وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل: فیلمبرداری با کیفیت با آیفون

آموزش تعمیرات آیفون، تعمیر آیفون، تعمیر آیپد، فیلمبرداری با کیفیت با آیفون و آیپد

گرفتن فیلم با دوربین گوشی های هوشمند امری طبیعی می باشد، اما چطور می شود با دوربین آیفون یا آیپد به گرفتن یک فیلم حرفه ای پرداخت؟ روش های گرفتن فیلم با دوربین آیفون و آیپد چگونه است؟ دوربین های آیفون و آیپد از قدرت فیلم برداری خوبی برخوردار هستند و این ویژگی با انتشار هر نسخه جدید از این برند، بهبود یافته است. امروز در آموزش تعمیرات آیفون، به چگونگی گرفتن یک فیلم خوب با آیفون و آیپد می پردازیم تا بتوانید به تعمیر آیفون و تعمیر آیپد خود بپردازید.

برای گرفتن یک فیلم خوب و عالی با آیفون و آیپد، کافی است شما چند نکته و ترفند را رعایت نمایید. ما در تعمیرات 118 این نکات را به شما آموزش می دهیم.

ویژگی هایی که باعث کاهش دقت می گردد را غیر فعال نمایید.

به طور حتم وقتی می خواهید فیلمی حرفه ای بگیرید، خیلی جدی هستید تا به درستی فیلم بگیرید. اگر بتوانید کلیه دسترسی ها را خارج نمایید، تا حواستان به سوژه باشد می توانید بهتر عمل نمایید. برای اینکه هیچ گونه نوتیفی دریافت نکنید، به حالت هواپیما بروید، چرا که وقتی نوتیفی ای برای شما ارسال می گردد، روی صفحه نمایش آیفون و آیپد شما را می گیرد و نمی توانید سوژه را دنبال کنید و فیلم خراب می شود.

جلوی لرزش دست را بگیرید.

اگر دست شما بلرزد مسلما در کیفیت فیلم برداری تاثیر بسزایی دارد. اگر چه آیفون دارای لرزشگیر های داخلی می باشد و بسیاری از لرزش ها را خنثی می نماید. دوربین ها دارای دو نوع لرزش گیر می باشند که به نام های دیجیتال و اپتیکال می باشند. برای کاهش لرزش، دست خود یعنی بازوان خود را به خود بچسبانید و هنگام فیلم برداری مکان و محدوده ای صاف در نظر بگیرید.

میزان حافظه گوشی را بررسی نمایید.

اگر به یک فیلم برداری خوب فکر میکنید، حافظه را بررسی نمایید که به اندازه حجم خالی داشته باشد، تعداد از افراد چنان گوشی خود را شلوغ می کنند که هرگز جایی برای کارهای اضافی پیدا نمی کنند اما تعدادی دیگر حافظه شان همیشه خالی است. برای مشاهده حافظه در آیفون به مسیر Settings > General > Storage & iCloud Usage رفته تا متوجه میزان حافظه تان بشوید. به هنگام گرفتن فیلمهای ۴K نیاز به حافظه بالا دارید تا بتوانید فیلم با کیفیتی بگیرید و ذخیره نمایید.

محیطی پر نور انتخاب کنید.

آیفون و آیپد در محیط بسته و کم نور نمی تواند فیلم برداری خوبی را انجام بدهد، توجه کنید که در محیط باز از منبع نور دور نباشید. برای  تنظیم نمودن مقدار نوردهی یا اکسپوژر، می توانید آن قسمت از نمایشگر و فیلم را که نیاز به تمرکز دارد را لمس نمایید تا با مشاهده مربع زرد رنگ که مربوط به  فوکوس/اکسپوژر است ظاهر بشود. در این زمان آیکون brightness را بالا یا پایین نمایید تا شفافیت و نور آن چه را که دوست دارید در صفحه مشاهده نموده و ضبط نمایید. شما می توانید از فلش آیفون هم برای افزایش میزان نور دهی استفاده نمایید اماممکن است فیلم کمی از حالت طبیعی خارج گردد.

افقی یا عمودی فیلم ضبط کنید

افراد علاقه دارند فیلم های گرفته شده توسط خودشان را در شبکه های اجتماعی انتشار بدهند.  اما افقی یا عمودی فیلم بگیریم اهمیت فراوان دارد. فیلم برداری همانند عکس برداری نمی باشد و حالت افقی و عمودی بیشتر اهمیت پیدا می کند. وقتی که در حالت افقی فیلم می گیرید، دو نوار سیاه رنگ در اطراف فیلم قابل مشاهده می باشد، که از حرفه ای بودن فیلم می کاهد، پس به دو دلیل توصیه می شود که گوشی تان را عمودی گرفته، ابتدا اینکه اکثر شبکه های اجتماعی از فیلم های عمودی پشتیبانی می کنند و  بهتر نمایش می دهند. از طرفی، از وضعیت نوارهای مشکی رنگ خبری نیست. اگر تمایل دارید که با یوتیوب یا Vimeo و یا اسنپچت کار نمایید ،فیلم عمودی را به شما پیشنهاد می کنیم.

اکنون شما در تعمیرات 118 با تکنیک ها و روش هایی آشنا شدید، که می توان به گرفتن یک فیلم خوب و عالی در آیفون و آیپد  پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.