وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل: تاچ سه بعدی در اندروید

آموزش تعمیرات موبایل، تاچ سه بعدی در اندروید

لمس سه بعدی قابلیتی است که پیش از این، کاربرد این قابلیت را در اصلاح متن تایپی در آیفون بیان نموده ایم. این قابلیت در واقع مختص اپل می باشد که در آیفون و آیپد خود بکار می گیرد. عملکرد این ویزگی بدین صورت است که شما با تغییر میزان فشار وارده بر روی گوشی، عملکرد ان را تغییر بدهید. اما پیش از این که این قابلیت اپل که 3D Touch نام دارد برای فعال نمودن این قابلیت در دستگاه اندرویدی خود باید کارهایی را روی گوشی خود انجام بدهید ما در آموزش تعمیرات موبایل و تعمیرات گوشی موبایل این کارها را بیان می کنیم تا این قابلیت بر روی گوشی اندرویدی شما فعال گردد.

ابتدا، Xposed Framework را بر روی گوشی نصب کنید. این اپ پیش فرضی برای اندرویدی می باشد که با آن ماژولی به نام System Wide Force Touch را می توان پیاده سازی نمود. با جستجو در اینترنت می توانید این دو مورد را فعال و نصب نمایید،  وقتی این دو مورد انجام شد به ادامه کار بپردازید. نکته قابل توجه این است که قابلیت تاچ سه بعدی روی گوشی اندرویدی نیاز به روت بودن آن دارد.

شروع کار بدین صورت است و باید موارد زیر لحاظ گردد.

۱- ابتدا دستگاه باید روت باشد.

۲- فریمورک اکسپوزد که در بالا ذکر شد را روی سیستم اندرویدی تان بعد از روت نمودن نصب نمایید.

۳- در اندروید گزینه Unknown Sources را فعال نمایید. این گزینه در قسمت Security می باشد، بنابراین در بخش امنیتی تنظیمات گوشی، گزینه Unknown Sources را تیک بزنید

فعال نمودن تاچ سه بعدی در اندروید

ابتدا نرم افزار Xposed Installer را اجرا نمایید و سپس به بخش دانلود ها بروید. در بخش “Downloads” عبارت System Wide Force Touch را جستجو نمایید.

سپس به تب Versions رفته و روی دکمه دانلود آن کلیک کنید.

پس از آنکه ماژول System Wide Force Touch دانلود شد، پنجره نصب آن فعال می گردد.

وقتی که برنامه را نصب کردید، سیستم اندرویدی تان ریستارت خواهد شد.

بعد از ریستارت ، اپ را باز نموده و از اپلیکیشن System Wide Force Touch را انتخاب کنید. سپس باید باید قابلیت 3D Touch را برای برنامه کالیبره نمایید.

به بخش FORCE TOUCH THIS دقت نمایید. در این قسمت شما باید انگشت خود را گذاشته و کمی لمس کنید. مقدار فشاری که وارد میکنید  باید به قدری باشد، که قصد دارید با این میزان فشار، تاچ سه بعدی را فعال نمایید. سه مرتبه انجام بدهید.

با این کار شما عمل خود را با سیستم کالیبره می کنید.. شما باید بیشترین و کمترین فشار را وارد و مشخص نمایید برای این کار در کادر پایین هم ضربه انگشت خود را ثبت نمایید و فشاری که می خواهید حداکثر باشد را اعمال نمایید پس از این کار گزینه Clicked نمایش داده می شود که به معنی ثبت این فشار می باشد.

اکنون که مراحل بالا را گذراندید، گوشی تان را ریستارت کنید تا عملیات تاچ سه بعدی روی آن قابل فعال گردد. اگر این قابلیت فعال نشد به احتما زیاد علت این امر هم، این است که System Wide Force Touch یک ماژل تحت توسعه است و هنوز به طور کامل ارتقا پیدا نکرده و این ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.