وبلاگ

هواوی در فروش جهانی سال 2017 در حال نزدیک شدن به اپل است

کمپانی هواوی با افزایش فروش و عرضه جهانی در سال 2017 میلادی در حال نزدیک شدن به اپل است

رشد 21.7 درصدی فروش شرکت هواوی نشان از نزدیک شدن این شرکت در فروش جهانی به اپل دارد. آیا هواوی می‌تواند به این روند فروش و عرض ادامه دهد و از اپل پیشی بگیرد؟ گزارش IDC نشان می‌دهد هواوی در حال کم کردن فاصله با اپل است.

اطلاعات مشاهده شده در ICD نشان می‌دهد که این کمپانی در زمستان 2017 میلادی نزدیک به 34.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند یا اسمارت فون در سرتاسر دنیا عرضه نموده که این موضوع سهم 9.8% را برای این کمپانی به همراه داشته است. این کمپانی در مدت مشابه سال گذشته (سه ماهه اول سال 2016 میلادی) قریب 28.1 میلیون دستگاه اسمارت فون به فروش رسانده است.

از گزارش های IDC این نکته برداشت می‌شود که کمپانی هواوی تلاش خود را در جهت نزدیکتر شدن به اپل در فروش جهانی افزایش داده است. این شرکت سومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در سرتاسر دنیا است. گزارش ICD نشان می‌دهد که این شرکت چینی در سه ماه اول سال 2017 میلادی با رشد 21.7% فروش و عرضه مواجه بوده است.

کمپانی اپل که اصلی ترین و اولین رقیب هواوی در تبدیل شدن آن به بزرگ ترین عرضه کننده گوشی هوشمند در دنیا است، در سه ماهه اول سال 2017 میلادی 51.6 میلیون دستگاه به بازار عرضه نمود که سهم 14.9%  بازار جهانی را برای خود کسب نمود. از آنجایی که در سه ماه منتهی به فصل بهار، بازار جهانی با یک اشباغ مواجه شده بود و کاربران و طرفداران اپل در انتظار انتشار آیفون‌های جدید این شرکت که به احتمال زیاد تغییرات بسیاری در آنها ایجاد خواهد شد، بودند این شرکت نتوانست موفقیت مشابه سال گذشته را کسب کند.

از آمار و ارقام مشخص است که کمپانی هواوی در یک برنامه مدون، سعی در تبدیل شدن به بزرگ ترین عرضه کننده گوشی هوشمند (Smart Phone) است و بنا بر گزارش های این شرکت، چینی‌ها در نظر دارند در طول 4 سال از کمپانی سامسونگ عبور کنند.

یکی از چالش‌های اصلی هواوی را می‌توان اینگونه ذکر نمود که این کمپانی در کشورهای توسعه یافته یک برند ناشناخته محسوب می‌شود. کشور آمریکا که مهم‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود جایی برای این برند ندارد چون در 10 برند محبوب و برتر این کشور قرار ندارد که دلیل اصلی آن را می‌توان نداشتن هیچ گونه قرارداد همکاری با اپراتورهای مخابراتی این کشور نظیر ورایزن، اسپرینت یا AT&T دانست. خریداران گوشی های هوشمند هواوی در این کشور برای استفاده از آن باید به سراغ فروشگاه هایی نظیر بست بای و والمارت بروند یا از خود هواوی اقدام کنند.

این شرکت در اولین اقدام سعی دارد به بازار کانادا راه پیدا کند و دو پرچمدار خود یعنی P10 و P10 Plus را از اول ماه ژوئن (اواسط خرداد) وارد بازار این کشور کند. در صورت موفقیت این اقدام، آیا می‌توان منتظر ورود این کمپانی به آمریکا بود؟

در ابتدای گزارش ICD همانند سابق، نام سامسونگ با دو گوشی Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus همچنان جای خود را در بالای این گزارش محکمتر نموده است. پس از هواوی دو کمپانی چینی اویو و ویو در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند. این دو کمپانی در بازار جهانی سهم کمتری دارند و تمرکز اصلی خود را بر روی بازار داخل قرار داد‌ه‌اند و پیشرفت و رشد خوبی نیز داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.