وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل: کدهای پنهان آیفون

آموزش تعمیرات موبایل، کدهای پنهای آیفون، تعمیرات گوشی موبایل

هر آیفون دارای یک آزمایش میدانی است که در آن اطلاعاتی نظیر شناسه های منحصر به فرد IMEI، قدرت سیگنال و … را نشان می دهد. این اطلاعات از ویژگی های عادی نمی باشد که در اختیار کاربران قرار گیرد و قابل مشاهده در منوها باشد بلکه برای دسترسی به آن باید از کدهای پنهانی استفاده نمود. این ویژگی مختص اپل نیست و  بسیاری از دستگاه های هوشمند دارای این منوهای پنهان هستند. بسیاری از این کدها  برای سال ها مورد استفاده بوده اند و حتی در اندروید نیز کار می کنند در شرایطی که برخی دیگر با توجه به شبکه و دستگاه متفاوت هستند. در ادامه در آموزش تعمیرات موبایل واموزش تعمیرات آیفون و تعمیرات گوشی موبایل با تعدادی از این کدها آشنا می شوید.

1-  یافتن شماره IMEI آیفون
هر تلفن همراه و گوشی هوشمند دارای یک شناسه 15 رقمی  به نام شماره IMEI  می باشد که منحصر به فرد است. هنگامی که قصد خرید یک آیفون جدید را دارید برای اینن که از اصل و نو  بودن دستگاه اطمینان حاصل نمایید می توانید در صفحه وضعیت فعال سازی قفل وب سایت اپل شماره IMEI دستگاه را وارد کرده و این مساله را بررسی نمایید. برای مشاهده شماره IMEI می توانید کد *#06# را شماره گیری کنید. پس از شماره گیری این کد شماره IMEI دستگاه نمایش داده خواهد شد.

2- نمایش قدرت سیگنال آی‌فون
مشاهده قدرت سیگنال می تواند مفید باشد. برای این کار کد *3001#12345#* را با استفاده از صفحه کلید دستگاه خود تایپ نموده و سپس دکمه سبز برقراری تماس راا انتخاب کنید.

دکمه پاور آیفون را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه Slide to power off به شما نمایش داده شود. بعد از آن دکمه خانه را فشار داده و نگه دارید. اگر به گوشه سمت چپ آیفون خود نگاه کنید متوجه می شوید که به جای یک سری نقطه، یک عدد دیده می شود. هرچه این عدد به صفر نزدیک‌تر باشد بهتر است اما هر رقمی بین -40 و -80 به معنای قدرت سیگنال خوب و اگر این عدد در محدوده -140 باشد به معنای آن است که هیچ سیگنالی ندارید.

3- بررسی انتقال تماس
اگر شما ویژگی انتقال تماس را در آیفون خود فعال کرده باشید، برای بررسی این که آیا این ویژگی روشن است یا خیر می توانید کد *#21# را شماره گیری نماید. پس ازواردد نمودن این کد از فعال بودن یا نبودن ویژگی انتقال تماس و این که چه شماره ای مورد استفاده قرار گرفته است، آگاه خواهید شد.

4- پنهان سازی شماره تماس گیرنده
برای آن که بتوانید شماره تلفن خود در دستگاه فردی که با وی تماس گرفته اید نمایش ندهید کد #31# را در ادامه شماره تلفن مخاطب شماره گیری نمایید. در برخیی اپراتورهای تلفن همراه می توان پیش از وارد کردن شماره کد *67 را برای دستیابی به نتیجه ای مشابه وارد نمود اما این کد برای همه کار نمی کند.

5 – یافتن شماره پیامک آیفون
مرکز پیام کوتاه آیفون مکانی است که از طریق آن تمامی پیامک های خود را دریافت می کنید. اگر در دریافت پیامک ها دچار مشکل شده اید ممکن است تصمیم داشته باشیدد که شماره پیامک منحصر به فرد دستگاه آیفون خود را پیدا نمایید. برای انجام این کار کد *5005*7672# را شماره گیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.