باتری, موبایل, وبلاگ

بهترین گوشی سال 2021 در بحث دوام باتری

بهترین گوشی سال 2021 در بحث دوام باتری

کدام گوشی بهترین عمر باتری را دارد؟ ما در اینجا عمر باتری گوشی‌های مختلف را با آزمایش‌های مختلف، که عملکرد باتری را از سه جنبه اصلی نشان می‌دهند بررسی کرده‌ایم. دوام باتری در کارهای ساده مانند مرور وب، دوام باتری در پخش فیلم و در آخر عملکرد باتری در بازی‌های سه بعدی. با همراه باشید تا بفهمید دوام کدام باتری ها در سال 2021 بیشتر است.

در این مقاله قصد داریم گوشی‌هایی را که در آزمایش باتری ما بالاترین رتبه را کسب کرده‌اند، به شما معرفی کنیم. همچنین برخی از جزئیات اصلی در مورد ظرفیت باتری آن‌ها در این‌جا ذکر شده است. ما این گوشی‌ها را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم: دسته اول مربوط به گوشی‌های پیشرفته و پرچم‌دار است؛ در حالی که دسته دوم مربوط به دستگاه‌های ارزان‌قیمت است. تلفن‌های ارزان‌قیمت ممکن است از تراشه‌های سریع و دوربین‌های چشمگیر یکسانی برخوردار نباشند، اما به طور کلی از نظر عمر باتری عملکرد بسیار خوبی دارند.

بنابراین بدون هیچ حرف بیشتر، بیایید به تلفن‌هایی با بهترین عمر باتری نگاهی بیندازیم!

تلفن‌های پیشرفته با بهترین عمر باتری:

  1. باتری گوشی Xiaomi Mi 10 Pro با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت
  2. باتری گوشی Samsung Galaxy S20 Ultra با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  3. باتری گوشی one plus 8 با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت
  4. باتری گوشی‌ Samsung galaxy S20 با ظرفیت 4500 میلی آمپر و  باتری گوشی Samsung Galaxy S20 Plus با ظرفیت 4000 میلی آمپر
  5. باتری گوشی iPhone 12 Pro Max با ظرفیت 3687 میلی‌آمپرساعت

تلفن‌های ارزان‌قیمت با بهترین عمر باتری:

  1. باتری گوشی Motorola One Fusion Plus با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  2. باتری گوشی Samsung Galaxy A20s با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  3. باتری گوشی Motorola G8 با ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت

تلفن‌های پرچم‌دار با بهترین عمر باتری

در این رتبه‌بندی نرخ تازه‌سازی تصویر گوشی‌ها بر روی 60 هرتز تنظیم شده است؛ زیرا نرخ تازه‌سازی بالاتر باعث افزایش قابل توجه مصرف باتری می‌شود.

رتبه پنجم: گوشی Apple iPhone 12 Pro Max

  1. نمره آزمون مرور وب: 14 ساعت و 6 دقیقه
  2. نمره آزمون پخش جریانی ویدیو: 8 ساعت و 37 دقیقه
  3. نمره آزمون بازی‌های سه‌‌بعدی: 3 ساعت و 20 دقیقه

باتری گوشی Apple iPhone 12 Pro Max

علی‌رغم این که باتری iPhone 12 Pro Max کمی کوچک‌تر از باتری iPhone 11 Pro Max سال گذشته است، نتایج آزمایش آن به طور کلی تقریبا برابر یا بهتر است. تنها نقطه ضعف قابل توجه این گوشی، عملکرد ضعیف آن در آزمون بازی‌‌های سه‌بعدی است؛ بنابراین در حال حاضر نمی‌توانیم آن را برای گیمر‌ها توصیه کنیم. اما این گوشی در استفاده از رسانه‌های اجتماعی، مرور وب و پخش ویدئو به خوبی عمل می‌کند؛ حتی در تست مرور وب نیز از iPhone 11 Pro Max نیز پیشی می‌گیرد.

سیستم عامل آیفون‌ یعنی iOS بسیار کارآمد است؛ زیرا با وجود یک باتری کوچک‌تر، Apple iPhone 12 Pro Max در بیشتر موارد می‌تواند با نسخه سال گذشته همگام باشد.
در مورد عملکرد بازی‌‌های سه‌بعدی، نتایج ممکن است ارتباطی با تراشه جدید A14 Bionic داخل این گوشی داشته باشند که ما احتمال می‌دهیم بازی‌ها هنوز برای این تراشه بهینه نشده‌اند؛ اما هنوز نمی‌دانیم که آیا این مشکل در نهایت از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار قابل حل است یا خیر… البته کاربرانی که گیمر نیستند نباید نگران این موضوع باشند.

