وبلاگ

آموزش تعمیرات آیفون : جلسه کوپرتینویی‎ها لو رفت!

گروه فناوری _ افزایش حجم گمانهزنیها و شایعهپردازیها پیرامون یک محصول جدید، میتواند به فروش آن به‌طور قابلتوجهی آسیب بزند و از آنجاییکه محصولات شرکت اپل همواره قربانی افشای اطلاعات زودتر از موعد بوده، اپل به دنبال راهی برای جلوگیری از لو رفتن اطلاعات بیشتر پیرامون پروژههای آتی خود است.

به گزارش تعمیرات موبایل 118 به نقل از بولتن نیوز و به نقل از جی اس ام ، محرمانه باقی نگهداشتن اطلاعات مربوط به محصولات معرفی نشده، برای شرکت اپل از اهمیت زیادی برخوردار است و این موضوع باعث شده تا کوپرتینویی‌‏ها نسبت به شایعات منتشر شده پیرامون محصولات جدید خود که هنوز به صورت رسمی از آنها رونمایی نشده است؛ نگران باشند. به همین جهت، اپل به تازگی جلسهای را برای جلوگیری از افشای اطلاعات بیشتر پیرامون محصولات جدید این شرکت برگزار نموده اما در کمال ناباوری، این جلسه نیز فاش شده است.

در این جلسه که برای اعضای شرکت اپل درنظر گرفته شده بود و نزدیک به 60 دقیقه به طول انجامید؛ به بررسی روشهایی برای «متوفف ساختن شایعه‌پردازان و حفظ رازداری در اپل» پرداخته شد. سه کارمند بخش «امنیت جهانی» شرکت اپل در جلسه مذکور به سخنرانی پرداختند و اطلاعات بهدست آمده از این سمینار، نشان میدهد که کوپرتینوییها برای متوقف نمودن جریان افشای اطلاعات به رقبا، شایعهپردازان و خبرگزاریها بسیار مصمم هستند. هم‏چنین، اشاره شده است که تیم کوک به عنوان رئیس اپل از فاش شدن اطلاعات مربوط به محصولات جدید این شرکت تا چه اندازه نفرت دارد.

جلسه کوپرتینویی‎ها لو رفت!

زنجیره تأمین محصولات اپل، باعث فاش شدن اطلاعات زیادی پیرامون محصولات جدید کوپرتینوییها بوده است؛ قطعات به سرقت رفته از آیفون 5 و تصاویر مربوط به آن از کارخانههای تامینکننده در چین به‌دست آمده بود. با این وجود، بهنظر میرسد که بیشتر اطلاعات لو رفته پیرامون محصولاتی که هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است؛ از مقر اصلی این شرکت بهدست می‌آید.

مدیر ارشد بخش «امنیت جهانی» شرکت اپل، دیوید رایس اظهار داشته است که در بخشی از افشای اطلاعات پیرامون محصولات جدید، کارگران خط تولید دخیل هستند؛ افرادی که در ماه نزدیک به 350 دلار حقوق میگیرند اما نزدیک به سه برابر به آنها، پیشنهاد رشوه داده میشود تا اطلاعات و مشخصات مربوط به محصولات جدید اپل را فاش نمایند. حتی، عده‌‏ای نیز موفق شده‌اند تا قطعات مربوط به محصولات جدید کوپرتینویی‌‏ها را به بیرون از کارخانه تولید آن منتقل نمایند؛ بخشی از اطلاعات پیرامون گجت‌های جدید اپل، بدین شکل به‌دست می‌آید.

حتماً بهخاطر دارید که فاش شدن اطلاعات مربوط به آیفون 5C، تا چه اندازه برای شرکت اپل گران تمام شد؛ نزدیک به 19 هزار کیس از این گوشی در سال 2013 فاش شد و شرکت اپل ناچار شد تا آنها را خریداری نماید! با این وجود، تلاش اپل بی‌فایده بود زیرا تعدادی به بیرون درز پیدا کرد و آیفون 5C پیش از معرفی رسمی به عنوان یک آیفون میانرده، فاش شد.

جلسه کوپرتینویی‎ها لو رفت!

البته نمیتوان منکر شد که سختگیری‌های اپل بر کارمندان و کارگران خطوط تولید، تا چه اندازه از فاش شدن اطلاعات بیشتر پیرامون محصولات جدید این سازنده آمریکایی جلوگیری نموده است؛ در سال 2014، نزدیک به 387 مورد از بدنه محصولات اپل به سرقت رفت که با اعمال نظارت بیشتر، این تعداد در سال بعد به 57 مورد کاهش پیدا کرد. در سال 2016 نیز، این تعداد مجدداً کاهش یافت و در نهایت به 4 مورد رسید.

بهنظر میرسد که شرکت اپل بابت فاش شدن اطلاعات مربوط به آیفون 8، پیش از رونمایی رسمی از آن، در شرایط دشواری قرار گرفته است زیرا خریداران را نسبت به آیفونهای فعلی بیتفاوت میسازد. با توجه به قابلیتهایی که از آیفون پرچم‌دار اپل در سال 2017 به دست آمده است، برخی از خریداران ترجیح میدهند تا معرفی آیفون 8 منتظر بمانند و به همین جهت، فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس که در سال 2016 معرفی شده است؛ کاهش خواهد یافت.

گمان می‏‌رود که آیفون 8 به نمایشگر OLED و بدون حاشیه مجهز باشد و همچنین، اعلام شده است که آیفون 8 اولین گوشی iPhone شرکت اپل خواهد بود که از دکمه Home استفاده نمی‌کند. این مدل با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع و محتوای واقعیت افزوده، در ماه سپتامبر به همراه آیفون 7s و آیفون 7s Plus معرفی خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.