آموزش تعمیرات گوشی, موبایل, وبلاگ

شیائومی ردمی نوت 5 را عرضه نمی‌کند – تعمیرات موبایل 118

[ad_1]

یکی از مدیران انجمن MIUI، ادعا می‏‌کند که ردمی نوت ۵ عرضه نخواهد شد و ردمی ۵ پلاس، تنها فبلت میان‌رده شیائومی باقی خواهد ماند.

شرکت شیائومی اوایل ماه جاری میلادی، سری «ردمی ۵» را به صورت رسمی معرفی کرد؛ با این‌حال، برخی از خریداران منتظر معرفی فبلت ردمی ۵ نوت هستند و به همین دلیل میان‌رده‌های جدید شیائومی را خریداری نکرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد که جانشین گوشی پرطرفدار ردمی ۴ نوت شیائومی، هم‌اکنون در بازار عرضه با نام دیگری عرضه می‏‌شود و قرار نیست محصولی با نام «ردمی نوت ۵» به فروش برسد. یکی از مدیران انجمن MIUI اعلام کرده است که ردمی ۵ پلاس، فبلت مقرون‌به‌صرفه شیائومی باقی خواهد ماند. گفته می‌شود که برند «ردمی نوت» توسط شیائومی در حال‌حاضر کنار گذاشته شده است. از آنجایی‌که این موضوع توسط یکی از مدیران اجرایی شیائومی اعلام نشده است یا واکنش رسمی نسبت به آن وجود ندارد، مشخص نیست اطلاعات به‌دست آمده صحت داشته باشد.

در رابطه با گوشی‌های ردمی ۵ که پیش‌تر توسط شیائومی معرفی شده است، باید به این موضوع اشاره کرد که نسخه «پلاس» با نمایشگر ۵.۹۹ اینچی IPS LCD ارائه می‏‌شود؛ ردمی ۵ نیز از یک صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی استفاده می‏‌کند. تفاوت میان نمایشگر ردمی ۵ و ردمی ۵ پلاس، تنها در اندازه نیست و مدل کوچک‌تر، صفحه‌نمایش HD+ دارد؛ در حالی‌که مدل ۶ اینچی به صفحه‌نمایش FHD+ مجهز شده است.

شیائومی ردمی 5

در میان‌رده‌‏های جدید شیائومی، خبری از دوربین دوگانه نیست، اما حاشیه‌‏های اطراف صفحه‌نمایش تا حد چشمگیری کاهش یافته است. همین موضوع باعث شده تا دکمه‌های لمسی از پایین صفحه‌‏نمایش حذف و به‌جای آن‌ها، شیائومی از کلیدهای ناوبری نرم‌افزاری استفاده کند. حسگر اثرانگشت نیز در دو گوشی ردمی ۵ و ردمی ۵ پلاس وجود دارد و در پنل پشتی و زیر دوربین اصلی جای گرفته است.

گوشی ردمی ۵ با دو و سه گیگابایت رم عرضه می‌شود که بسته به مدل انتخابی، فضای ذخیره‌سازی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی ارائه می‏‌دهد؛ نسخه «پلاس» نیز با سه یا چهار گیگابایت رم، قابل خریداری است و ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد. شرکت چینی، گوشی ۶ اینچی خود را به تراشه اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام مجهز کرده است؛ در نسخه کوچک‌تر نیز، تراشه اسنپدراگون ۴۵۰ با فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری به‌‏کار گرفته شده است.

ردمی ۵ و ردمی ۵ پلاس، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارند؛ برای عکاسی سلفی نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی در هر دو مدل استفاده شده است. جانشین احتمالی ردمی نوت ۴، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت را برای تأمین انرژی نمایشگر و پردازنده به همراه دارد و ظرفیت باتری در ردمی ۵ شیائومی، ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. شیائومی نسخه «پلاس» میان‏‌رده جدیدش را با قیمت ۱۵۰ یا ۱۹۵ دلار ارائه می‏‌دهد؛ نسخه ۵.۷ اینچی نیز ۱۲۰ و ۱۳۵ دلار قیمت‌‏گذاری شده است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.