رتبه چهارم:  گوشی‌های Samsung Galaxy S20 و Samsung Galaxy S20 Plus

1. نمره آزمون مرور وب:

گوشی سامسونگ گلکسی S20 پلاس: 12 ساعت و 40 دقیقه

گوشی سامسونگ گلکسی اس 20: 12 ساعت و 12 دقیقه

2. نمره آزمون پخش جریانی ویدیو:
گوشی سامسونگ گلکسی S20 پلاس: 9 ساعت و 53 دقیقه

گوشی سامسونگ گلکسی اس 20: 10 ساعت و 20 دقیقه

3. نمره آزمون بازی‌های سه‌بعدی:

گوشی سامسونگ گلکسی S20 پلاس: 8 ساعت و 26 دقیقه

گوشی سامسونگ گلکسی اس 20: 7 ساعت و 43 دقیقه

گوشی‌های Samsung Galaxy S20 و Samsung Galaxy S20 Plus

معرفی سری Galaxy S20 در بدترین زمان ممکن همراه با شیوع ویروس کرونا انجام گرفت؛ زیرا اندکی بعد از معرفی این گوشی‌ها ویروس کرونا در سراسر دنیا گسترش یافت.
سامسونگ موفق شده در قسمت باتری این گوشی‌ها به خوبی عمل کند. در مقایسه با آیفون‌ها، سری Galaxy S20 یکی از با دوام‌ترین گوشی‌های پخش ویدئو هستند؛ بنابراین اگر اهل تماشای مداوم فیلم در YouTube هستید، می‌بایست این گوشی جزو گزینه‌های مد نظر شما باشد.

متاسفانه این عملکرد عالی را زمانی تجربه می‌کنید که نرخ تازه‌سازی تصویر، بر روی 60 هرتز تنظیم شده باشد. انتخاب حالت 120 هرتز افت قابل توجه دوام باتری را به همراه دارد، به طوری که Samsung Galaxy S20 در این رتبه‌بندی جایگاه خود را از دست خواهد داد. اگر باتری گوشی‌تان سریع‌تر از حد معمول خالی می‌شود پیشنهاد می‌کنیم مقاله “دلایل تخلیه سریع شارژ باتری گوشی” را مطالعه کنید.

رتبه سوم: گوشی OnePlus 8

  1. نمره آزمون مرور وب: 12 ساعت و 15 دقیقه
  2. نمره آزمون پخش جریانی ویدئو: 9 ساعت و 37 دقیقه
  3. نمره آزمون بازی‌های سه‌بعدی: 10 ساعت و 16 دقیقه

باتری گوشی OnePlus 8

گوشی OnePlus 8 اولین مدل شرکت OnePlus است که علاوه بر اپراتور T-Mobile، در Verizon Wireless نیز در دسترس است که نشان‌دهنده گسترش محصولات OnePlus به آمریکای شمالی است و ما خوشحالیم که این گوشی در این‌جا قرار دارد؛ زیرا در تست‌های باتری ما نمره بسیار خوبی را کسب کرده است.

این گوشی با چیپست اسنپدراگون 865، قیمت مقرون به‌ صرفه‌تری نسبت به بقیه تلفن‌های موجود در این لیست دارد و به یک باتری کاملا بزرگ 4300 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است.
فرقی نمی‌کند که از آن چه استفاده‌ای کنید. می‌توانید به راحتی بازی کرده یا به تماشای فیلم بنشینید.

رتبه دوم: گوشی Samsung Galaxy S20 Ultra

* فقط مدل‌های مجهز به چیپست اگزینوس تست شده‌اند.

  1. نمره آزمون مرور وب: 12 ساعت و 23 دقیقه
  2. نمره آزمون پخش جریانی ویدئو: 10 ساعت و 30 دقیقه
  3. نمره آزمون بازی‌های سه‌بعدی: 9 ساعت و 12 دقیقه

باتری گوشی گوشی Samsung Galaxy S20 Ultra

گوشی Samsung Galaxy S20 Ultra بزرگترین باتری را در بین پرچم‌داران سال 2020، با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت دارد و می‌توانیم بگوییم که در همه موارد به خصوص در پخش ویدئوهای وب، از هر گوشی‌ دیگری بهتر عمل می‌کند.

متاسفانه این نتایج در حالی به دست آمده‌اند که نرخ تازه‌سازی تصویر در این گوشی، درست همانند Galaxy S20 روی 60 هرتز تنظیم شده است. انتخاب حالت 120 هرتز افت قابل توجه دوام باتری را به همراه دارد، به طوری که این گوشی را از لیست بهترین‌های ما خارج می‌کند.

رتبه اول : گوشی Xiaomi Mi 10 Pro

  1. نمره آزمون مرور وب: 14 ساعت و 12 دقیقه
  2. نمره آزمون پخش جریانی ویدئو: 11 ساعت و 30 دقیقه
  3. نمره آزمون بازی‌های سه‌بعدی: 10 ساعت

بهترین گوشی پرچم‌دار سال 2020 در بحث دوام باتری، طبق آزمایشات ما Xiaomi Mi 10 Pro می‌باشد.
شیائومی در چند سال گذشته، حضور در بازارهای جهانی را به حد زیادی گسترش داده است و در حالی که هنوز تلفن‌های این برند در ایالات متحده فروخته نمی‌شود، مشتریان دیگر کشورها می‌توانند توسط Xiaomi Mi 10 Pro طعم دوام شگفت‌انگیز یک باتری را بچشند.

