آموزش تعمیرات گوشی, بررسی موبایل, موبایل, وبلاگ

بررسی آنر 9 – تعمیرات موبایل 118

[ad_1]

آنر 9، پرچم‌دار جدید و زیبای آنر که با طراحی شیشه‌ای و مشخصاتی همچون پردازنده‌ی کرین ۹۶۰، رم ۶ گیگابایتی و دوربین دوگانه روانه‌ی بازار شده است.

قیمت همواره عامل تعیین‌کننده‌ای در انتخاب هر محصولی است؛ بنابراین گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بزرگان دنیای گوشی‌های هوشمند، قیمت محصولات خود به خصوص پرچم‌داران را در سال‌های اخیر افزایش داده‌اند و دیگر پرداخت مبلغی بالای هزار دلار برای یک پرچم‌دار غیرعادی محسوب نمی‌شود. برند آنر برخلاف کمپانی مادرش به حفظ قیمت محصولات خود مقید است؛ به‌طوری که عموما محصولات این برند اقتصادی‌تر از نمونه‌های ساخت هواوی هستند.

هواوی آنر ۹ / Huawei Honor 9

چهار سال از معرفی برند آنر توسط هواوی می‌گذرد و این برند در طول این چهار سال همواره در حال رشد بوده است. تمرکز اصلی آنر طی سال‌های گذشته روی فروش آنلاین بوده و این برند بارها در فروش آنلاین در چین و سایر نقاط جهان رکوردشکنی کرده است. حال آنر با یک گوشی بالارده، بار دیگر پای به میدان رقابت گذاشته است تا به‌لطف برچسب قیمتی معقول خود، رقبا را به چالش بکشد. آنر در بیست و هشت روز اول عرضه‌ی Honor 9 موفق به فروش یک میلیون دستگاه از این گوشی شده است.

آنر ۹ به عنوان جانشین آنر ۸ شباهت‌های بسیاری به نسل گذشته‌ی خود دارد و این مساله به وضوح در المان‌های طراحی آن نیز به چشم می‌خورد. هواوی از نسل گذشته‌ی تراشه‌ی پرچم‌دار خود یعنی کرین ۹۶۰ در آنر ۹ استفاده کرده و این پردازنده با ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم همراه شده است. آنر ۹ محصولی است که نه می‌توان آن را میان‌رده نامید و نه لقب یک پرچم‌دار تمام‌عیار به آن داد؛ آنر ۹ بسیاری از ویژگی‌های خود را از پرچم‌داران به ارث برده است با این حال برخی جنبه‌های گوشی هنوز به اندازه‌ی یک پرچم‌دار تمام عیار خوب نیستند. آنر تمرکز ویژه‌ای روی طراحی پرچم‌دار جدید خود داشته است؛ اما طراحی تنها نکته‌ی مثبت مشاهده شده در آنر ۹ نیست پس با بررسی زومیت از آنر ۹ همراه باشید.

گوشی هوشمند آنر ۹ توسط دفتر هواوی در ایران برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است.

مشخصات فنی

مشخصات/گوشی  آنر ۹ آنر ۸
تراشه کرین ۹۶۰ کرین ۹۵۰
سیستم‌عامل اندروید ۷.۰ اندروید ۶.۰ با قابلیت ارتقاء به اندروید ۷.۰
حافظه‌ی رم ۴/۶ گیگابایت ۴ گیگابایت
نمایشگر

۵.۱۵ اینچی
IPS LCD
رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل

۵.۲ اینچ
IPS LCD
رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل

محافظ نمایشگر گوریلا گلس ۳ گوریلا گلس ۳
تراکم پیکسلی ۴۲۸ پیکسل‌براینچ ۴۲۳ پیکسل‌براینچ
حافظه ذخیره‌سازی ۶۴/۱۲۸ گیگابایت ۳۲/۶۴ گیگابایت
کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت تا ۲۵۶ گیگابایت 
دوربین اصلی

۱۲+۲۰ مگاپیکسل
دیافراگم f/2.2

۱۲+۱۲ مگاپیکسل
دیافراگم f/2.2

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
f/2.0
۸ مگاپیکسل
f/2.4
اثر انگشت دارد دارد
سیم کارت نانوسیم نانوسیم
باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت
وزن ۱۵۵ گرم ۱۵۳ گرم
ابعاد ۷.۵×۷۰.۹×۱۴۷.۳ میلی‌‌متر ۷.۵×۷۱×۱۴۵.۵ میلی‌متر
قیمت ۴۰۰ یورو ۳۰۰ یورو

طراحی

به جرات می‌توان طراحی را مهم‌ترین بخشی دانست که هواوی در تبلیغات آنر ۹ مدنظر قرار داده است. آنر ۹ یکی از همان گوشی‌هایی است که در نگاه اول عاشق ظاهر آن خواهید شد؛ البته شباهت زیادی در مولفه‌های طراحی این گوشی با نسل گذشته به چشم می‌خورد، با این حال تقریبا تمام مولفه‌ها بهبود یافته‌اند. آنر ۹ نیز مثل بسیاری از پرچم‌داران امسال، بدنه‌ای شیشه‌ای دارد؛ هواوی در پشت و جلوی گوشی از شیشه‌های ۲.۵ بعدی و ۳ بعدی گوریلا گلس ۳ استفاده کرده است. شاید از خود بپرسید که چرا در این گوشی بالارده از گوریلا گلس ۵ استفاده نشده است؛ صرفه‌جویی در هزینه، اصلی‌ترین دلیلی است که برای این کار به ذهن خطور می‌کند. بخش‌‌های شیشه‌ای پشت و جلوی گوشی به بهترین شکل و بدون هیچ‌گونه نوار پلاستیکی و قسمت رابطی با فریم فلزی و تراش‌خورده‌ی گوشی پیوند خورده‌اند. ضخامت دستگاه در بیشتر‌ین حالت به ۷.۵ میلی‌متر می‌رسد؛ با وجود ابعاد مناسب دستگاه وزن ۱۵۵ گرم برای آن کمی زیاد به نظر می‌رسد.

