آموزش تعمیرات گوشی, موبایل, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : نگاهی عمیق به دوربین هواوی میت 10 و قابلیت‌های آن

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

میت ۱۰ با قابلیت‌های متعددی در بخش دوربین همراه شده است تا خود را به عنوان یکی از توانمند‌ترین محصولات دنیای موبایل در این بخش معرفی کند.

هواوی در سال ۲۰۱۲ با عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند خود را به عنوان سومین تولیدکننده‌ی بزرگ دنیای رقابتی گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. با این حال این شرکت نامدار چینی برای پیشرفت بیشتر در این حوزه می‌بایست نقاط ضعف خود را برطرف می‌کرد. در بازه‌ای که گوشی‌های هوشمند به واسطه‌ی دوربین‌های خود در حال کنار زدن دوربین‌های خانگی بودند، هواوی محصولی توانمند برای عرض اندام در این زمینه را نداشت.

غول فناوری چین در سال ۲۰۱۶ به سراغ قدیمی‌ترین نام دنیای عکاسی رفت. لایکا با بیش از ۱۷۰ سال قدمت و تجربه در توسعه‌ی محصولات عکاسی، قراردادی جهت همکاری در توسعه‌ی دوربین‌های گوشی‌های هواوی انعقاد کرد و بدین ترتیب هواوی پی ۹ با دوربینی کاملا متفاوت و توانمند و البته با چیدمان دوگانه عرضه شد. در حالی که رقبای اصلی هواوی با چینش دوگانه دوربین به دنبال استفاده از لنز‌های متفاوت رفته و امکان تصویربرداری تله یا واید را فراهم کردند، اما سومین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند از ساز و کار خاصی در دوربین دوگانه‌ی محصولات خود بهره برده بود. دو سنسور رنگی و سیاه‌سفید به طور همزمان داده‌های موجود در هر قاب از تصویر را ثبت کرده و در نهایت اقدام به تولید تصویری با کنتراست ۵۰ درصد بیشتر نسبت به نمونه‌های سنتی می‌کرد. طبق گفته‌ی مدیراین هواوی و لایکا این ساز و کار همچنین منجر به افزایش سه برابری دریافت نور می‌شود که امکان ثبت تصاویر به مراتب بهتری در شرایط نوری تاریک را فراهم می‌کند.

هواوی میت 10 پرو  / huawei  mate 10 pro

هواوی با همکاری لایکا جلوه‌ی متفاوتی از دوربین محصولات خود را در باور عموم خلق کرد تا این برند جز اولین گزینه‌های کاربران علاقه‌مند به گوشی‌هایی با دوربین‌های توانمند باشد. هواوی با توجه به تجربه‌ی مثبت خود در این زمینه، همکاری با غول صنعت عکاسی آلمان را ادامه داد تا در پرچمدار ۲۰۱۷ این شرکت نیز شاهد چیدمان آشنای دوربین دوگانه‌ی هواوی و لایکا باشیم. 

هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو طبق سنت پیشین این شرکت از دو سنسور رنگی و سیاه‌و‌سفید بهره می‌برند. با این تفاوت که اکنون سنسور سیاه و سفید میت ۱۰ رزولوشنی برابر با ۲۰ مگاپیکسل دارد و توانایی ثبت اطلاعات بیشتری نسبت به نسل‌های پیشین خود دارد. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی رنگی پرچمدار هواوی نیز با لنز روشن f/1.6 همراه شده است تا در این زمینه بالاترین استاندارد دنیای گوشی‌های هوشمند را کسب کند. ترکیب سنسور‌های ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی در میت ۱۰ باعث شده است تا امکان زوم دو برابری بدون افت کیفیت نیز در دسترس باشد. در حالی که این قابلیت در برخی از پرچمداران به واسطه‌ی لنز دوم و متفاوت ارایه می‌شود، اما میت ۱۰ با ترکیب داده‌های دو سنسور و به واسطه‌ی الگوریتم پردازش تصاویر توانمند خود، امکان زوم دو برابری را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی نیز با لرزشگیر اپتیکال همراه شده است تا کاربران بدون نگرانی از ثبت لرزش‌ها به تصویربرداری در شرایط مختلف بپردازند. 

