آموزش تعمیرات گوشی

ایمجینیشن، طراح تراشه‌ گرافیکی آیفون فروخته می‌شود

تنها دو ماه پس‌ از اینکه اپل اعلام کرد دیگر برای تولید تراشه‌ی گرافیکی دستگاه‌های خود، با شرکت ایمجینیشن همکاری نمی‌کند، این شرکت خود را برای فروش به‌صورت کلی آماده می‌کند.

هیئت مدیره‌ی ایمجینیشن در بیانیه‌ی روز گذشته‌ی خود اعلام کرد با توجه به پیشنهادهای زیادی که دریافت کرده‌اند، آمادگی فروش شرکت را به‌صورت رسمی اعلام می‌کند. در این بیانیه اعلام شده است نام افراد و شرکت‌هایی که قصد خرید ایمجینیشن را دارند، اعلام نخواهد شد.

ایمجینیشن تکنولوژیز، خالق معماری تراشه‌های گرافیکی PowerVR است که در تعداد زیادی از دستگاه‌های موبایل مثل گوشی‌ها و تبلت‌ها استفاده می‌شود. شرکت اپل مشتری اصلی ایمجینیشن بود و این معماری را در اکثر دستگاه‌های خود از جمله آیفون، آیپد، اپل تی‌وی، اپل واچ و آیپاد استفاده می‌کرد.

اواسط فروردین‌ماه امسال، اپل اعلام کرد که قرارداد همکاری دوساله‌ی این شرکت و ایمجینیشن به پایان رسیده است و قصد تمدید آن را ندارد؛ موردی که ضربه‌ی محکمی به وضعیت مالی شرکت ایمجینیشن زد. برای مثال، تنها در سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۵، درآمد ایمجینیشن از اپل، ۷۵.۸ میلیون دلار بود و این رقم در سال مالی ۲۰۱۷ (تا پایان ماه آوریل) به ۸۱ میلیون دلار رسید.

اپل قرار بود سال گذشته، شرکت ایمجینیشن را خریداری کند، اما این مورد به نتیجه‌ نرسید. پس‌ از آن، اپل اعلام کرد که قصد دارد خودش شرکتی برای طراحی پردازنده‌های گرافیکی محصولاتش تأسیس کند. برای همین منظور، تعداد زیادی از مهندسان و طراحان ایمجینیشن به استخدام اپل درآمدند. این افراد به اپل کمک خواهند کرد که بتواند معماری گرافیکی جدیدی طراحی کند تا حتی نیازی به پرداخت هزینه بابت مجوز استفاده از پتنت تراشه‌ی گرافیکی شرکت‌های دیگر نداشته باشد. در بیانیه‌ی شرکت ایمجینیشن اعلام شده است که همکاری نکردن اپل با این شرکت، به دعوی قضایی می‌انجامد. اپل حتی اگر نخواهد از تراشه‌های گرافیکی ایمجینیشن استفاده کند، باید بابت حقوق معنوی این شرکت، مبلغ از پیش مشخص‌شده را پرداخت کند. برای حل این موضوع، اپل باید مدارکی دال بر عدم نیاز به استفاده از فناوری‌های ایمجینیشن در آینده، به این شرکت ارائه دهد؛ مدارکی که تا به امروز ارائه‌ی نشده است.

نظر شما در مورد همکاری نکردن اپل با ایمجینیشن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.