هواوی آنر ۹ / Huawei Honor 9

شیشه‌ی ۱۵ لایه‌ و سه‌بعدی پشت گوشی بارزترین مولفه‌ی طراحی آنر ۹ محسوب می‌شود. این شیشه در لبه‌های کناری خود انحنادار طراحی شده است تا علاوه‌بر افزودن بر زیبایی گوشی به خوش‌دست شدن آن نیز کمک کند. پشت گوشی براق است و با نانو بافت‌های تعبیه شده با کمک فرآیند «Photo Etching» جلوه‌ی بسیار زیبایی پیدا کرده است؛ بدون شک، قاب پشتی زیبای آنر ۹، آن را به یکی از زیباترین گوشی‌های بازار مبدل ساخته است که هر بیننده‌‌ای را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. دوربین دوگانه‌ی دستگاه به خوبی در پشت این قاب شیشه‌ای جای گرفته است؛ از این رو خبری از برجستگی در قسمت دوربین نیست؛ اما بزرگ‌ترین نکته‌ی منفی در طراحی آنر ۹ لغزنده بودن آن محسوب می‌شود؛ به‌طوری که حتی با وجود لبه‌های انحنادار و کوچک بودن ابعاد، مستعد لغزیدن از دست است. استفاده از شیشه در طراحی یک گوشی شاید آن را زیباتر کند؛ اما لک‌ و اثرانگشت را بیشتر از نمونه‌های فلزی نمایان می‌کند. آنر ۹ در دو رنگ آبی و خاکستری وارد بازار کشورمان خواهد شد؛ اما لک و اثرانگشت در نسخه‌ی خاکستری کمتر نمایان است.

هواوی آنر ۹ / Huawei Honor 9

جلوی گوشی شبیه به بسیاری از نمونه‌های بازار است و طراحی آشنایی دارد. حسگر اثر انگشت در نسل جدید سری آنر به جلوی دستگاه منتقل شده است و در کنار آن نیز دو کلید خازنی به‌‌فرم دو نقطه‌ی نورانی برای ناوبری به چشم می‌خورند؛ این حسگر یکی از سریع‌ترین‌ نمونه‌هایی است که تا به حال بررسی کرده‌ایم. عملیات شناساندن اثر انگشت به دستگاه، به‌سادگی و با سرعت انجام می‌گیرد؛ برای استفاده از حسگر اثر انگشت به عنوان کلیدهای ناوبری نیازی به استفاده از انگشت شناسانده شده به گوشی نیست. حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر آنر ۹ کم نیست؛ اما استفاده‌ی مفید از حاشیه‌ی پایینی برای کلید خازنی را تصمیم درستی از طرف هواوی می‌دانیم. خوشبختانه امکان شخصی‌سازی این کلیدها بر طبق سلیقه‌ی کاربر وجود دارد؛ اما یک شکل بودن (به صورت نقطه) آن‌ها ممکن است کمی مشکل‌ساز شود. حاشیه‌ی دو طرف نمایشگر همانند بسیاری از گوشی‌های بالارده بسیار اندک است. هواوی همچنین چراغ اعلان را در داخل بخش خروجی صدای اسپیکر مکالمه جای داده است.

هواوی آنر ۹ / Huawei Honor 9

در لبه‌ی پایینی آنر ۹ علاوه‌بر اسپیکر مونو،‌ درگاه USB نوع C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا به چشم می‌خورد. در لبه‌ی بالایی نیز فرستنده‌ی مادون قرمز برای استفاده از گوشی به عنوان ریموت کنترل مشاهده می‌شود. کلیدهای تغییر حجم صدا و پاور نیز در لبه‌ی راست گوشی قرار گرفته‌اند و استفاده از آن‌ها برای یک دست معمولی به راحتی ممکن است. در پایان این بخش باید گفت، پشت و جلوی آنر ۹ دو داستان متفاوت را در بحث زیبایی روایت می‌کنند؛ پشت دستگاه یکی از زیباترین‌های سال است از طرفی بخش جلوی آن چندان سنت‌شکن نیست.

نمایشگر

آنر ۹ برخلاف بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار این روزهای بازار که نمایشگرهایی بزرگ دارند با نمایشگر ۵.۱۵ اینچی وارد بازار شده است. هواوی در آنر ۹ به عنوان پرچم‌دار سری آنر از نمایشگر اولد یا کشیده استفاده نکرده است و هنوز به استفاده از پنل‌های LTPS IPS LCD و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ پایبند است. خبری از نمایشگر FullView و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بالا در آنر ۹ نیست و تنها ۷۰ درصد سطح جلویی را صفحه‌نمایش تشکیل می‌دهد. رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ نمایشگر آنر ۹ تراکم پیکسل ۴۲۸ پیکسل بر اینچ را برای آن به ارمغان می‌آورد؛ چنین تراکمی کاملا با بازه‌ی قیمتی گوشی سازگار است و کوچک‌ترین مشکلی از نظر دیده شدن پیکسل‌ها در نمایشگر آنر ۹ مشاهده نمی‌شود.

هواوی آنر ۹ / Huawei Honor 9

اگر از کاربران آنر ۸ بوده باشید در اولین استفاده‌ی خود از آنر ۹ متوجه روشنایی بیشتر و رنگ‌های طبیعی‌تر در نمایشگر نسل جدید خواهید شد. برای بررسی روشنایی نمایشگر آنر ۹ آن را طبق روال بررسی‌های اخیر در آزمایشگاه زومیت بررسی کردیم. حداکثر روشنایی ۴۸۰ نیتی نمایشگر آنر ۹ نه تنها نسبت به نسل گذشته بهبود پیدا کرده است؛ بلکه یکی از نتایج خوب برای پنل LCD محسوب می‌شود. رنگ مشکی در این نمایشگر تقریبا مشابه چیزی که پیش از این در پی ۱۰ دیده بودیم به نمایش در می‌آید؛ نمایش رنگ مشکی نه آنچنان عالی است که آن را تحسین کنیم نه آن‌قدر بد است که آن را نکته‌ای منفی بدانیم. نسبت کنتراست Native برای نمایشگر آنر ۹ تقریبا برابر ۱۲۴ است.

روشنایی نمایشگر White, 0% Black, 100%, Manual White, 100%, Manual Black, 100% Auto White, 100%, Auto Max Native Contrast
Honor 9 2.48 3.87 479 3.87 480 124
Mate 10 Pro 2.26 0 605 0 850
Nokia 8 1.81 1.11 552 1.13 559 497
iPhone X 2.43 0 750 0 930
Mate 10 1.27 3.17 315 3.93 502 127
iPhone 8 2.56 1.84 550 1.95 658 337
iPhone 8 plus 2.26 1.64 529 1.87 629 336
Xperia XZ1 5.2 1.03 432 1.1 473 430
V30 3.71 0 591 0 706
Galaxy note 8 2.85 0 738 0 1074
OnePlus 5 2.4 0 639 0 640
Xperia XZ Premium 3.87 1.38 411 1.55 414 298
Galaxy S8 Plus 2.39 0 698 0 1119
iPhone 7 Plus 1.53 1.81 553 2.21 647 305
LG G6 2.51 0.68 349 0.82 389 513
Huawei P10 1.73 3.57 532 3.50 531 152
HTC U11 4.68 3.18 395 3.97 515 130

زاویه‌ی دید نمایشگر نیز از جمله موارد بهبود یافته نسبت به نسل قبل است؛ حتی از با نگاه از زوایای تند به نمایشگر شاهد تصویری رضایت‌بخش خواهید بود. روشنایی بالای نمایشگر و استفاده از « Assertive Display» باعث شده است تا با یکی از بهترین نمونه‌های ال‌سی‌دی برای استفاده در فضای بازار روبرو باشیم. تکنولوژی Assertive Display آرم در برخی پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام و کرین هواوی به کار گرفته شده است؛ برای فعال شدن این قابلیت کافی است از بخش تنظیمات گزینه‌ی «Increase readability under sunlight» را فعال کنید.

