آموزش تعمیرات گوشی, پردازنده, موبایل, وبلاگ

۵ تأثیر عمده اسنپدراگون 845 بر پرچمداران اندروید سال ۲۰۱۸ – تعمیرات موبایل 118

[ad_1]

کوالکام هفته‌ی گذشته از اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی کرد. انتظار می‌رود این تراشه‌ی جدید تأثیرات قابل توجهی بر عملکرد گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ داشته باشد.

اگر بر این باور هستید که گوشی‌های پرچم‌دار اندروید امسال به اندازه‌ی کافی سریع بودند؛ بهتر است در انتظار جانشینان آن‌ها در سال آینده باشید. کوالکام به‌تازگی از اسنپدراگون ۸۴۵، نسل بعدی تراشه‌ی خود با تغییرات قابل توجهی رونمایی کرده است. آخرین تراشه‌ی این شرکت با بازطراحی معماری پلتفرم، تکامل بیشتری یافته است و این تغییر بدون شک تأثیر عمیقی بر گوشی‌های پیشرفته‌ی اندروید در سال ۲۰۱۸ خواهد داشت.

مقاله‌ی مرتبط:

درحالی‌که تمرکز اسنپدراگون ۸۳۵ بیش از همه بر عملکرد و سرعت پردازش قرار داشت؛ اسنپدراگون ۸۴۵ پیشرفت‌های بزرگی در نحوه‌ی به‌کارگیری گوشی‌ها از هوش مصنوعی، تصاویر و البته عمر باتری به ارمغان آورده است. سامسونگ این بار نیز در ساخت این تراشه مشارکت داشته و احتمالا برای مشاهده‌ی بهبودهای یادشده، باید تا زمان معرفی گلکسی اس ۹، پرچم‌دار بعدی این شرکت منتظر بمانیم. هنگامی که این تراشه‌ی جدید از راه برسد، کاربران حرفه‌ای موبایل از مشاهده‌ی تغییرات صورت‌گرفته بسیار خشنود خواهند شد. در اینجا، ۵ تأثیر عمده‌ی نسل جدید تراشه‌ی کوالکام را بر گوشی‌های پرچم‌دار اندروید در سال آینده بررسی خواهیم کرد.

داده‌های شما پرواز خواهند کرد

اسنپدراگون ۸۴۵ از همان معماری ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۳۵ به همراه پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای بهره می‌برد. بنابراین بعید است که گلکسی اس ۹ یا ال‌جی وی ۴۰ با عملکرد قابل توجهی در مقایسه با نسل‌های پیشین خود همراه باشند. کوالکام ادعا می‌کند که تراشه‌ی ۸۴۵ در زمینه‌ی پردازش گرافیکی نسبت به نسل قبل ۳۰ درصد عملکرد سریع‌تری خواهد داشت. این بهبود، یک افزایش فنی چشمگیر نسبت به تراشه‌ی قدرتمند فعلی محسوب می‌شود؛ اما احتمالا تأثیر آن در استفاده روزمره و واقعی چندان قابل ملاحظه نخواهد بود.

با این حال افزایش سرعت واقعی مودم این تراشه قابل مشاهده است. اسنپدراگون ۸۴۵ از نسل دوم مودم LTE ایکس ۲۰ بهره می‌گیرد. این مودم از کت ۱۸ نسل چهارم موبایل با سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه به همراه وای‌فای پرسرعت 802.11ad پشتیبانی می‌کند. البته سرعت واقعی تا حد بسیار زیادی به شبکه‌ی موبایل کاربران بستگی خواهد داشت؛ اما کوالکام می‌گوید این مودم جدید به کاربران امکان می‌دهد که از طریق شبکه‌ی نسل چهارم، یک فیلم ۳ گیگابایتی را در کمتر از ۳ دقیقه دریافت کنند.

عمر باتری بیشتری در راه خواهد بود

اسنپدراگون ۸۳۵ در زمینه‌ی عمر باتری به بهبودهای مهمی دست یافته است و گوشی‌های برخوردار از این تراشه با استفاده‌ی معمولی به‌راحتی تا یک روز کامل دوام می‌آورند. کوالکام ادعا می‌کند که ۸۴۵ در زمینه‌ی مصرف باتری ۳۰ درصد بهینه‌تر از نسل پیشین است؛ این بدین مفهوم است که گوشی‌‌ها می‌توانند با یک بار شارژ تا روز دوم نیز روشن باقی بمانند.

