Doro, Doro 6030, آموزش تعمیرات گوشی, بهترین گوشی تاشو, بهترین گوشی ساده, بهترین موبایل تاشو, تکنولوژی, گوشی ساده, گوشی مخصوص کودکان, گوشی موبایل ساده, گوشی موبایل مخصوص سالمندان, موبایل تاشو, موبایل مخصوص سالمندان, موبایل و تبلت, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : با Doro 6030 آشنا شوید؛ موبایل تاشو، ساده و مجهز به ویژگی های کاربردی

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

قبل از آیفون و پرچمداران لمسی رنگارنگ، اگر یک موبایل رده بالا می خواستید احتمال زیادی وجود داشت که مدل تاشو و باریک جذابی را انتخاب کنید که در زمان خود به اندازه ی هر تلفن هوشمندی که فکرش را بکنید توجه ها را به سوی خود جلب می کرد.

تا اینکه روزی استیو جابز روی صحنه آمد و اصرار کرد که موبایل های مجهز به صفحه نمایش لمسی بهتر هستند و از اولین آیفون پرده برداشت. مدیر عامل اپل البته اشتباه نمی کرد و گواه موضوع هم این است که پس از آن، دوران موبایل های مجهز به صفحه کلید فیزیکی به پایان رسید و تولید کنندگان موبایل به ساخت تلفن های هوشمند تمام لمسی روی آوردند.

اما همه ی مردم که مثل هم نیستند. کاربران بسیاری هم وجود دارند که به دلایل مختلف همان موبایل های سنتی با دکمه های فیزیکی درشت و رابط کاربری بسیار ساده را ترجیح می دهند یا نیاز دارند، از جمله سالمندان، کودکان یا هرکس که بخواهد به راحت ترین شکل از موبایل خود برای تماس یا پیامک زدن استفاده کند.

اگر از چنین کاربرانی باشید، خبر خوش اینکه شرکت سوئدی Doro که در زمینه توسعه محصولات و نرم افزار برای سالمندان فعالیت می کند، موبایل تاشو Doro 6030 را به بازار ایران وارد کرده است.

برای آشنایی بیشتر با این موبایل ساده و ارزان قیمت از شما دعوت می کنیم با ادامه مطلب همراه باشید.

طراحی ظاهری موبایل ۶۰۳۰ به همان شکل است که توقع دارید. در حالت بسته دستگاه ابعاد کوچکی دارد و مقاومت بدنه پلاستیکی هم کافی به نظر می رسد.

کنار بدنه دکمه های کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته و کمی پایین تر هم یک فرورفتگی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید با یک دست موبایل ۹۴ گرمی را باز کنید.

پس از باز کردن موبایل با نمایشگر ۲.۴ اینچی TFT با رزولوشن ۳۲۰ در ۲۴۰ مواجه می شوید که منوی دستگاه را با فونت واضح و بزرگ نمایش می دهد. البته اندازه ی فونت به دست کاربر قابل تغییر است و در صورت نیاز می توانید آن را بر اساس نیاز یا سلیقه خودتان شخصی سازی کنید.

در سمت دیگر هم درگاه مایکرو USB و جک ۳.۵ میلی متری هدفون همه آن چیزی هستند که برای استفاده روزمره از موبایل ۲۰۰ هزار تومانی «دورو» نیاز دارید. موبایل ۶۰۳۰ ضمناً یک باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که قابل تعویض است و ظرفیت آن برای ۲ استفاده با هر شارژ کفایت می کند.

خوشخبتانه دکمه های فیزیکی علاوه بر حروف فارسی به چراغ هم مجهز هستند که امکان استفاده از دستگاه را در نور کم فراهم می کند. این محصول ضمناً از گواهی HAC برخوردار است که نشان می دهد امواج دستگاه با ابزارهای توان بخشی سالمندان از جمله سمعک تداخل نخواهد داشت.

پشت بدنه یک دکمه به نام Assistance Key در نظر گرفته شده که کاربر می تواند در مواقع اضطراری با ۳ بار فشار سریع بر آن، با شماره ای که از پیش تعیین کرده تماس برقرار کند. اسپیکر پشت بدنه و اسپیکر مکالمه دستگاه هم صدای کاملاً بلند و رسایی دارند و صحبت کردن با موبایل را برای سالمندان آسوده می کنند.

یک اپلیکیشن به نام ICE روی حافظه نصب شده که می توانید اطلاعات شخصی کاربر مثل واحد خونی، شماره تماس پزشک، حساسیت های شخص، واکسن ها، اطلاعات بیمه و موارد این چنینی را برای مواقع لازم در آن وارد کنید. چندتایی هم بازی روی حافظه وجود دارد که می تواند برای کودکان یا کشتن وقت های اضافی سرگرم کننده باشد.

یک دوربین ۰.۳ مگاپیکسلی هم پشت بدنه وجود دارد که البته کیفیت آن برای ثبت عکسهای چشم نواز کافی نیست اما کار شما را در جایی که دوربین لازم باشد راه خواهد انداخت. سازنده برای این دوربین یک دکمه شاتر اختصاصی هم تعبیه کرده که عکس گرفتن را سریع و ساده تر می کند.

شرکت سازنده حتی به ساده کردن روند شارژ محصول هم فکر کرده و یک داک مخصوص همراه Doro 6030 عرضه می کند که برای شارژ کردن باتری کافی است موبایل را روی آن قرار دهید.

دورو ۶۰۳۰ ضمناً از زبان فارسی پشتیبانی می کند و در صورت نیاز می توانید تمام منوهای دستگاه را فارسی کنید یا به زبان فارسی پیامک ارسال نمایید.

از دیگر امکانات دستگاه نیز می توان به رادیو اف ام، یادآور روزانه، تقویم، ساعت زنگ دار، ماشین حساب، پشتیبانی از کارت حافظه و بلوتوث نسخه ۳ اشاره کرد. ارتباط مخابراتی دستگاه نیز از طریق شبکه GPRS انجام می شود و امکان دسترسی به نسل های جدیدتر مثل 3G یا 4G وجود ندارد.

اگر سالمندی در اطراف خود می شناسید، می خواهید به کودک خردسال خود امکان برقراری تماس در صورت نیاز را بدهید یا حتی اگر خودتان به یک موبایل ساده برای برقراری تماس و پیامک زدن احتیاج داشته باشید، Doro 6030 با قیمت ۲۰۰ هزار تومان چنین امکانی را برای شما فراهم می کند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.