رنگ‌ها در نمایشگر آنر ۹ بسیار زنده و باطراوت نمایش داده می‌شوند؛ اما با کمی دقت به سرد بودن رنگ‌ها در حالت استاندارد پی خواهید برد؛ البته به لطف قابلیت تنظیم گرمای رنگ در تنظیمات نمایشگر این مشکل کاملا قابل حل است. حداقل روشنایی به عنوان معیاری مهم برای استفاده از یک نمایشگر در محیط‌های تاریک نیز از دیگر بخش‌هایی است که آنر ۹ شما را راضی خواهد کرد؛ علاوه بر روشنایی حداقلی ۲.۵ نیتی، هواوی از قابلیت «Eye comfort» نیز همچون دیگر محصولاتش برای کاهش خستگی چشم و فیلتر نور آبی استفاده کرده است.

اسپیکر

میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو به‌عنوان پرچم‌داران فعلی هواوی از اسپیکرهای استریو (ترکیب اسپیکر لبه‌ی پایین و اسپیکر مکالمه) بهره می‌برند؛ اما محصول بالارده‌ی آنر از این قابلیت بی‌بهره است و همانند بسیاری از گوشی‌های فعلی از یک اسپیکر تک‌کاناله بهره می‌برد که در لبه‌ی پایینی گوشی و در کنار پورت USB-C جای گرفته است. در بررسی‌های ما، این اسپیکر با شدت صدای خروجی ۸۱ دسی‌بل، عملکرد بسیار خوبی را به‌لحاظ بلندی صدا از خود به‌نمایش گذاشت؛ اما کیفیت صدایی که از آن به‌گوش می‌رسید، به‌خصوص در حالت پخش موسیقی چندان دلنشین نبود و شفافیت بالایی نداشت.

هواوی آنر ۹ / Huawei Honor 9

هواوی با ارائه‌ی تجربه‌ی موسیقایی هرچه بهتر، با مانستر، سازنده‌ی مشهور هدفون در جهت توسعه‌ی حالت اکولایزر Honor Purity همکاری داشته است، ضمن اینکه چینی‌ها با راینر میلارد، موسیقی‌دان برنده‌ی جایزه‌ی گرمی نیز برای توسعه‌ی افکت صوتی سه‌بعدی Huawei Histen‌ همکاری داشته‌اند. می‌توانیم بگوییم که همکاری‌های یادشده نتیجه‌بخش بوده است؛ چرا که آنر ۹ در حالت اتصال هدفون، عملکرد بسیار مطلوبی را از خود به نمایش می‌گذارد و تجربه‌‌ی لذت‌بخشی را به‌لحاظ بلندی، شفافیت و سطح نویز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. آنر ۹ را به‌ آن دسته از علاقه‌مندان موسیقی توصیه می‌کنیم که تمایلی به پرداخت مبالغ هنگفت برای خرید پرچم‌داران گران‌قیمت موجود در بازار را ندارند.  

نرم‌افزار و رابط کاربری

آنر ۹ به‌صورت پیش‌فرض به‌همراه اندروید ۷.۰ نوقا و نسخه‌ی ۵.۱ رابط کاربری EMUI روانه‌ی بازار شده است؛ رابط کاربری هواوی به‌مانند گذشته تفاوت قابل توجهی با اندروید خالص دارد؛ به‌طوری که در نگاه نخست به‌سختی می‌توان نشانی از نسخه‌ی خالص اندروید در آن یافت. اگرچه EMUI 5.1، جدید‌ترین نسخه‌ از این رابط کاربری نیست و پیش‌تر در گوشی‌های میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو EMUI 8.0 را نیز تجربه کرده‌ایم؛ اما چینی‌ها تغییرات گسترده‌ای را در نسخه‌ی جدید اعمال نکرده‌اند و به‌سختی می‌توان متوجه تفاوتی بین نسخه‌های ۵.۱ و ۸.۰ شد.

هواوی در نسخه‌‌ی ۵.۱ به خواسته‌ی کاربران توجه کرده و App Drawer را نیز به EMUI آورده است؛ علاوه‌بر این، در نسخه‌ی ۵.۱ دیگر خبری از المان‌ها و قابلیت‌های سردرگم‌کننده‌ی نسخه‌های قبل و امکانات اضافه نیست. با کشیدن نوار اعلان‌ها سمت پایین، شاهد سیاه شدن قسمت پایینی آن هستیم؛ به‌طوری که تنها نوتیفیکیشن‌ها قابل مشاهده خواهند بود. بخش نوتیفیکیشن‌ها حالا شبیه‌تر به اندروید ۷ و زیباتر از گذشته شده است. تعداد آیکون‌های نمایش داده‌شده در یک ردیف نسبت به نسخه‌ی پیشین رابط کاربری EMUI افزایش یافته است و آیکون‌ها نیز ابعاد کوچک‌تری پیدا کرده‌اند.

رابط کاربری آنر ۹

با یک‌بار کشیدن نوار نوتیفیکیشن‌ها به سمت پایین، پنج میان‌بر تنظیمات در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت؛ با این حال هواوی تصمیم گرفته است تا اسلایدر تنظیم نور نمایشگر را نیز در این بخش قرار دهد. با کشیدن دوباره‌ی نوار نوتیفیکیشن‌ها، میان‌بر‌های دیگر در دسترس خواهند بود. در بخش تنظیمات می‌توان کنترل دقیق‌تری روی نوتیفیکیشن‌ها و نوار وضعیت داشت؛ برای مثال می‌توان به نحوه‌ی نمایش نوتیفیکیشن‌ها و فعال کردن نمایشگر سرعت اینترنت اشاره کرد. در نسخه‌ی جدید EMUI دسترسی به قابلیت‌ها با کمترین میزان لمس نمایشگر امکان‌پذیر است؛ سهولت استفاده از یک قابلیت در رابط کاربری به بهبود تجربه‌ی کاربری کمک خواهد کرد. هواوی مدعی است که ۵۰ درصد از امکانات این رابط کاربری تنها با دو بار لمس در اختیار کاربر خواهند بود و تکمیل ۹۰ درصد از قابلیت‌ها تنها نیاز به ۳ لمس دارد.