سیستم‌ و الگوریتم‌های فوکوس خودکار متفاوتی در صنعت عکاسی توسعه یافته‌اند که شرکت‌های فعال در این حوزه با توجه به تجربه و نیاز خود از برخی از آن‌ها در محصولات خود کمک می‌گیرند. اما هواوی با کنار گذاشتن تمام محدودیت‌ها، از چهار سیستم نامدار فوکوس در میت ۱۰ و به طور همزمان استفاده کرده است تا سریع‌ترین و البته‌ دقیق‌ترین تجربه‌ی شناسایی سوژه و فوکوس روی آن را به ارمغان بیاورد. فوکوس لیزری، الگوریتم تشخیص عمق میدان،‌ تشخیص کنتراست و فوکوس فازی، همگی در پرچمدار جدید هواوی به کار گرفته شده‌اند تا غول فناوری چین از نام فوکوس هیبریدی برای تشریح قابلیت‌های میت ۱۰ در این بخش، استفاده کند.

هواوی میت 10 / Huawei Mate 10

هواوی با کسب تجربه در توسعه‌ی دوربین و همکاری با لایکا، قدم بزرگی با عرضه‌ی میت ۱۰ برداشت. این شرکت برای اولین بار از موتور پردازش تصویر اختصاصی خود رونمایی کرد. اگر با کاربرد ISP آشنا نیستید به طور خلاصه این بخش از دوربین‌ها را می‌توان مغز متفکر آن‌ها نامید که نظارت جامعی به تمام فعالیت‌های پروسه‌ی عکاسی دارد. وظایف پردازنده‌های سیگنال تصویر عبارت است از:

  • سنسور‌ها تنها قادر به حس و درک فوتون‌ها هستند. تبدیل این سیگنال‌ها به رنگ و تصویر بر عهده‌ی ISP‌ است.
  • تنظیم تراز سفیدی، میزان نوردهی و فوکوس خودکار صحیح
  • تصحیح مشکلات لنز‌ها مانند اعوجاج تصویر، کروماتیک ابریشن و تاریک شدن گوشه‌ها (Vignetting)
  • حذف نویز، HDR، اعمال فیلتر مناسب و زیباسازی تصویر

همانطور که مشاهده می‌کنید تمام دستورات دوربین‌های عکاسی از بخشی با نام ISP صادر می‌شود و توسعه‌ی این واحد اختصاصی قدم بزرگی برای هواوی در توسعه‌ی دوربین‌هایی توانمند است. فراموش نکنید که برند‌های بزرگ صنعت عکاسی هر یک به الگوریتم‌های پردازش تصاویر خود شناخته می‌شوند و توسعه‌ی یک نمونه‌ی بی‌نقص می‌تواند تاثیر بسزایی در نتایج خروجی داشته باشد.

با این حال بزرگ‌ترین تغییر دوربین میت ۱۰ هواوی نسبت به نسل‌های پیشین خود، استفاده از هوش مصنوعی پردازنده‌ی پیشرفته‌ی کرین ۹۷۰ است. به لطف الگوریتم‌های شبکه‌ی عصبی به کار رفته در پردازنده‌ی جدید هواوی، قابلیت‌های منحصر به فردی به میت ۱۰ و دوربین آن افزوده شده است. 

یکی از قابلیت‌های الگوریتم‌های هوشمند کرین ۹۷۰ در دوربین میت ۱۰، تشخیص ماهیت سوژه است. در حالی که تمام دوربین‌های عکاسی صرفا قادر به تشخیص سوژه در قاب هستند، میت ۱۰ با درک نوع سوژه قادر به اعمال تنظیمات نوردهی، ترازسفیدی و تنظیم بهینه‌ی رنگ‌ها برای ایجاد تصویر نهایی بهتری است. در حال حاضر هوش مصنوعی کرین ۹۷۰ توانایی تشخیص ۱۳ شرایط عکاسی مختلف را دارد که به گفته‌ی هواوی در آینده و با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری به این آمار افزوده خواهد شد. همانگونه که در بررسی زومیت از میت ۱۰ گفته شود، قطعا با پتانسیل بالای دوربین پرچمدار جدید هواوی، در آینده‌ی نزدیک و با ارایه‌ی بروزرسانی‌های نرم‌افزاری قطعا شاهد بهبود محسوس عملکرد آن در بخش تشخیص سوژه‌های مختلف و اعمال ایده‌آل تنظیمات خواهیم بود. 

