وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل: اپلیکیشن Google Duo

آموزش تعمیرات موبایل، اپلیکیشن Google Duo

اپلیکیشن Dou که برای گوشی های هوشمند کاربرد دارد امکان برقراری تماس ویدئویی را فراهم میکند این اپ از فناوری WebRTC استفاده نموده که باعث افزایش سرعت این ارتباط می گردد. از مهندسان اصلی این اپلیکیشن، جاستین اوبرتی است استفاده از ظاهر ساده و کاربردی آن را از دیگر ویژگی‌های Duo عنوان نموده است. توسعه دهندگان Duo ادعا دارند که این سرویس کمترین قطع تماس را در پی داشته و با استفاده از آن می‌توان مکالمه‌ی ویدیویی در حال انجام را با تعویض شبکه‌ی ارتباطی از وای‌فای به شبکه‌ی مخابراتی یا بالعکس انجام داد. با ما در آموزش تعمیرات موبایل و تعمیرات گوشی موبایل همراه باشید تا با این اپلیکیشن بیشتر آشنا بشوید.

از قابلیت های جالب Duo این است که اگر از پنجره تماس خارج شوید، ویدئو بلافاصله متوقف می گردد. به عبارت ساده وقتی شما نتوانید خودتان را ببینید طرف مقابل هم قادر به این کار نمی باشد.  برای کار کردن با این اپلیکیشن یک گوشی هوشمندو یک شماره‌ی تلفن کافی است. برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به ایجاد حساب کاربری جداگانه نیست و حتی به حساب کاربری گوگل نیز نیازی نیست. اپDuo  طوری طراحی شده که شما را با بیشترین سرعت ممکن وارد مکالمات ویدئویی میکند. برای تماس یا پاسخ به شخصی دیگر، فقط و فقط یک لمس صفحه کافی می باشد. این اپلیکیشن از نظر سرعت برقراری تماس ها نیز عملکرد خوبی دارد برای حفظ ارتباط میان شما و مخاطب، Duo کیفیت تماس را بسته به وضعیت اینترنت تغییر می دهد. به عبارت دیگر، هر چه پهنای باندتان محدودتر گردد Duo به همان میزان از رزولوشن ویدئو کاسته تا خللی در تماس شما ایجاد نگردد.

قابلیت Handing Off اپ Duo نیز عالی می باشد. به کمک آن، اپلیکیشن می تواند بدون قطع کردن مکالمه شما از اینترنت دیتا به وای فای سوئیچ نماید. بنابراین زمانی که مشغول مکالمه در حالت اتصال به وای فای بوده اما از محدوده آن خارج می شوید، Duo  به سرعت به اینترنت دیتا سوئیچ می کند تا بتوانید به مکالمه تان ادامه بدهید.

در تنظیمات اپ گزینه ای تحت عنوان limit mobile data usage وجود دارد که می توانید آن را به طور دستی فعال یا غیر فعال نمود. نکته قابل توجه این است که اگر وضعیت اینترنت خیلی بد باشد، Duo  ارتباط شما را قطع نکرده، بلکه مکالمه را در حالت صوتی ادامه خواهد داد.

از متمایز ترین ویژگی های Duo را باید قابلیت Knock Knock دانست. به طور خلاصه، Knock Knock  یک پیش نمایش ویدئویی از چهره فردی است که قصد برقراری تماس با او را دارید. وقتی که به یکی از دوستان خود در Duo زنگ می زنید، پیش از آن که به تماس پاسخ بدهد قادرید چند ثانیه تصویر او را مشاهده نمایید. این قابلیت فقط برای مخاطبین عمل کرده و افراد غریبه قادر به دیدن پیش نمایش ویدئویی از شما نخواهند بود.

توسعه دهندگان Duo هدف از ارائه این قابلیت را برداشتن موانع برای شروع یک تماس عنوان کرده اند. با مشاهده پیش نمایش ویدئویی از مخاطبی که قصد مکالمه با او را دارید، می توانید از وضعیت آن ها و این که تمایلی به گفتگو دارند یا خیر مطلع گردید.  پیش نمایش های ویدئویی در لاک اسکرین اندروید به نمایش در می آیند، اما در iOS حتما باید درون اپلیکیشن باشید.

کلیه مکالمات Duo در حالت پیش فرض، رمزنگاری شده هستند. به خاطر اینکه تماس ها در سرورهای گوگل برقرار شده و متکی به تکنولوژی P2P هستند، رمزنگاری شدن آن ها شرطی ضروریست تا شبکه های دیگر نتوانند به مکالمات شما نفوذ کند

دانلود از گوگل پلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.