همان‌طور که در بخش طراحی اشاره کردیم، کلیدهای ناوبری آنر ۹ خازنی هستند و در قالب دو چراغ ال‌ایی‌دی در دو سمت حسگر اثر انگشت قرار گرفته‌اند. آنر امکان شخصی‌سازی ترتیب این کلیدها را نیز به آنر ۹ اضافه کرده است. علاوه‌بر این، می‌توان عملکرد هر دو کلید را با کلید هوم ادغام کرد؛ در این حالت با لمس حسگر انگشت، با صفحه‌ی پیشین هدایت می‌شوید، با لمس و نگه‌داشتن حسگر، به صفحه‌ی هوم بازگردانده می‌شوید و در نهایت با سوایپ از چپ به راست یا بالعکس روی حسگر، لیست اپ‌های در حال اجرا نمایش داده می‌شود. در کنار کلیدهای خازنی ناوبری، چینی‌ها قابلیتی موسوم به Floating Dock را نیز برای آنر ۹ در نظر گرفته‌اند که با فعال‌سازی آن، کلید‌های ناوبری، قفل‌کردن گوشی و میان‌بری برای بستن اپلیکیشن‌های در حال اجرا، در قالب یک داک شناور در لبه‌ی نمایشگر ظاهر می‌شود؛ البته می‌توان این داک را در هر موقعیت از دو لبه‌ی چپ و راست نمایشگر قرار داد.

در بین اپلیکیشن‌هایی که در گوشی‌های هواوی شاهد آن هستیم، مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها اپلیکیشن Phone Manager است. با ورود به این اپ، گوشی شما برای بهینه‌سازی‌های عملکرد،‌ وجود ویروس و مصرف باتری، برنامه‌ها را بررسی می‌کند. با استفاده از قابلیت بلک‌لیست در فون منیجر می‌توان تماس‌ها و پیام‌ها را مسدود کرد؛ علاوه‌بر امکان بلاک کردن شماره‌ها، کاربر قادر است کلیدواژه‌های دلخواه خود را برای مسدود کردن پیام انتخاب کند. آنتی‌ویروس تعبیه‌شده در این اپ توسط Avast توسعه داده شده است. فون منیجر لیست طبقه‌بندی‌ شده‌ای از دسترسی‌ اپ‌ها نیز در اختیار کاربر می‌گذارد. هواوی قابلیت اپ لاک را نیز برای محدود کردن دسترسی دیگران به اپ‌ها در فون منیجر قرار داده است.

رابط کاربری آنر ۹

هواوی در نسخه‌ی جدید رابط کاربری EMUI، استفاده از صفحه‌کلید سفارشی خود را کنار گذاشته است و در این نسخه از صفحه‌کلیدهای Gboard گوگل و Swiftkey استفاده کرده است. بخش لاک اسکرین گوشی همانند گذشته قابلیت دسترسی سریع به میان‌برهایی مانند ضبط صدا و ماشین حساب دارد؛ برای این کار کافی است پایین صفحه‌ی لاک اسکرین را به سمت بالا سوایپ کنید. هواوی ژست‌های Knuckle را نیز به آنر 9 آورده است؛ این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا با مفصل انگشتان خود فرامین مختلف را اجرا کند. دوبار ضربه با مفصل انگشت از صفحه‌ اسکرین‌شات می‌گیرد و با انجام همین کار با دو انگشت از نمایشگر ویدیو تهیه می‌شود.

عموما قابلیت اسپلیت اسکرین در اندروید را باید در قسمت‌ اپ‌های اخیر اندروید فعال کرد؛ اما در آنر ۹ برای فعال کردن آن، به لطف قابلیت Knuckle gesture، کافی است مفصل انگشت خود را از یک سمت به سمت دیگر بکشید. همچنین می‌توان با نگاه داشتن مفصل و کشیدن آن به شکل حروف انگلیسی، اپلیکیشن خاصی مثل دوربین را فعال کرد. نکته‌ی جالب در مورد این قابلیت، فعال بودن آن در تمام بخش‌های رابط کاربری و حتی اپ‌ها است. قابلیت جالب دیگری که هواوی به نسخه‌ی پنجم رابط کاربری خود آورده، App Twin است؛ کاربر به کمک این ویژگی می‌تواند در اپ‌هایی مانند فیس‌بوک و تلگرام، هم‌زمان از دو حساب کاربری استفاده کند. این قابلیت در حال حاضر روی لانچرهای دیگر کار نمی‌کند.

دوربین

آنر با هدف بهبود حساسیت دوربین اصلی آنر ۹ به نور، از ترکیب دو سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکرم (سیا‌ه‌وسفید) و ۱۲ مگاپیکسلی RGB‌ (رنگی) در این گوشی استفاده کرده است که در پسِ لنزهایی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته‌اند و در کنار آن‌ها، ماژول فوکوس لیزری و فلش ال‌ایی‌دی دوگانه به چشم می‌خورد. به ادعای چینی‌ها، سنسور مونوکرم در زمینه‌ی جذب نور، بهتر از سنسورهای عادی عمل می‌کند. مجموعه‌ی دوربین آنر ۹ در حقیقت همان نمونه‌ی به‌کاررفته در گوشی‌های پی ۱۰ و میت ۹ است؛ با این تفاوت که دیگر خبری از برند لایکا نیست. آنر ۹ در حالت پیش‌فرض عکس‌ها را با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند؛ اما در منوی تنظیمات اپلیکیشن دوربین که با سوایپ از سمت راست ظاهر می‌شود، می‌توان رزولوشن را به ۲۰ مگاپیکسل تغییر داد که در این حالت، داده‌های حاصل از سنسور رنگی ۱۲ مگاپیکسلی برای تطابق و ترکیب با داده‌های سیاه‌وسفید سنسور ۲۰ مگاپیکسلی به‌نوعی آپ‌اسکیل می‌شوند.

