وبلاگ

ابزارهای مهم تعمیر موبایل

ابزارهای مهم تعمیر موبایل

تعمیرکاران برای تعمیر گوشی در کنار مهارت و تخصصی که فرا گرفته اند، به یک سری ابزار آلات مخصوص تعمیر موبایل هم نیاز دارند که استفاده ی صحیح از ابزارها و کیفیت آن ها تاثیر مستقیمی بر روی نتیجه ی کارشان دارد. تعمیرات موبایل حرفه ای تخصصی است و داشتن مهارت کافی باعث می شود که میزان درصد خطا به صفر برسد. با استفاده از ابزار آلات مخصوص تعمیر موبایل، تعمیرکاران می توانند ایرادات گوشی مانند تعویض ال سی دی، تعمیر هارد پروگرمر شده و تعویض دیگر قطعات گوشی را انجام دهند. ابزار های مختلفی وجود دارد که به تعمیرکار برای تعمیر گوشی کمک می کند اما، مهم ترین ابزارهای تعمیر موبایل کدامند؟ در این مطلب ما 5 ابزار مهم تعمیر موبایل در سال را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

1. پد سیلیکونی نسوز

آیا میز کار شما نامرتب است و قطعات ریز گوشی گم می شود؟ پد سیلیکونی نسوز برای نظم دادن به میز کار تعمیرکاران طراحی شده است و برای مونتاژ برد های الکتریکی بسیار مناسب است. دارای بخش های مختلفی جهت نگهداری لوازم مونتاژ، آی سی های SMD، برد موبایل، پیچ ها و … است که کار را برای تعمیرکار راحت می کند. دو مدل نسوز معمولی و نسوز مغناطیسی دارد که تعمیرکاران بسته به نوع کار هر کدام را خریداری می کنند. پد سیلیکونی مغناطیسی دارای مزیتی نسبت به دیگر مدل ها است به گونه ای که دارای خاصیت مغناطیسی ضعیفی است که مانع از گم شدن قطعات کوچک گوشی مانند پیچ ها می شود و آن ها در یک نقطه متمرکز می کند.

پد سیلیکونی نسوز

2 . لوپ سه چشم

لوپ ها از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به میکروسکوپ ها هستند و دارای چراغ های ریز و متحرکی هستند که در زیر عدسی ها و دوربین ها قرار گرفته اند. در قسمت پشتی لوپ سه چشم یک دوربین دیجیتال قرار گرفته است که با USB به مانیتور وصل می شود و شما به راحتی می توانید تصاویر را ببینید. لوپ ها یا استریو میکروسکوپ وسیله ای برای بزرگ کردن اجسام جامد می باشد. از لوپ در تعمیرات موبایل و در صنایع مختلفی از جمله طراحی و یا تعمیر بردهای الکتریکی استفاده می شود. چند مورد از مزایای لوچ سه چشم:

  1. دارای مانیتوری 8 اینچی با کیفیت HD
  2. ابلیت زوم بالا
  3. لوپ همراه با یک لنز واید می باشد
  4. دارای کابل HDMI
  5. مجهز به دوربین Full HD
  6. به همراه ریموت کنترل

2 . لوپ سه چشم

3 . فلت تست مادربرد iBridge PCBA

از فلت تست مادر برد برای وصل شدن به کانکتور و بزرگ نمایی پین اوت های گوشی برای تست از طریق مولتی متر استفاده می شود و باعث راه اندازی یک جریان Logic Board می شود. فلت تست مادر برد iBridge کانکتور اصلی FPC را بر روی برد آیفون را افزایش می دهد و دسترسی آسان به هر یک از پین ها را بدون نیاز به یک میکروسکوپ فراهم می کند و زمان شما را برای تشخیص مشکل بسیار کم می کند. مناسب برای گوشی های iPhone 7Plus، iPhone 8Plus،iPhone 6s، iPhone 6، iPhone 7، iPhone 8، iPhone X، iPhone 6S Plus، iPhone 6Plus

فلت تست مادربرد iBridge PCBA

 

4 . تستر مادر برد آیفون X

مادربرد آیفون ایکس ممکن است بر اثر داغ شدن بیش از اندازه گوشی و یا تماس مستقیم با آب آسیب ببیند و موجب اختلال در عملکرد مادربرد شود و گوشی با علائمی مانند خاموش و روشن شدن خودکار رو به رو می شود. با استفاده از تستر مادر برد آیفون X   می‌تواند میزان صدمه وارد شده به مادربرد و سالم بودن آن را بفهمد.

4 . تستر مادر برد آیفون X

5 . نرم افزار Refox

با استفاده از نرم افزار Refox می توان سخت افزار گوشی های سامسونگ، هوآوی و آیفون را بررسی کرد. اطلاعات جامعی که در اختیار تعمیرکار قرار می دهد باعث می شود که تعمیر تخصصی تر و سریع تر انجام شود.

 

Some signs indicate motherboard problems

  • Burning Smell
  • Post issues
  • Booting is very slow
  • Random restarts or shutting down
  • Blue screen
  • Reasons of motherboard problem
  • Blocked vents
  • Heating issue
  • Liquid Spill
  • Improperly installed components or manufacturer’s defects
  • Electrical issues

 تعمیرکاران همیشه در تلاش هستند تا بهترین ابزار آلات تعمیر موبایل را استفاده کنند تا درصد خطای کمتری در تعمیر موبایل به وجود آید و به همین علت همیشه به دنبال بهترین ها هستند. ما در مرکز تعمیرات 118 تلاش کرده ایم که جدید ترین دستگاه ها را به صورت اورجینال در سایت خود قرار دهیم تا بتوانین رضایت شما را جلب کنیم. در این مطلب ما به معرفی 5 ابزار مهم تعمیر موبایل در سال 2019 پرداختیم. دیگر ابزار آلات تعمیر موبایل در فروشگاه قطعات موبایل موجود می باشد و شما می توانید به سایت ما مراجعه کنید و سفارشات خود را ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.