما در مورد فیس آی‌دی چیست؟ آیا این ویژگی همانند تاچ آی‌دی می‌تواند به یک روند همه‌گیر در گوشی‌های هوشمند آینده تبدیل شود؟

آموزش تعمیرات موبایل

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.