آموزش تعمیرات گوشی, پردازنده, موبایل, وبلاگ

مدیاتک سه تراشه جدید از سری Helio X در اواخر ۲۰۱۸ عرضه خواهد کرد – تعمیرات موبایل 118

[ad_1]

طبق برخی شایعات منتشرشده، مدیاتک سه تراشه‌ی ۷ نانومتری جدید از سری Helio X ارائه می‌دهد که از 5G و هوش مصنوعی پشتیبانی خواهند کرد.

 مدت کوتاهی پس از افشای مشخصات دو تراشه میان‌رده جدید هلیو پی ۴۰ و هلیو پی ۷۰ مدیاتک، گزارش جدیدی به‌ دست آمده است که از عرضه حداقل سه تراشه با فرآیند ساخت ۷ نانومتری در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ یا اوایل ۲۰۱۹ توسط این شرکت خبر می‏‌دهد. گفته شده است که تراشه‌های جدید مدیاتک با لیتوگرافی ۷ نانومتری به‌عنوان عضوی از سری هلیو ایکس عرضه خواهند شد و از نسل پنجم ارتباطات و فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی پشتیبانی می‌‏کنند.

مقاله‌های مرتبط:

هلیو ایکس ۳۰، آخرین تراشه پرچم‌دار مدیاتک محسوب می‌شود که در اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه شد. این مدل نتوانست انتظارات شرکت سازنده را برآورده سازد؛ زیرا سازندگان گوشی‌های هوشمند از تراشه‌ اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در محصولات خود استفاده کردند. از میان سازندگان چینی، تنها شرکت میزو گوشی پرچم‌دار میزو پرو ۷ را با تراشه رده‌بالای هلیو ایکس ۳۰ عرضه کرد و در نهایت، همین موضوع باعث شد مدیاتک روی طراحی و توسعه تراشه‌های جدیدی از سری هلیو پی مشغول به‌ کار شود.

با این وجود، شرکت تایوانی مدیاتک مدت‌زمان زیادی از بازار رده‌بالا دور نخواهد بود و تصمیم دارد در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ یا اوایل ۲۰۱۹ با حداقل سه تراشه بالارده‌ی جدید با لیتوگرافی ۷ نانومتری به نبرد با تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام بپردازد.

پردازنده‌های جدید مدیاتک که در اواخر امسال معرفی و عرضه خواهند شد، برای برخورداری از قابلیت‌های نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی بهینه‏‌سازی می‌شوند؛ ضمن اینکه قابلیت‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد تا از مزایای هوش مصنوعی (AI) بهره‌مند شوند. صرف‌ نظر از قابلیت و ویژگی‌های جدید تراشه‌های ۲۰۱۸ مدیاتک از سری هلیو ایکس، باید منتظر ماند و دید سازندگان گوشی‌ هوشمند چه واکنشی نسبت به تراشه‏‌های جدید این شرکت تایوانی نشان می‌دهند؛ ضمن اینکه کوالکام نیز احتمالاً برای رقابت با مدیاتک، تراشه‌های جدید معرفی خواهد کرد.

مدیاتک

تا زمانی‌که تراشه‌های جدید مدیاتک با فرآیند ساخت ۷ نانومتری به مرحله تولید انبوه برسند، این شرکت تمرکز خود را به سری هلیو پی معطوف خواهد کرد. گفته شده است که تایوانی‌ها از فرآیند ساخت ۱۲ نانومتری برای توسعه تراشه‌های جدید سری هلیو پی استفاده می‌کنند و شرکت TSMC (صنایع نیمه‌هادی تایوان) هلیو پی ۴۰ و هلیو پی ۷۰ را تولید خواهد کرد. اگر گمانه‏‌زنی‌ها صحت داشته باشد، تراشه‏‌های میان‌رده ۲۰۱۸ مدیاتک در سه‌ماهه دوم امسال معرفی خواهند شد و تعدادی از سازندگان مطرح چینی، محصولاتی برای عرضه با هلیو پی ۴۰ و هلیو پی ۷۰ توسعه می‏‌دهند.

انتظار می‌رود ویوو، اوپو، جیونی و شیائومی محصولات جدید خود را با تراشه‌های ساخت مدیاتک عرضه کنند. از جمله ویژگی‌های بارز در اعضای جدید سری هلیو پی، می‌توان به پشتیبانی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم تشخیص چهره اشاره کرد که باعث تمایز آن‌ها از سایر تراشه‌های میان‌رده‌ی بازار خواهد بود. هلیو پی ۴۰ از چهار هسته پردازشی Cortex A73 برخوردار است و چهار هسته‌‌ ضعیف‌تر Cortex A53 با فرکانس حداکثری ۲ گیگاهرتز، قدرت آن‌ را تأمین خواهد کرد؛ ضمن اینکه از واحد پردازش گرافیکی Mali G72 MP3 در این تراشه استفاده شده است. هلیو پی 70 با چهار هسته Cortex A73 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex A53 با فرکانس ۲ گیگاهرتز عرضه خواهد شد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.