وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل: گوشی مفقودی اندروید

آموزش تعمیرات موبایل، مفقودی گوشی اندروید

از اتفاقات ناگواری که میتواند برای یک فرد بیفتد این است که دستگاه و گوشی هوشمند وی ربوده شود و این مورد ناگوارتر می شود اگر اطلاعات و تصاویری خصوصی را درون گوشی هوشمند خود قرار داده باشد. در این شرایط به تنها چیزی که فکر می کنیم پیدا کردن گوشی خود می باشد که این کار بسیار سخت و دشوار است ولی اگر بخواهیم بدون اینکه سارق را پیدا کنیم و دستگاه خود را پس بگیریم اطلاعات درون گوشی را پاک نماییم می توانیم از اپلیکیشن Lost Android استفاده نموده که این اپ از اندروید 2.2 به بالا پشتیبانی انجام میدهد. با ما در آموزش تعمیرات موبایل و تعمیرات گوشی موبایل همراه باشید تا این مشکل را برطرف نماییم. این گوشی کلیه نیازهای امنیتی شما را برآورده میکند. شما می‌توانید موقعیت گوشی خود را با استفاده از جی پی اس پیدا کنید یا کارت SD یا همان رم افزایشی گوشی را پاک نموده، تماس‌های خود را فوروارد و زنگ هشدار تعیین نمایید، گوشی خود یا سیمکارتش را قفل نموده و موارد دیگر.

 به طور خیلی ساده، هر ابزاری که برای یافتن گوشی و پنهان نمودن اطلاعاتش از چشم نامحرم یا پاک کردن تمام اطلاعاتش موجود باشد، در این نرم‌افزار خواهید یافت. این نرم‌افزار از بازار اندروید قابل دانلود بوده و تعدادی از قابلیت‌های مفیدش به صورت رایگان و برخی دیگر با پرداخت هزینه فعال میگردد..

 گوشی خود را پیدا کنید

به سایت  Androidlost.com رفته و با ایمیل فعال گوشی خود وارد آن شوید. در صفحه Controls به تمام قابلیت‌های لاست اندروید دسترسی خواهید داشت. اگر مدت زیادی از گم شدن گوشی‌ شما نمی‌گذرد، اولین کاری که باید انجام بدهید این است که چک کنید شاید دور و برتان باشد. معمولا برای این امر با خط دیگری به گوشی خود زنگ می‌زنیم، اما اگر گوشی‌مان روی Silent  باشد چکار باید کرد. در این حالت، از طریق سایت لاست اندروید، یک زنگ هشدار یا Alarm برای گوشی خود تعیین نمایید. این زنگ به سایلنت بودن گوشی کاری ندارد و با صدای خود شما را کمک می کند.

 البته برای عملی شدن بسیاری از این دستورها، لازم است سارق گوشی یک مقدار بی‌حواس بوده و به اینترنت متصل گردد. در غیر این صورت، می‌توانید قسمت SMS را باز کنید. در این بخش، فرمان‌هایی را در قالب متن می‌بینید که می‌توانید به صورت پیامک برای گوشی خود ارسال کنید. ابتدا باید در قسمت SMS allow، شماره خطی که مجاز به ارسال فرامین هست را وارد کنید. البته با تعیین SMS pincode هم قادرید این فرصت را برای هر خط دیگری مهیا کنید. فقط کافی است پین کد مشخص شده را پس از عبارت androidlost در خلال متن بیاورید.

از اینجا شروع کنید

نرم‌افزار Lost Android را دانلود نمایید. برای اجتناب از جلب توجه (مخصوصا فرد سارق) آیکون این نرم‌افزار با نام Personal Notes  پدیدار خواهد شد. پس از باز کردن نرم‌افزار، به طور خودکار با ایمیل پیش‌فرض دستگاه در آن ثبت‌نام خواهید نمود. البته برای اطمینان از انجام نام‌نویسی، می‌توانید از بالا، سمت چپ، دکمه سه خط یا منوی ساندویچی را لمس نموده و گزینه Advanced را انتخاب نمایید. سپس، دکمه Reregister at Google را انتخاب نمایید از این پس میتوانید گوشی خود را کنترل نمایید.

 اگر دوست دارید که اطلاعات را پاک نمایید باید گزینهrequest Administrator Rights  را فعال نمایید. فعال نمودن این مورد به نرم‌افزار، دسترسی سیستمی می‌دهد. اگر علاقه ای به این امر ندارید گزینه Exit را بزنید.

  دریافت تماس ها و پیام ها

شما می‌توانید ده پیامک آخر خود را به ایمیل خود فوروارد نمایید. اگر هم با کلیدهای فورواردسازی اپراتور خود آشنا باشید، بسادگی می‌توانید پیام‌ها و تماس‌هایتان را به یک خط دیگر ارسال کنید. قطعا در صورتی که پیش از گم شدن گوشی، دیدار یا اتفاقی مهم پیش رو داشته باشید، این قابلیت به دردتان می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.