هواوی آنر ۹ / Huawei Honor 9

آنر حالت‌های متعددی را برای استفاده از دوربین آنر ۹ در نظر گرفته است که با سوایپ از سمت چپ در اپلیکیشن دوربین می‌توان به لیست آن‌ها دسترسی پیدا کرد، در این لیست‌ می‌توان حالت‌هایی نظیر عکاسی اتوماتیک، حرفه‌ای (با امکان کنترل پارامترهایی نظیر ایزو، سرعت شاتر، اکسپوژر، نوع فوکوس و وایت‌بالانس)، فیلم‌برداری اتوماتیک و حرفه‌ای (تنظیم نوع فوکوس، اکسپوژر و وایت‌بالانس) با رزولوشن 4K‌ و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه، عکاسی مونوکروم خودکار (خبری از حالت حرفه‌ای برای عکاسی مونوکروم نیست)، اچ‌دی‌آر، اسلوموشن (اچ‌دی ۲۴۰ فریم‌برثانیه و فول اچ‌دی ۱۲۰ فریم‌برثانیه) و پاناروما دیده می‌شود.

آنر ۹ چند قابلیت دیگر، نظیر Light Painting برای ثبت آثار پرتوهای نور، Night Shot برای ثبت عکس‌های بهتر در طول شب و 3D Creator برای ایجاد مدلی سه‌بعدی از صورت شخص را نیز در اپلیکیشن دوربین خود ارائه می‌دهد. چینی‌ها امکان ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه، حالت دیافراگم واید برای تغییر محل فوکوس پس از ثبت عکس و تصاویر متحرک را نیز در کنار انبوه قابلیت‌های یادشده به آنر ۹ اضافه کرده‌اند.

رابط کاربری دوربین آنر ۹

تصاویر حاصل از دوربین دوگانه‌ی آنر 9 در طول روز و با شرایط نوری مناسب، جزئیات بسیار بالایی دارند و رنگ‌ها نیز پویا و در عین حال، نزدیک به واقعیت هستند. در مورد سناریو‌هایی که در آن اختلاف شدت نور بسیار بالا باشد، مانند عکاسی از محیط نسبتا تاریک داخل در کنار فضای پرنور بیرونی، حالت اچ‌دی‌آر عملکرد چندان قابل اطمینانی ندارد؛ به‌طوری که گوشی در ثبت همزمان جزئیات محیط بیرون و داخل دچار خطا می‌شود. در حالت پرتره نیز گاهی اوقات شاهد محو شدن مرز بین سوژه و پس‌زمینه می‌شویم. عکاسی در طول شب نیز، نتایج بسیار مطلوبی را با خود به همراه دارد؛ اما باید تا حد ممکن گوشی را بدون حرکت نگه دارید و در صورت امکان از سه‌پایه استفاده کنید؛ چرا که آنر ۹ از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بی‌بهره است و چینی‌‌ها تنها لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS) را برای فیلم‌برداری در تاریکی به این گوشی اضافه کرده‌اند.

هواوی آنر ۹ / Huawei Honor 9

آنر ۹ از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت بهره می‌برد که آن را لنزی با دیافراگم f/2.0‌ همراهی می‌کند. این دوربین در شرایط نوری مناسب عکس‌هایی با جزئیات مطلوب و رنگ‌های زیبا را ثبت می‌کند، هواوی برای دوربین سلفی نیز حالت پرتره را در نظر گرفته است که در آن، افکت بوکه به‌صورت نرم‌افزاری اعمال می‌شود؛ اما این الگوریتم نرم‌افزاری چندان قابل اطمینان نیست. صرف‌نظر از معایب جزئی یادشده، عملکرد دوربین آنر ۹ بسیار مطلوب است و عموما نتایج حاصل رضایت‌بخش هستند. در حالت کلی می‌توان Huawei Honor 9 را انتخابی مناسب برای ثبت تصاویری زیبا جهت اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی قلمداد کرد.

نمونه‌ی تصاویر ثبت‌شده با آنر 9

بازده و عملکرد

آنر طی سال‌های گذشته، همواره پرچم‌داران خود را مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندی روانه‌ی بازار کرده است؛ آنر ۹ نیز به‌عنوان پرچم‌دار جدید این برند چینی، از چنین قاعده‌ای مستثنی نیست و شاهد بهره‌گیری آن از پردازنده‌ی کرین ۹۶۰ هستیم؛ تراشه‌ای که پیش‌تر در گوشی‌‌های میت ۹ و پی ۱۰ هواوی به‌کاررفته بود. آنر ۹ در دو نسخه با حافظه‌ی رم ۴ یا ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی روانه‌ی بازارهای جهانی شده است؛ اما نمونه‌ای که برای بررسی در اختیار زومیت قرار دارد، نسخه‌ی ۶/۱۲۸ گیگابایتی این محصول است.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی آنر ۹ از نوع eMMC 5.1 است و در ادامه می‌توانید عملکرد این حافظه به‌لحاظ سرعت خواندن و نوشتن را در قیاس با سایر پرچم‌داران اندرویدی دنیای گوشی‌‌های هوشمند مشاهده کنید. این نتایج با اجرای بنچمارک AndroBench به‌دست آمده‌اند:

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابزارهای موبایل پرچم‌دار
مدل‌ها / عملکرد نرخ خواندن ترتیبی نرخ نوشتن ترتیبی نرخ خواندن تصادفی نرخ نوشتن تصادفی
آنر ۹ ۲۸۱.۷۲ مگابایت‌برثانیه ۹۷.۷۱ مگابایت‌برثانیه ۲۸.۳۸ مگابایت‌برثانیه ۱۳.۸۵ مگابایت‌برثانیه
هواوی میت ۱۰ پرو ۸۳۵.۰۶ مگابایت‌برثانیه ۲۲۰.۹۶ مگابایت‌برثانیه ۱۷۵.۷۴ مگابایت‌برثانیه ۱۷۲.۶۲ مگابایت‌بر‌ثانیه
نوکیا ۸ ۶۸۹.۱۷ مگابایت‌برثانیه ۲۰۴.۳۳ مگابایت‌برثانیه ۱۴۶.۷۲ مگابایت‌برثانیه ۱۴.۳۴ مگابایت‌برثانیه
هواوی میت ۱۰ ۸۲۴.۰۵ مگابایت‌برثانیه ۲۰۶.۱۳ مگابایت‌برثانیه ۱۷۷.۴۷ مگابایت‌برثانیه ۱۵۷.۶۱ مگابایت‌برثانیه
اکسپریا ایکس‌زد وان سونی ۶۷۶.۹۲ مگابایت‌ بر ثانیه ۲۰۶.۴۹ مگابایت‌ بر ثانیه ۱۵۷.۸۹ مگابایت‌ بر ثانیه ۱۴.۸۱ مگابایت‌ بر ثانیه
ال‌جی وی ۳۰ ۶۸۱.۶۵ مگابایت‌ بر ثانیه ۱۵۸.۳۶ مگابایت‌ بر ثانیه ۷۱.۷۶ مگابایت‌ بر ثانیه ۱۱.۱ مگابایت‌ بر ثانیه
اچ‌تی‌سی یو ۱۱ ۷۱۶.۴۱ مگابایت‌ بر ثانیه ۱۶۲.۴۲ مگابایت‌ بر ثانیه ۹۰.۹۵ مگابایت‌ بر ثانیه ۶۵.۶۳ مگابایت‌ بر ثانیه
گلکسی نوت ۸ ۷۹۰.۸۶ مگابایت‌ بر ثانیه ۲۰۳.۹۱ مگابایت‌ بر ثانیه ۱۲۳.۶۶ مگابایت‌ بر ثانیه ۱۴.۲ مگابایت‌ بر ثانیه
گلکسی اس ۸ پلاس ۷۷۲.۶۶ مگابایت‌ بر ثانیه ۱۷۹.۱۱ مگابایت‌ بر ثانیه ۱۲۲.۹۴ مگابایت‌ بر ثانیه ۱۴.۸ مگابایت‌ بر ثانیه

