آموزش تعمیرات گوشی, موبایل, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : هزینه ۲۵۰ دلاری شرکت اپل برای قطعات گوشی آیفون 8

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

مؤسسه‌ی IHS Markit، برآورد می‌کند که اپل برای قطعات آیفون ۸ و ۸ پلاس به ترتیب ۲۵۰ و ۲۹۰ دلار پرداخت کرده است.

رئیس اپل، رقم برآورد شده برای تولید آیفون‌های جدید را تکذیب کرده؛ اما این موضوع، باعث نشده است تا مؤسسه‌ی تحقیقاتی IHS Markit از برآورد هزینه پرداختی برای قطعات به‌ کار گرفته‌شده در آیفون‌های جدید، دست بکشد.

بر اساس یافته‌های این مؤسسه‌ که با تحلیل‌گران صنعت گوشی‌های هوشمند به اشتراک گذاشته شده، اپل نزدیک به ۲۴۷.۵۱ دلار برای قطعات به‌ کار گرفته‌شده در مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۸ با نمایشگر ۴.۷ اینچی، هزینه کرده است.

وب‌سایت بلومبرگ گزارش می‌دهد که هزینه برآورد شده برای قطعات آیفون ۴.۷ اینچی امسال اپل، شامل هزینه تولید، بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و تحقیق و توسعه نمی‌شود و تنها ۳۵ درصد از برچسب قیمتی ۶۹۹ دلاری آیفون ۸ را توجیه می‏‌کند. اگر گزارش منتشرشده صحت داشته باشد، شرکت اپل تقریباً هزینه مشابهی با آیفون ۷ برای قطعات آیفون ۸ پرداخته است. در همین رابطه، تخمین زده شده بود که اپل نزدیک به ۲۳۷.۹۴ دلار برای قطعات به کار گرفته‌شده در آیفون ۷ با ۳۲ گیگابایت حافظه فلش هزینه پرداخت کرده است.

آیفون 8 ، آیفون 8 پلاس / iphone 8, iphone 8 plus

مقاله‌های مرتبط:

براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط مؤسسه‌ی تحقیقاتی IHS Markit، اپل همچنین ۲۸۸.۰۸ دلار برای قطعات مورد استفاده در آیفون ۸ پلاس با نمایشگر ۵.۵ اینچی هزینه کرده است که تقریباً ۱۸ دلار بیشتر از هزینه پرداختی اپل برای قطعات به‌کار گرفته‌شده در آیفون ۷ پلاس است؛ برآورد شده بود که اپل، در مجموع نزدیک به ۲۷۰.۸۸ دلار برای قطعات به‌ کار گرفته‌شده در آیفون ۷ پلاس هزینه پرداخت کرده است.

همراه با نمایشگر بزرگ‌تر، ممکن است هزینه اضافه اپل برای آیفون ۸ پلاس به دلیل استفاده از یک دوربین دوگانه ارتقاء یافته باشد که اپل را ناچار ساخته است تا ۳۲.۵۰ دلار بیشتر نسبت به آیفون ۸ برای قطعات این مدل پرداخت کند. همانند آیفون ۷ پلاس، در آیفون ۸ پلاس از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) استفاده شده است که البته تنها یک دوربین، چنین قابلیتی دارد؛ ماژول لنز واید، از لرزش‌گیر اپتیکال برخوردار شده است. برای مقایسه، بد نیست بدانید که آیفون ۱۰ (iPhone X) از سیستم‌ لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند اما اپل آن‌ را تنها به یک دوربین محدود نکرده است و ماژول لنز واید و لنز تله‌فوتو از این سیستم بهره می‌گیرند.

جدا از افزایش حافظه و بهبود دوربین، شرکت اپل همچنین تغییراتی در قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند خود به لطف تراشه‌ A11 Bionic اعمال کرده است. بررسی‌ها نشان می‌‏دهند که قدرت پردازشی این تراشه، دست کمی از پردازنده به کار گرفته‌شده در مدل‌های رده‌ه‌پایین مک‌بوک پرو اپل ندارد. این موضوع باعث شده است اپل نزدیک به ۵ دلار بیشتر از تراشه A10 Fusion برای تولید چیپ‌ست A11 Bionic هزینه کند؛ به همین جهت، رقم پرداختی اپل به ۲۶.۹۰ دلار افزایش یافته است.

طبق معمول، نمایشگر و قطعات مکانیکی شامل فریم، محافظ شیشه‌ای و موتور Taptic Engine، بیشترین رقم پرداختی از سوی اپل برای قطعات به‌ ‏کار گرفته‌شده در گوشی‌های آیفون ۸ را به خود اختصاص داده‌اند.

گوشی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اپل، امسال از فناوری True Tone Display استفاده می‌کند که با یک حسگر، نور محیط اطراف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و شدت و میزان روشنایی نمایشگر بر اساس آن تنظیم می‌‏شود. همچنین اپل از شیشه در پنل پشتی گوشی آیفون ۸ و ۸ پلاس استفاده کرده است که پشتیبانی آن‌ها را از شارژ سریع ممکن می‌سازد.

در جلسه‌ی اعلام نتایج مالی سه‌ماهه‌ی اخیر در روز دوشنبه، تیم کوک اعلام کرده بود که رقم‌های برآورد شده برای تولید آیفون‌های امسال، حتی به واقعیت نزدیک نیست. به همین جهت، توصیه می‌کنیم چندان نسبت به صحت آمار و ارقام ارائه‌شده توسط مؤسسه‌ی HIS Markit، امیدوار نباشید.

آموزش تعمیرات موبایل

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.