آموزش تعمیرات گوشی, پردازنده, موبایل, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : ادامه‌ی رقابت سامسونگ و TSMC برای دریافت سفارش از اپل

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

گزارش‌های قبلی حاکی از موفقیت سامسونگ در زمینه‌ی دریافت سفارش تولید تراشه‌های سری A اپل در سال ۲۰۱۸ بود. اما به‌نظر می‌رسد TSMC هنوز بازی را واگذار نکرده است.

به‌نظر می‌رسد شرکت تایوانی TSMC که در زمینه‌ی تولید تراشه‌ فعالیت دارد، موفق شود با کمک فناوری تولید ۷ نانومتری خود، در سال ۲۰۱۸ نیز عنوان تنها تامین کننده‌ی تراشه‌های A12 اپل را به خود اختصاص دهد. تراشه‌های ۷ نانومتری A12 قرار است در نسل بعدی گوشی‌های آیفون اپل مورد استفاده قرار گیرند. هرچند پیش از این گزارش‌هایی غیر رسمی مبنی بر توافق اپل و سامسونگ برای تولید این تراشه‌ها منتشر شده بود؛ اما به‌نظر می‌رسد رقابت سامسونگ و TSMC در این زمینه به پایان نرسیده و ممکن است TSMC بتواند برنده‌ی این رقابت باشد.

احتمالا معرفی نسل دوم فناوری اختصاصی تولید تراشه‌های ۷ نانومتری TSMC، شانس سامسونگ برای دریافت سفارش از اپل را کاهش داده است. با توجه به برتری فنی TSMC بر سامسونگ، پیروزی شرکت کره‌ای بر رقیب تایوانی‌اش غیر ممکن به‌نظر می‌رسد.

روز سه‌شنبه گزارش‌هایی منتشر شد که به حضور سه نفر از معاونین مدیر‌عامل سامسونگ در مقر اپل در ماه ژوئن اشاره داشت. گویا هدف بازدید این معاونین از مقر اپل، صحبت پیرامون تولید تراشه بوده است. همچنین گزارش شده که این معاونین در نظر داشتند از توانایی‌های این شرکت در تولید نمایشگرهای اولد به‌عنوان ابزاری جهت چانه زنی در زمینه‌ی قرارداد تولید تراشه استفاده کنند. به‌علاوه، گفته می‌شود سامسونگ در حال تکمیل فرایند آزمایش ابزارهایی جدید جهت تولید تراشه‌های هفت نانومتری است.

روز چهارشنبه نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد TSMC در تلاش برای افزایش تامین‌کنندگان تجهیزات مورد نیاز خود است. هدف TSMC از این‌کار، دستیابی به فرایند تولید هفت نانومتری کارامد‌تری در سال ۲۰۱۸ است. گفته می‌شود وظیفه‌ی تولید تراشه‌های A11 اپل که در آیفون ۸ مورد استفاده قرار خواهند گرفت نیز برعهده‌ی TSMC خواهد بود و این تراشه از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری استفاده خواهد کرد.

اپل سابقه‌ی همکاری با سامسونگ و TSMC را دارد و این احتمال وجود دارد که کوپرتینونشین‌ها در تولید تراشه‌ی A12 به‌طور همزمان با سامسونگ و TSMC همکاری کند. اپل پیشتر در زمینه‌ی تولید تراشه‌ی A9 مورد استفاده در گوشی iPhone 6s نیز سفارش‌هایش را بین دو شرکت کره‌ای و تایوانی تقسیم کرده بود و امکان دارد این مساله در زمینه‌ی تراشه‌های A12 هم تکرار شود. هرچند باید به یاد داشته باشیم که از زمان تولید تراشه‌های A10، شرکت تایوانی TSMC تنها تولید کننده‌ی تراشه‌های اپل بوده است.

گذار از فرایند تولید ۱۰ نانومتری به سمت لیتوگرافی ۷ نانومتری، فواید متعددی از جمله امکان انجام پردازش‌هایی سریع‌تر در فضایی کوچکتر را به همراه خواهد داشت. به‌علاوه، با کمک فناوری تولید ۷ نانومتری، مصرف انرژی نیز بهینه‌تر خواهد شد که موجب افزایش شارژدهی دستگاه‌ها می‌شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.