وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل: تصحیح خودکار متن اندروید

تعمیرات موبایل، تعمیر تبلت، آموزش تعمیرات موبایل، تصحیح خودکار متن اندروید

اندروید در خود قابلیتی دارد که به کمک آن می تواند به تصحیح خودکار یک کلمه بپردازد. این قابلیت در بسیاری از مواقع به کمک شما می آید و برای شما مفید است. ولی اگر شما قصد نوشتن یک متن دوستانه را داشته باشید که در آن از کلمات غیر نگارشی استفاده می کنید این تصحیح خودکار متن اندروید برای شما دردسرهای زیادی ایجاد می کند و آن کلمات را با کلماتی جایگزین می کند که اصلا مورد نظر شما نبوده است. اما برای پیشگیری از این مشکلات روش هایی وجود دارد که ما در آموزش تعمیرات موبایل و تعمیرات گوشی موبایل به آن اشاره می کنیم تا بتوانید از تصحیح خودکار متن این سیستم عامل نهایت استفاده را ببرید.

1 – شخصی نمودن کیبوردهای ثالث

وقتی شما در حال استفاده از یک کیبرد شخص ثالت هستید برای افزودن لغات جدید باید بدین شکل عمل کنید. اگرشما در حال استفاده از Swiftkey می باشید، این اپ در بیشتر مواقع از رفتار شما در اپ الگو گرفته و آن را یاد می گیرد و کلماتی را که معمولاً بیشتر استفاده میکنید به طور خودکار تصحیح نمی کند. اگر این چنین نیست، می‌توانید از جعبه‌ی پیش‌بینی استفاده نمایید که در بالای کیبورد قرار گرفته که به کمک آن می‌توانید کلمات را به فرهنگ لغت این کیبورد اضافه نمایید.

در صفحه‌کلید Swype با لمس کلمات از لیست انتخاب کلمه، می‌توانید آن‌ها را در فرهنگ لغت ذخیره نمایید. با لمس طولانی بر روی آن می‌توان آن‌ها کلمه را از فرهنگ لغت حذف نمود. در اپ Touchpal به تنظیمات آن بروید. اما در Flesky، با سوایپ نمودن به سمت بالا می‌توانید تصحیح خودکار را خنثی نمایید، و اگر دوباره به سمت بالا سوایپ نمایید، کلمه را در فرهنگ لغت این اپلیکیشن ذخیره می کنید.

2 – اسامی و واژه های خاص، کلمات مخفف و واژه های خاص را به فرهنگ لغتِ اضافه کنید

زمانی که از جیمیل استفاده می نمایید، به طور مستقیم می‌توانید کلماتی مد نظر خود را به  اپلیکیشن انتخابی خود اضافه نمایید. برای مثال اگر کلمه‌ای را تایپ نمایید که در فرهنگ لغات دستگاه کیبورد وجود ندارد، این کلمه با واژه‌ی مشابه آن جایگزین میگردد. در این مواقع با زدن گزینه‌ی حذف می‌توانید به کلمه‌ی اولیه بازگردید اما گاهی باید کلمه را دوباره تایپ نمایید. این کلمات ناشناخته معمولاً با یک خط قرمز در زیر آن مشخص می‌گردند. با یک یا دو بار لمس نمودن آن و یا با انتخاب گزینه‌ی add to dictionary یا replace می‌توان آن کلمه را به فرهنگ لغت اضافه نمود.

اگر از اپی استفاده می نمایید که با یک یا دو بار لمس نمودن کلمات، امکان ذخیره نمودن کلمه را نمایش نمیدهد، برای افزودن این کلمات به فرهنگ لغت کیبورد باید به تنظیمات بروید. در تنظیمات وارد قسمت Language & input و سپس Personal dictionary بشوید. برای اضافه کردن کلمات جدید دکمه‌ای که به شکل به اضافه وجود دارد را انتخاب نمایید.

در اینجا نیز می‌توانید میانبرهای اختیاری تعیین نمایید، مثلاً مخفف واژه hbd برای Happy Birthday.  اکنون می‌توان این فرهنگ لغت را در میان دستگاه‌های مختلف به اشتراک گذاشت تا هر بار که دستگاه خود را عوض می‌کنید لازم نباشد، همه چیز را از ابتدا شروع نمایید که به عنوان یک نکته مثبت تلقی می گردد.

3 –  فعال و غیرفعال نمودن تصحیح خودکار

اگر تمایلی به استفاده از این قابلیت ندارید می توانید آن را خیر فعال نمایید برای این کار به بخش Settings > Language & input > Google Keyboard رفته و سپس گزینه‌ی Text correction را بزنید. در اینجا می‌توانید این قابلیت را فعال یا غیرفعال کنید و تنظیمات دیگری مثل نمایش پیشنهادات، پیشنهاد دادن نام مخاطبین، مسدودسازی کلمات توهین‌آمیز و نمایش پیش‌بینی کلمه‌ی بعدی را مشخص نمایید. همچنین می‌توانید پیشنهادات شخصی‌سازی شده را هم فعال نمایید تا با استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل و داده‌های مربوط به تایپ‌های شما پیشنهادات مربوط به املای کلمات را به شما ارائه نماید. در قسمت Language & input، می‌توان قابلیت بررسی املای کلمات را فعال یا غیرفعال نمود و همچنین زبان را می توان در این قسمت تغییر داد.

با مطالبه موارد بالا شما اکنون می توانید از این قابلیت بیشتر استفاده نموده و از تایب نمودن و تصحیح کلمات لذت کافی را ببرید. اگر این مقاله تعمیرات 118 را مناسب می دانید با دوستان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید تا آنان نیز از این قابلیت مطلع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.