پردازنده‌ی Kirin 960 که در گوشی Honor 9 به‌کار گرفته شده است، از پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای، شامل ۴ هسته‌ی ۲.۴ گیگاهرتزی مبتنی بر معماری Cortex A73 و ۴ هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی مبتنی بر معماری Cortex A53 بهره می‌برد. خوشبختانه هواوی از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G71 MP8 در این SOC بهره برده که ۱۸۰ درصد قوی‌تر از GPU به‌کاررفته در تراشه‌ی Kirin 950 است تا حداقل روی کاغذ بزرگ‌ترین ضعف پردازنده‌های سری کرین یعنی پردازش گرافیکی را رفع کند.

هسته‌های پردازنده‌ی مرکزی برای کار کردن در کنار یکدیگر از معماری big.LITTLE بهره می‌برند؛ بنابراین چینی‌ها تغییری در معماری ارائه‌شده توسط آرم اعمال نکرده و از معماری و دستورالعمل‌های آرم در طراحی SOC خود بهره برده‌اند. طبق اعلام هواوی Kirin 960 دارای بیش از ۴ میلیارد ترانزیستور است و بخش خاصی از این تراشه برای رمزگذاری اطلاعات مربوط به پرداخت موبایل در نظر گرفته شده است تا هک کردن سیستم پرداخت در محصولات مبتنی بر این تراشه غیرممکن شود.  

هواوی آنر ۹ / Huawei Honor 9

هواوی از  لیتوگرافی ۱۶ نانومتری برای ساخت تراشه‌ی کرین ۹۶۰ استفاده کرده است. لیتوگرافی پایین‌تر نیز عموما به معنی مصرف انرژی بهینه‌تر، تولید دمای کمتر و همچنین ابعاد کوچک‌تر است. پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G71 MP8 آرم که تراشه‌ی کرین ۹۶۰ از آن بهره می‌برد، از کتابخانه‌های Vulkan پشتیبانی می‌کند که بازی‌های جدید به کمک آن گرافیک خیره‌کننده را وارد بازی‌های موبایل کرده‌اند. هسته‌های پردازنده گرافیکی روی حداکثر فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز کار می‌کنند و تعداد هسته‌های شیدر (Shader) آن نیز در مقایسه با پردازنده‌ی گرافیکی Kirin 950 دو برابر شده است. سیستم-روی-یک-چیپ کرین ۹۶۰ از واقعیت مجازی و پلتفرم DayDream گوگل نیز پشتیبانی می‌کند. پردازنده‌ی Kirin 960 همچنین از Cat 12 LTE برای دانلود و Cat 13 برای آپلود دیتا پشتیبانی می‌کند و با بازه‌ی وسیعی از شبکه‌های CDNA و حتی 2G سازگار است.

زومیت برای ارزیابی عملکرد سخت‌افزار گوشی‌ها، در کنار اجرای بازی‌های گرافیکی و تحت‌فشار قراردادن گوشی، بنچمارک‌های مختلفی را روی آن اجرا می‌کند. بنچمارک انتوتو تمام جنبه‌های گوشی، مانند GPU ،CPU، حافظه‌ی رم و تجربه‌ی کاربری را مورد بررسی قرار می‌دهد. بنچمارک Ice Storm Unlimited یک تست آف‌اسکرین برای مقایسه‌ی CPU و GPU در دستگاه‌های مختلف محسوب می‌شود؛ بنابراین مواردی مانند رزولوشن نمایشگر و DPI آن، تأثیری بر نتایج ندارد. بنچمارک PCMark، عملکرد دستگاه را به‌جای الگوریتم‌های انتزاعی و غیر قابل لمس، بر اساس تسک‌های روزمره می‌آزماید. بنچمارک گیک‌بنچ با محوریت بررسی عملکرد CPU در تسک‌های روزمره، در دو حالت تک و چند هسته‌ای عمل می‌کند. از بنچمارک Vellamo که توسط شرکت کوالکام توسعه داده شده است، آزمون‌های Browser و Metal روی گوشی اجرا می‌شوند که به‌ ترتیب، عملکرد مرورگر وب و CPU را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند. در نهایت بنچمارک CF-Bench را داریم که عمدتا عملکرد پردازنده‌ی مرکزی و حافظه را مورد آزمایش قرار می‌دهد.

در ادامه می‌توانید نتایج حاصل از اجرای آزمون‌های یادشده روی گوشی آنر 9 را مشاهده کنید:

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار
تلفن / تبلت

AnTutu 6

3DMark
IceStorm
Unlimited

PCMark
Work 2.0
/Overall
Web Browsing

Geekbench 4
/Single
Multi
GFXBench
/Manhattan 3.1
Offscreen
GFXBench
/Car Chase
Offscreen
GFXBench
/T-Rex
OffScreen
Vellamo
/Browser
Metal

