آموزش تعمیرات گوشی, موبایل, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : گوگل پیکسل 2 معرفی شد؛ پردازنده اسنپدراگون 835، نمایشگر 5 اینچی اولد و بدنه ضدآب

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

گوگل لحظاتی پیش از نسل جدید گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. گوگل پیکسل ۲ با بهبود‌های متعددی همراه شده است.

سال گذشته گوگل با عرضه‌ی پیکسل، شخصا و به عنوان تولید‌کننده‌ی گوشی‌های هوشمند، وارد گود رقابت شد. اکنون پس از یک سال، گوگل نسل جدید گوشی‌های خود را با بهبود‌های متعددی معرفی کرد. گوگل پیکسل با کد وال‌آی (Walleye) شناخته می‌شود، در خط تولید اچ‌تی‌سی به تولید خواهد رسید. پیکسل ۲ از زبان طراحی مشابهی با نسل پیشین خود بهره می‌برد و برخلاف پیکسل ۲ ایکس‌ال، از طراحی بدون حاشیه بهره نمی‌برد. پنل پشتی دستگاه نیز طراحی مشابهی دارد و از دو بخش مجزای فلزی و شیشه‌ای تشکیل شده است؛ با این تفاوت که بخش شیشه‌ای اکنون اندازه‌ی کوچک‌تری داشته سنسور اثرانگشت را در برنمی‌گیرد. گوگل نیز همانند اپل، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از محصولات خود حذف کرده است.

مشخصات فنی پیکسل ۲
پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵
سیستم‌عامل اندروید ۸.۰
حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت
نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
محافظ نمایشگر گوریلا گلس ۵
تراکم پیکسلی ۴۴۱ پیکسل بر اینچ
حافظه ذخیره‌سازی ۶۴/۱۲۸ گیگابایت
کارت حافظه
دوربین اصلی ۱۲.۳ مگاپیکسل
دیافراگم f/1.8
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
اثر انگشت دارد
سیم کارت نانوسیم
باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت
وزن ۱۴۳ گرم

گوگل پیکسل 2 / google pixel 2

گوگل پیکسل به نمایشگر ۵ اینچی OLED با رزولوشن 1080p (تراکم ۴۴۱ پیکسل بر هر اینچ) مجهز شده است. به واسطه‌ی نمایشگر اولد، پیکسل ۲ از قابلیت Always On Display برای نمایش اعلانیه‌ها بهره می‌برد. بدنه‌ی پیکسل ۲ همچنین توانایی مقاومت در برابر نفوذ مایعات را دارد. پیکسل ۲ نیز همانند برادر بزرگ‌تر خود از حاشیه‌های حساس به فشار و مشابه با نمونه‌ی به کار رفته در اچ‌تی‌سی‌ یو ۱۱ بهره می‌برد. به صورت پیش‌فرض می‌توان با استفاده از این قابلیت اقدام به فراخوانی دستیار صوتی گوگل یا بی‌صدا کردن گوشی هنگام زنگ خوردن آن کرد. البته هنوز مشخص نیست آیا گوگل کاربرد‌های بیشتری به این قابلیت افزوده است.

پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵، وظیفه‌ی تامین توان گوگل پیکسل را برعهده دارد. این پردازنده که در تمامی پرچمداران سال ۲۰۱۷ دنیای موبایل به کار گرفته شده است، با هشت هسته‌ی پردازشی خود، توان بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به راحتی از پس تمامی نیاز‌های آن‌ها برخواهد آمد. پیکسل ۲ از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار است؛ با این که میزان حافظه‌ی رم گوشی تغییری نسبت به نسل قبلی پیکسل نداشته است، اما به لطف حجم سبک و عملکرد روان نسخه‌ی خام اندروید، همچنان کافی خواهد بود و به راحتی کاربری‌های مالتی‌تسکینگ را نیز پشتیبانی خواهد کرد. پیکسل ۲ در دو نسخه‌ و با حافظه‌ی دخیره‌سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به فروش خواهد رسید.