این گوشی به یک باتری بزرگ 4500 میلی‌آمپری‌ساعتی مجهز است که نیروی چیپست کارآمد اسنپدراگون 865 را تامین می‌کند.
و  مهم‌تر از همه رابط کاربری نصب شده بر روی این گوشی MIUI است که نسبت به رابط‌های کاربری شرکت‌های دیگر، از انیمیشن و گرافیک بیشتری برخوردار است. اما با این وجود مدیریت مصرف باتری در این گوشی بسیار خوب است.

گوشی‌های ارزان‌قیمت میان‌رده با بهترین عمر باتری

رتبه سوم: گوشی Motorola One Fusion Plus

  1. نمره آزمون مرور وب: 14 ساعت و 51 دقیقه
  2. نمره آزمون پخش جریانی ویدئو: 10 ساعت و 47 دقیقه
  3. نمره آزمون بازی‌های سه‌بعدی: 12 ساعت و 39 دقیقه

باتری گوشی Motorola One Fusion Plus

در بخش تلفن‌های ارزان‌قیمت، باتری گوشی موتورولا Motorola One Fusion Plus قطعا یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه سال 2020 است که ارزش بررسی را دارد.
علاوه بر دوام باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپرساعتی آن، از عملکرد روان، دوربین سلفی خوب، سیستم دوربین چهارگانه در قاب پشتی و لرزش‌گیر ویدیو نیز بهره می‌برد.

رتبه دوم: گوشی Samsung Galaxy A21s

  1. نمره آزمون مرور وب: 15 ساعت و 35 دقیقه
  2. نمره آزمون پخش جریانی ویدیو: 11 ساعت و 9 دقیقه
  3. نمره آزمون بازی‌های سه‌بعدی : 7 ساعت و 48 دقیقه

باتری گوشی Samsung Galaxy A21s

این گوشی گزینه‌ای مقرون به صرفه از برند سامسونگ است که دوام باتری بسیار عالی دارد و از طراحی مدرن و ساده‌ای برخوردار‌ می‌باشد.
دوربین سلفی Galaxy A21s به همراه دوربین اصلی و دوربین فوق‌العاده عریضی که در پشت گوشی قرار دارند، عکس‌های چشم‌گیری را در شرایط نوری مناسب تهیه می‌کنند.

رتبه اول: Motorola G8 Power

  1. نمره آزمون مرور وب: 15 ساعت و 54 دقیقه
  2. نمره آزمون پخش جریانی ویدئو: 8 ساعت و 55 دقیقه
  3. نمره آزمون بازی‌های سه‌بعدی: 11 ساعت و 34 دقیقه

باتری گوشی Motorola G8 Power

و برنده گوشی‌های مقرون به صرفه در بحث دوام باتری Motorola G8 Power است.

این گوشی به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و تراشه بسیار کارآمد اسنپدراگون 665 مجهز شده، که به‌ آن امکان حکمرانی در بحث دوام باتری در بین گوشی‌های مقرون به صرفه را می‌دهد. با توجه به ظرفیتی که این باتری دارد توانسته مدت زمان خوبی را شارژدهی داشته باشد.

این گوشی چقدر می‌تواند شما را همراهی کند؟ این موضوع بستگی به میزان استفاده شما دارد. اگر استفاده در حد متوسط است، با یک‌ بار شارژ حداقل 3 روز شما را همراهی می‌کند؛ این در حالی است که در صورت استفاده زیاد می‌توانید انتظار دوام 2 روزه باتری این گوشی را داشته باشید. البته عادت های اشتباهی در شارژ باتری گوشی وجود دارد که موجب کم شدن دوام باتری گوشی می‌شود. شما می‌توانید با مطالعه صحیح از آسیب دیدگی باتری گوشی خود جلوگیری کنید.

کلام آخر

در این مقاله شما را بهترین باتری گوشی سال 2021 آشنا کردیم. این باتری‌ها می‌توانند تا حدودی نیاز به شارژ بیشتر شما را تامین کنند. اما یک سوال اینجا پیش می‌آید. همانطور که می‌دانیم باتری یک قطعه مصرفی است. طول عمر محدودی دارد. با وجود اینکه این باتری‌ها حجم زیادی دارند، اما حجم بالای باتری خبر از عمر طولانی آن نمی‌دهد. پس از استفاده طولانی مدت، باتری گوشی آسیب می‌بیند و شما نیاز به یک باتری جدید دارید. خبر خوب اینکه، عمر باتری تمام شده نه عمر گوشی! شما می‌توانید با تعویض باتری گوشی، جانی دوباره به دستگاه خود بدهید. باتری باید به دست تعمیرکار عوض شود، شما می‌توانید گوشی‌تان را به صورت حضوری و غیر حضوری به تعمیرات 118 بسپارید. همکاران ما آماده خدمت رسانی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.