CF Bench
v1.3

Honor 9

145954

28920

6134
5456

1961
6340
20FPS
19FPS
13FPS
11FPS

52FPS
56FPS

Failed 63074
Huawei Mate 10 Pro

175769

30962

6913
6941

1983
6499
29FPS
30FPS
21FPS
21FPS

60FPS
127FPS

6302
3982
Nokia 8

170074

40393

6744
6224

1913
6515
18FPS
39FPS
12FPS
23FPS

56FPS
106FPS

7973
3453

71926

Huawei Mate 10

176022

35995

6740
7006

1859
6437
23FPS
37FPS
13FPS
21FPS

60FPS
125FPS

6597
4074

4825281

iPhone 8

210531

64769

4239
9196
106FPS
41FPS

120FPS
135FPS

iPhone 8 Plus

223699

64084

4285
9469
59FPS
48FPS

117FPS
140FPS

Xperia XZ1

166167

36752

6298
6049

1811
6508
38FPS
37FPS
25FPS
24FPS

59FPS
101FPS

6262
3442

68111

LG V30

170756

39506

5714
5705

1909
6330
17FPS
34FPS
12FPS
23FPS

56FPS
99FPS

5267
3215

65698

Galaxy Note 8

174364

32586

5121
4858

1992
6673
23FPS
43FPS
13FPS
26FPS

60FPS
123FPS

7118
3193

58788

iPad Pro 10.5 227599 54609 3928
9325
58FPS
100FPS
59FPS
217FPS
OnePlus 5

171993

41163

6666

1953
6716
40FPS
40FPS
24FPS
24FPS

60FPS
113FPS

7303
2714

68851

Sony Xperia XZ Premium

161200

39926

6675
6287

1979
5927
41FPS
40FPS
25FPS
23FPS
60FPS
108FPS
6739
3423

65027

HTC U11

173946

40449

6887
6323

1892
6350
14FPS
31FPS
10FPS
19FPS
48FPS
89FPS
7044
2720

68303

Samsung Galaxy S8+

173282

31219

5307
5162

2019
6452

22FPS
36FPS

13FPS
25FPS

57FPS
103FPS

7565
3209

58165

LG G6

130962

*

5221
4157

1749
4170

12FPS
26FPS

8.2FPS
16FPS

41FPS
63FPS

4368
3625

34373

Samsung Galaxy S8

171795

28659

5045
4773

1988
6627

23FPS
35FPS

13FPS
25FPS

58FPS
104FPS

4467
3348

54718

HTC U Ultra 148858 26849

6489
5789

1645
4014

44FPS
23FPS

18FPS
18FPS

57FPS
61FPS

5888
3091

67896
Huawei P10 120,852 22,923

6299
5521

1928
5608

18FPS
17FPS

12FPS
9.9FPS

52FPS
55FPS

6004
2737

55,639
Xiaomi Mi Mix 138654 26098

6798
5902

1821
4296

46FPS
22FPS

19FPS
19FPS

57FPS
63FPS

5978
3124

69034
Google Pixel XL 138,423 25,856

6589
5871

1478
4218

44FPS
21FPS

18FPS
17FPS

57FPS
62FPS

5846
3087

68021
Huawei Mate 9 122,178 27,471 6321
5612
1940
5855
20FPS
20FPS
12FPS
11FPS
57FPS
62FPS

– / 3382

59,427
Moto Z 136846 24987 18FPS
32FPS
12FPS
19FPS

4901
3458

65879
Xiaomi Mi5s 134568 25648 1701
3992
26FPS
26FPS
16FPS
16FPS

4896
3345

64359
Xperia XZ 124589 24569

4856
3256

64589
Apple iPhone 7 168242
Galaxy Note 7 132586 23989

4823
2956

63989
OnePlus 3 141895 27546

4986
3568

66587
Galaxy S7 edge 127589 24046

4789
3058

65489

آنر ۹ درست‌مانند آنچه که پیش‌تر با گوشی‌های پی ۱۰ و میت ۹ تجربه کرده بودیم، عملکرد سریع و روانی را به نمایش می‌گذارد. ما برای به چالش کشیدن این گوشی، بازی‌های گرافیکی و سنگینی نظیر Implosion ،Shadow Fight 3 و Mortal Kombat X را روی آن اجرا کردیم و تجربه‌ی مطلوبی را از این حیث داشتیم. در بازی‌های یادشده، سطح جزئیات در بافت‌ها بسیار مطلوب بود و به جز افت فریم‌های گاه‌وبی‌گاه، به‌روانی اجرا می‌شدند.

باتری

با وجود آنکه ابعاد و وزن آنر ۹ تفاوتی چندانی با آنر ۸ ندارد؛ با این حال آنر موفق به افزایش ۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی ظرفیت باتری پرچم‌دار جدید خود شده و آن را به یک باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز کرده است. پرچم‌دار جدید چینی‌ها به‌همراه شارژری با خروجی ۵ ولت / ۲ آمپر و ۹ ولت / ۲ آمپر عرضه می‌شود، این شارژر می‌تواند ظرف مدت ۳۰ دقیقه، شارژ باتری را از صفر به ۳۳ درصد برساند؛ اما شارژ کامل، حدود ۲ ساعت به‌طول می‌‌انجامد.

از آنجایی که نما آنر ۹ از پنلی با رزولوشن فول‌اچ‌دی بهره می‌برد؛ بنابراین روی کاغذ، احتمالا می‌توان شارژدهی مطلوبی را از باتری این گوشی انتظار داشت. برای آنکه عملکرد باتری آنر ۹ را ارزیابی کنیم، آزمون‌های متداول زومیت را روی این گوشی اجرا کردیم. زومیت، شارژدهی گوشی‌های هوشمند را با چهار آزمون مختلف بررسی می‌کند. ابتدا ویدیویی با رزولوشن اچ‌دی، در شرایطی به‌صورت مداوم تا زمان خاموش‌ شدن دستگاه پخش می‌شود که روشنایی نمایشگر روی ۲۰۰ نیت تنظیم شده است و تمام ارتباطات بی‌سیم قطع شده‌اند (حالت هواپیما). در آزمایش بعدی الگوریتم وب‌گردی روی دستگاه متصل به شبکه‌ی وایرلس با شدت روشنایی ۲۰۰ نیت نمایشگر اجرا می‌شود و این آزمایش نیز تا زمان خاموش شدن گوشی ادامه دارد.

هواوی آنر ۹ / Huawei Honor 9

و در نهایت بنچمارک PCMark‌ و GFXBench روی گوشی اجرا می‌شوند که نمونه‌ی اول، یکی از گزینه‌های توانمند در شبیه‌سازی استفاده‌ی روزمره‌ی کاربران از گوشی‌ها است و دیگری ترکیبی از توانایی پردازشی را در کنار شارژدهی بررسی می‌کند. گوشی‌های موبایل باید قادر به ارائه‌ی نتایجی مناسب در هر دو بخش باشند. برخی از برند‌ها با اورکلاک پردازنده، توان پردازشی بالایی به ارمغان می‌آورند؛ اما هنگام شرایط کاری سنگین، باتری گوشی به‌سرعت خالی خواهد شد.