گوگل پیکسل 2 / google pixel 2

نسل اول پیکسل، از دوربین بسیار توانمندی برخوردار بود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بهترین گزینه‌ی موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند بود. گوگل برخلاف بسیاری از تولیدکننده‌های موبایل که به استفاده از دوربین‌های دوگانه روی آورده‌‌اند، از همان ترکیب سنتی در پیکسل ۲ بهره برده است. البته این موضوع بدین معنا نیست که شاهد دوربینی با عملکرد ضعیف‌تر نسبت به سایر پرچمداران هستیم. گوگل در مراسم رونمایی از پیکسل ۲ اعلام کرد که پس از بررسی‌های DxOMark، پرچمدار جدید گوگل موفق به کسب امتیاز ۹۸ شده است که آن را در جایگاه بالاتری نسبت به آیفون ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ با امتیاز ۹۴ قرار می‌دهد.

گوگل پیکسل 2 / Google Pixel 2

دوربین پیکسل ۲ به سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی با لنز F/1.8 و مجهز به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است؛ به گفته‌ی مسئولان گوگل، این فناوری در کنار لرزشگیر دیجیتال به طور همزمان برای حذف لرزش‌ها فعالیت می‌کند. پیکسل ۲ از فناوری Dual Pixel‌ بهره می‌برد که به معنی سیستم فوکوس بسیار سریع‌تر است. البته استفاده از این فناوری منجر به کاهش اندازه‌ی پیکسل‌ها از ۱.۵۵ به ۱.۴ میکرومتر شده است. فناوری Dual Pixel همچنین امکان عکس‌برداری پرتره را فراهم کرده است. به ادعای گوگل، پیکسل ۲ بدون استفاده از دوربین دوم توانایی ایجاد جلوه‌ی بوکه در تصاویر پرتره را دارد.

دوربین پیکسل ۲ همچنین از فناوری Auto HDR بهره می‌برد؛ بدین ترتیب با هر بار فشار دادن دکمه‌ی شاتر، گوشی اقدام به ثبت چندین تصویر با میزان نوردهی متفاوت می‌کند و در نهایت با ادغام آن‌ها، تصویری با گستره‌ی دینامیکی بالا ایجاد می‌کند. امکان ثبت تصاویر زنده نیز وجود دارد؛ در این حالت پیکسل ۲ اقدام به ضبط کلیپ سه ثانیه‌ای کرده و آن را در فایل تصویری ذخیره می‌کند. 

گوگل پیکسل 2 / google pixel 2

مدیران گوگل فضای ذخیره‌سازی را یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران عنوان کردند. در همین راستا خریداران پیکسل ۲ از فضای نامحدود ابری گوگل برای ذخیره‌ی تصاویر و ویدیو‌های خود بهره خواهند برد.

گوگل پیکسل ۲ به نسخه‌ی هشتم اندروید با نام اریو (Oreo) مجهز شده است. پرچمداران جدید گوگل هم‌چنین اولین گوشی‌هایی خواهند بود که اپلیکیشن Google Lens را دریافت خواهند کرد. بدین ترتیب کاربران تنها با قرار دادن سوژه‌های مورد نظر در قاب دوربین پیکسل، قادر به دریافت اطلاعات مفیدی خواهند بود.

پیکسل ۲ با قیمت ۶۴۹ دلار برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت و ۷۴۹ دلار برای نسخه‌‌ی ۱۲۸ گیگابایت، ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر ماه) به بازار عرضه می‌شود. پرچمدار جدید گوگل با رنگ‌های آبی، مشکی و سفید عرضه خواهد شد.

گوگل پیکسل 2 / Google Pixel 2

نظر شما در رابطه با گوگل پیکسل ۲ چیست؟ 

آموزش تعمیرات موبایل

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.