کوالکام با اسنپدراگون ۸۴۵ بر بهینه‌سازی هسته‌های تراشه تمرکز کرده است تا پردازنده بتواند به‌صورت هوشمندانه وظایف را بر حسب توان مورد نیاز معین کند. در نتیجه، گوشی برای ضبط ویدئو تا ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف خواهد کرد. به لطف سیستم جدید آدرنو Foveation که از ردیابی چشم برای تعیین نقاط نیازمند رندر کامل در نمایشگر استفاده می‌کند، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پیشرفته‌ی گرافیکی نیز در مصرف باتری محتاط‌تر خواهند بود.

Qualcomm Snapdragon 845

فریب اندازه‌ی کوچک این تراشه را نخورید. اسنپدراگون ۸۴۵ تغییرات بزرگی به ارمغان می‌آورد

گوشی‌ها هوشمندتر خواهند شد

ماه گذشته، هواوی میت ۱۰ را به همراه یک واحد اختصاصی پردازش عصبی عرضه کرد. اکنون با نسل جدید پردازنده‌ی کوالکام دیگر نیازی به پردازشگر عصبی مجزا نخواهد بود و نسل سوم موتور پردازش عصبی به‌طور کامل قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین گوشی‌های اندروید را آشکار خواهد کرد.

کوالکام می‌گوید اسنپدراگون ۸۴۵ از چارچوب‌های نرم‌افزاری هوش مصنوعی نظیر گوگل تنسورفلو لایت و کافی ۲ فیسبوک پشتیبانی خواهد کرد و عملکرد آن با شبکه‌های جدیدتر سازگار شده است. این تراشه با بهره‌گیری از پردازنده‌ی سیگنال دیجیتال هکزاگون، ۳ برابر عملکرد سریع‌تری در هوش مصنوعی خواهد داشت؛ بدین مفهوم که گوشی‌ها برای انجام وظایف روزمره و معمول انرژی کمتری مصرف خواهند کرد. علاوه بر این، مصرف انرژی زیرسیستم صوتی برای دستیارهای دیجیتال نیز کاهش خواهد یافت؛ در نتیجه صحبت کردن با گوشی در تمام روز منجر به خالی شدن زودهنگام باتری دستگاه نخواهد شد.

کیفیت تصاویر و ویدئوها بهبود خواهد یافت

تنها بخشی از فرایند ثبت تصویر بر عهده‌ی دوربین‌ گوشی‌های هوشمند است و بخش عمده‌ی کار بر دوش پردازنده‌های سیگنال تصویر قرار دارد. پردازنده‌ی سیگنال تصویر اسپکترا ۲۸۰ کوالکام در اسنپدراگون ۸۴۵ با بهبود‌های قابل توجهی همراه شده است. تراشه‌ی جدید کوالکام به جای افزایش وضوح تصویر که در گوشی‌های هوشمند از حد لازم فراتر رفته، بر حجم رنگ متمرکز شده است؛ بدین مفهوم که تصاویر ثبتشده غنی‌تر، دارای عمق بیشتر و دقیق‌تر از گذشته خواهند بود.

این تراشه‌ی جدید همچنین به لطف کاهش نویز چند چارچوبی، قادر به ثبت تصاویر بهتر در شرایط نوری ضعیف، فوکوس خودکار سریع‌تر و تثبیت سریع‌تر تصویر خواهد بود. این پردازشگر تصویر با تشخیص چهره‌ی مبتنی بر عمق، می‌تواند پرتره‌های بهتری نیز ثبت کند. در قسمت تصویربرداری، تراشه‌ی جدید کوالکام قادر به ضبط ویدئو‌ی اولترا اچ‌دی 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین ویدئوی اسلوموشن اچ‌دی 720p با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه خواهد بود.

امنیت گوشی‌ها افزایش خواهد یافت

همانند پردازنده‌ی کمکی Secure Enclave اپل، کوالکام یک واحد پردازش امنیتی به همراه اسنپدراگون ۸۴۵ معرفی کرده است که با محافظت از داده‌های کاربران، از دستیابی غیر مجاز به آن‌ها جلوگیری می‌کند؛ این واحد پردازش امنیتی با بهره‌گیری از پردازنده‌ی اختصاصی خود، محدوده‌ای ایمن برای محافظت از داده‌های بیومتریک اثر انگشت، تشخیص عنبیه و تشخیص چهره ایجاد می‌کند. این تراشه‌ی امنیتی برای اطمینان خاطر بیشتر، اطلاعات پرداخت و داده‌های سیم‌کارت را نیز ذخیره می‌کند.

نظر شما در مورد قابلیت‌های جدید اسنپدراگون ۸۴۵ چیست؟

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.