گوشی / تست نمایشگر ظرفیت
(mah)
ویدیو
(h)
وب‌گردی
(h)
GFXBench
Manhattan 3.1
Battery LifeTime

GFXBench
Manhattan 3.1
LongTime Performance

PCMark
(h)
Honor 9 1080p / “5.15 3200 11:06 11:28 158.3min 1024Frame 6:37
Huawei Mate 10 Pro FHD+ / “6.0 4000 16:40 15:21 226.2min 848.2Frame 8:36
Nokia 8 QHD / “5.3 3090 10:55 10:29 196.8min 1042Frame 8:13
iPhone X 1125p / “5.8 2716 14:40 11:10 242.2min 1561Frame
Huawei Mate 10 1080p / “5.9 4000 13:16 12:17 TBA TBA 9:40
iPhone 8 4.7″ / 750p 1821 9:35 8:10 122min 3995Frame
iPhone 8 Plus 1080p / “5.5 2691 13:10 11:30 171min 2051Frame
Xperia XZ1 1080p / “5.2 2700 11:37 9:28 180.3min 1610Frame 6:32
LG V30 QHD+ / “6.0 3300 12:30 9:36 237.7min 802.3Frame 8:25
Galaxy Note 8 WQHD+ / “6.3 3300 13:48 10:25 173.1min 833.7Frame 6:41
OnePlus 5 1080p / “5.5 3300 16:45 11:40 185.6min 1,937Frame 10:00
Sony Xperia XZ Premium 4K / “5.5 3,230 7:00 10:04 180.3min 1,718Frame 7:44
HTC U11 QHD / “5.5 3,000 11:04 10:12 339.4min 730.0Frame 7:55
+Samsung Galaxy S8 WQHD+ / “6.2 3,500 14:27 12:16 157.8min 827.5Frame 9:31
LG G6 QHD+ / “5.7 3,300 12:30 8:31 391.3min 479.5Frame 6:21
Samsung Galaxy S8 WQHD+ / “5.8 3,000 12:30 10:05 8:15
HTC U Ultra QHD / “5.7 3,000 8:40 7:35 5:54
Huawei P10 1080p / “5.1 3,200 14:24 12:00 6:30
Xiaomi Mi Mix 1080p / “6.4 4,400 14:10 13:40 10:13
Pixel XL Google 5.5″ / QHD 3,450 11:10 9:30 7:12
Pixel Google 5″ / 1080p 2,770 11:20 8:10 6:46
Huawei Mate 9 5.9″ / 1080p 4,000 14:15 14:17 9:22
Huawei Honor 8 5.2″ / 1080p 3,000 9:00 10:40 6:16
Huawei Nova Plus 5.5″ / 1080p 3,340 11:00 10:50 9:18
Motorola Moto Z 5.5″ / QHD 2,600 8:50 6:50 4:55
Xiaomi Mi 5s 5.15″ / 1080p 3,200 13:00 12:10 7:55
iPhone 7 4.7″ / 750p 1,960 9:20 10:00
Xperia XZ 5.2″ / 1080p 2,900 9:00 9:20 6:31
iPhone 7 Plus 5.5″ / 1080p 2,900 14:20 12:00

آنر ۹ در ارزیابی‌های ما موفق به پخش ۱۱ ساعت و ۶ دقیقه پخش ممتد فیلم اچ‌دی شد که عملکردی مشابه گوشی‌های نوکیا ۸، اچ‌تی‌سی یو ۱۱ و اکسپریا ایکس‌زد وان محسوب می‌شود؛ اما صرف‌نظر از نتایج حاصل از بنچمارک‌ها، پرچم‌دار جدید چینی‌ها در تجربه‌ی ما از این گوشی که شامل اتصال مداوم به شبکه‌ی نسل چهارم، استریم موسیقی، وب‌گردی‌های گاه‌و‌بی‌گاه و همچنین استفاده‌ی نسبتا سنگین از پیام‌رسان‌ها بود، تا یک روز شارژدهی داشت؛ اما در پایان روز، به‌طور حتم باید مجددا شارژ می‌شد؛ با این حال چنانچه کاربری شما سبک‌تر بوده و به‌عنوان مثال، شامل استریم طولانی‌مدت موسیقی نباشد، می‌توان انتظار شارژدهی بیش از یک روز را نیز از آن داشت.

جمع‌بندی

آنر ۹ در قامت یک پرچمدار اما با قیمتی معقول وارد رقابت با پرچمداران دیگر شرکت‌ها شده است. این گوشی مشخصات پرچمداران گذشته‌ی هواوی را در کالبدی زیبا و دل‌فریب ارائه می‌دهد. شاید با یک طراحی سنت‌شکن در بخش جلویی گوشی روبرو نباشیم اما بخش پشتی گوشی یکی از زیباترین‌ها در بین گوشی‌های شیشه‌ای است. سنگینی گوشی نسبت به ابعادش در اولین استفاده از آن مشهود است اما لغزیدن گوشی از دست تنها چیزی خواهد بود که پس از خرید آنر ۹ باید نگران آن باشید.

هواوی آنر ۹ / Huawei Honor 9

اگر قیمت را در مقایسه‌ی نمایشگر آنر ۹ با دیگر گوشی‌ها مدنظر قرار دهیم با یکی از گوشی‌های خوب بازار روبرو هستیم با این حال مقایسه‌ی این نمایشگر با پرچمدران گران‌قیمت بازار چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد. متاسفانه خبری از اندروید اوریو و نسخه‌ی هشتم رابط کاربری EMUI در آنر ۹ نیست. دوربین دوگانه‌ی این گوشی بالارده از برند آنر عملکرد خوبی از نظر ثبت جزئیات و رنگ‌ها در شرایط نوری مناسب دارد اما مشکلاتی در سناریوهای همراه با اختلاف شدت نور به چشم می‌خورد.

کرین ۹۶۰ با وجود این که جدیدترین تراشه‌ی هواوی نیست اما هنوز هم استفاده از آن در یک گوشی بالارده‌ی اقتصادی قابل قبول است. آنر ۹ مورد بررسی ما با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به خوبی قادر به اجرای فرامین کاربر و بازی‌ها بود و مشکلی از نظر لگ در آن به چشم نمی‌خورد. شارژدهی آنر ۹ شما را شگفت‌زده نخواهد کرد اما این به معنی عملکرد ضعیف این گوشی در بخش باتری نیست؛ نتایج تست‌های وب‌گردی و پخش ویدئو در آنر ۹ رضایت‌بخش و هم‌رده‌ی پرچمداران بازار است.

نکات مثبت

  • طراحی خوش‌ساخت و جذاب
  • نمایشگر باکیفیت
  • کیفیت صدای هدفون بسیار خوب
  • عملکرد سریع و روان

نکات منفی

  • حاشیه‌‌های نسبتا ضخیم نمایشگر
  • عدم مقاومت در برابر آب و گرد‌وغبار

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.