هواوی میت 10 / huawei  mate 10

قابلیت‌های هوش مصنوعی کرین ۹۷۰ در میت ۱۰ صرفا به درک سوژه و محیط اطراف آن باز نمی‌گردد. به لطف این پردازنده‌ی قدرتمند، امکان درک حرکت سوژه هنگام عکاسی و حذف آن نیز موجود است. دوربین میت ۱۰ پس از تشخیص سوژه، قابلیت درک مسیر حرکت آن هنگام فشرده شدن کلید شاتر را داشته و در پس‌پردازش با حذف حرکت نسبی دوربین و سوژه، از مات شدن تصویر جلوگیری می‌کند.

میت ۱۰ نیز همانند سایر پرچمداران مطرح دنیای موبایل از قابلیت ثبت تصاویر پرتره با ایجاد جلوه‌ی بوکه برخوردار است. پرچمدار هواوی نیز همانند همتایان خود، در این بخش با درک سوژه و مرز آن با محیط اطراف اقدام به ایجاد جلوه‌ی بوکه و مات کردن پس‌زمینه و پیش‌زمینه می‌کند تا نتیجه‌ی مشابهی با تصاویر پرتره دوربین‌های حرفه‌ای ایجاد کند. زوم دو برابری در این بخش نیز در دسترس است تا نتیجه‌ی نهایی بیش از پیش به لنز‌های مخصوص تصاویر پرتره با نسبت کانونی زیاد، شبیه باشد.

هواوی در بخش دوربین نسل جدید پرچمدار خود قابلیت‌های منحصر به فردی را نیز تعبیه کرده است. پانورامای سه بعدی یکی از قابلیت‌های جذاب میت ۱۰ است که در کنار نتیجه‌ی جذاب، برخلاف برخی رقبا نیاز به مهارت زیادی در ثبت این دسته از تصاویر ندارد. با آسانی با نگه داشتن دکمه‌ی شاتر و حرکت در اطراف سوژه، تصویری سه‌بعدی تولید خواهد شد که بسیار جذاب و کاربردی است.

برای آن دسته از کاربرانی که به ثبت تصاویر سیاه‌و‌سفید می‌پردازند، در حال حاضر هواوی میت ۱۰ بهترین گزینه‌ی موجود است. این گوشی به لطف سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم خود قادر به ثبت تصاویر سیاه‌و‌سفید است که در کنار کنتراست بالا، سطح بسیار خوبی از جزئیات را ثبت می‌کند که الگوریتم‌های نرم‌افزاری سایر گوشی‌های هوشمند قادر به رقابت با آن نخواهند بود.

هواوی برای علاقه‌مندان به تصاویر سلفی، از سنسور ۸ مگاپیکسلی و لنز روشن F/2 در دوربین سلفی خود استفاده کرده است که قابلیت‌های زیادی به همراه دارد. دوربین جلوی میت ۱۰ در کنار ثبت جزئیات زیاد، تصاویر جذابی را نیز تولید می‌کند. حالت پرتره در این بخش نیز وجود دارد و هوش مصنوعی پردازنده‌ی کرین ۹۷۰ با تشخیص صورت، جلوه‌ی بوکه در پس‌زمینه‌ی قاب ایجاد می‌‌کند. قابلیت زیباسازی نیز در دسترس است که البته نباید از حداکثر آن استفاده کرد زیرا با اغراق در حذف جزئیات و زیباسازی پوست، چهره کاربران را تا حدودی خراب می‌کند. با این حال دوربین سلفی میت ۱۰ توانایی‌های بسیار زیادی دارد و به لطف هوش مصنوعی گوشی می‌تواند به خوب نیازهای این دسته از کاربران را تامین کند. تنها کمبود دوربین سلفی میت ۱۰ را می‌توان عدم وجود قابلیت‌های واقعیت افزوده و این دسته از فیلتر‌ها دانست.

در بخش فیلمبرداری نیز پرچم‌دار هواوی قابلیت‌های زیادی به همراه دارد که می‌تواند نیاز‌های کاربران این بخش را به خوبی فراهم کند. در کنار امکان فیلمبرداری با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، امکان ضبط ویدیو‌های صحنه آهسته با رزولوشن 1080P و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه یا 720P و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه نیز در دسترس است. لرزشگیر اپتیکال نیز کمک شایانی به حذف لرزش‌ها در شرایط مختلف می‌کند. میت ۱۰ همچنین با ضبط صدای استریو با بیت‌ریت ۱۹۲ کیلوبیت‌برثانیه می‌پردازد که خبر از کیفیت صدای بالای کلیپ‌های ضبط شده می‌دهد.

گالری تصاویر هواوی میت 10

آموزش تعمیرات موبایل

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.