وبلاگ

تعمیر گوشی آب خورده

تعمیر گوشی آب خورده

بعد از شکستن ال سی دی بدترین مشکلی که ممکن است برای ال سی دی به وجود بیاید، آب خوردگی دستگاه است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گوشی از دستتان لیز بخورد داخل دریا، رودخونه، پارچ آب و یا … بیافتد، که موجب نفوذ آب به داخل دستگاه می شود. حالا، با گوشی افتاده در آب چه کنیم؟ اولین سوالی است که ذهن مخاطب را به خود درگیر می کند. ما در این مقاله راه کارهایی را به شما پیشنهاد می دهیم تا در صورت آب خوردگی گوشی بتوانید آن را نجات دهید. اما به یاد داشته باشید تعمیر گوشی آب خورده فقط به دست تعمیرکار قابل انجام است.

تعمیر گوشی آب خورده

احتمال آسیب دیدگی گوشی به دلایل مختلفی مانند مقدار مایعات وارد شده به دستگاه، کیفیت ساخت گوشی و نوع باتری به کار رفته بستگی دارد. باتری هایی که قابل تعویض هستند به دلیل درز هایی که در درب پشت وجود دارد، بیشتر در معرض خطر هستند. زمانی که آب به سخت افزار داخلی گوشی نفوذ می کند، اتصال کوتاهی شکل می گیرد و قطعات الکترونیکی آسیب می بیند. اگر باتری مدت زیادی خیس بماند، گوشی دچار آسیب دیدگی بیشتری می شود. گوشی سریعا باید خشک شود اما این کار فقط به دست تعمیرکار قابل انجام است. خشک کردن و تعمیر گوشی در آب افتاده، فرآیندی حساس است و در صورت نابلد بودن موجب وارد شدن آسیب بیشتری به گوشی می شوید.

اقدامات اولیه پس از آب خوردگی گوشی

گوشی های همراه بسیار حساس هستند و باید با آن ها به احتیاط رفتار کرد. الکتریسیته و آب دشمن یکدیگر هستند. پس از آب خوردگی در ابتدا گوشی را خاموش کنید و سپس سیم کارت و کارت حافظه را خارج کنید. قدم بعدی خارج کردن باتری گوشی است. لازم به ذکر است برخی از باتری ها قابل تعویض نیستند و امکان دسترسی کاربر به آن وجود ندارد. سعی نکنید قاب پشتی گوشی را به زور باز کنید زیرا موجب وارد کردن آسیب بیشتری به دستگاه می شوید. سطح جلویی دستگاه را با دستمال خشک کنید تا گوشی آسیب بیشتری نبیند. دستمالی بدون پرز و نخی انتخاب مناسبی است. اما به یاد داشته باشید گوشی آب خورده را، هیچگاه برای تست کردن روشن نکنید و یا به شارژر متصل نکنید.

اقدامات اولیه پس از آب خوردگی گوشی

خشک کردن گوشی با سشوار

باور غلطی وجود دارد که پس از آب خوردگی دستگاه، می توانید با سشوار گوشی را خشک کنید. استفاده از سشوار به دو دلیل به گوشی شما صدمه می زند : به دلیل دمندگی که سشوار دارد، آب به نقاطی که روی برد گوشی خشک مانده است می رسد. در این مواقع میزان آب خوردگی دستگاه از قبل بیشتر می شود. فرض کنید تنها قطعاتی که دچار آب خوردگی شده اند، آنتن وای فای و اسپیکر مکالمه باشد؛ اما شما با گرفتن سشوار این آب را به بخش های مهم دستگاه مثل آی سی ها و مادربرد می رسانید. در این صورت مقدار آسیب دیدگی چند برابر می شود. گرفتن رطوبت گوشی کاری تخصصی است که فقط به دست تعمیرکار ماهر قابل انجام است. و اما دلیل دوم، با گرفتن طولانی مدت سشوار به پشت گوشی، مادربرد و دیگر قطعات الکترونیکی دچار آسیب دیدگی جدی می شوند. که تعویض آن ها، هزینه های زیادی را به دنبال دارد.

علائم گوشی آب خورده

  1.  پرش آنتن گوشی یا خرابی کامل آنتن
  2. سفید یا سیاه شدن صفحه نمایش
  3. افت نور گوشی
  4. از کار افتادگی دکمه هوم
  5. کارنکردن باتری یا سوکت باتری و…

آسیب دیدگی گوشی آب خورده به  دو دسته ی کلی تقسیم می شود:

  1. آب خوردگی مدار اصلی: این نوع آب خوردگی موجب خاموش شدن دستگاه می شود. در این مورد برد اصلی گوشی و یون ها آسیب می بینند.
  2. آب خوردگی موضعی: این نوع آب خوردگی موجب خاموش شدن گوشی نمی شود و تنها برخی از قطعات را درگیر می کند. برای مثال می توان به آنتن بلوتوث اشاره کرد.

گوشی آب خورده

کلام آخر

خیس شدن گوشی یکی مشکلاتی است که به شدت در افراد ایجاد استرس می کند. اکثر افراد پس از روبه رو شدن با این مشکل، در ابتدا با جست و جو در اینترنت اقدام به تعمیر گوشی خیس شده خود می کنند. اما با اینکار فقط آسیب بیشتری به گوشی خود وارد می کنند و کار تعمیرکار را نیز سخت تر می کنند. توصیه می شود گوشی آسیب دیده ی خود را پس از انجام اقدامات اولیه که در ابتدا گفتیم، حتما به تعمیرکاری بسپارید. تعمیرکاران با به کار گیری جدید ترین تکنولوژی های روز می توانند تعمیر گوشی شما را با بهترین کیفیت انجام دهند. تعمیرکارانی که در مرکز تعمیرات 118 مشغول به فعالیت هستند می توانند کیفیت سابق دستگاه شما را بازگردانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.