وبلاگ

تفاوت قیمت گوشی‌ سامسونگ و اپل به متوسط قیمت 465 دلار رسید

تفاوت متوسط قیمت گوشی های سامسونگ و اپل به 465 دلار رسید

قیمت گوشی‌های سامسونگ و اپل دو کمپانی بزرگ تولید کننده گوشی های هوشمند در گزارشی که اخیرا منتشر شده است به رکودری جدید رسیده است. کمپانی سامسونگ اخیرا گوشی گلکسی اس هشت و اس هشت پلاس را عرضه نموده است.

در این گزارش، متوسط قیمت گوشی‌های اپل در فاصله‌ی زمانی ماه‌های اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۶ میلادی، ۶۹۲ دلار و گوشی‌های سامسونگ ۲۲۷ دلار اعلام شده است. این تحقیقات در موقعی انجام شد که کمپانی کره‌ای درگیر مشکلات گلکسی نوت 7 بوده است؛ از این رو شرکت سامسونگ تمام تلاش خود را برای افزایش تولید گلکسی اس 7 و سایر گوشی‌های میان‌رده به کار گرفته بود.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی Strategy Analytics گزارشی ارائه نموده است که بر مبنای آن، تفاوتِ متوسط قیمت گوشی‌‌های سامسونگ و اپل به ۴۶۵ دلار رسیده است. از این گزارش برداشت می‌شود که سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی، این فاصله‌ی قیمتی از مرز ۴۰۰ دلار عبور کرده است.

این مؤسسه تحقیقاتی اعتقاد دارد که این فاصله‌ی قیمتی میان این دو کمپانی موضوعی موقتی نیست و می‌تواند این اختلاف بیشتر نیز بشود. گوگل آنالیتیکس برای تأیید ادعای خود، اشاره نموده است که قیمت متوسط خرده‌فروشی گوشی‌های اپل از ۶۰۰ دلار در سال ۲۰۱۲ میلادی به حدود ۷۰۰ دلار رسیده، در حالی که برای کمپانی سامسونگ این رقم از ۴۳۸ به ۲۰۰ دلار گزارش شده است.

اپل در فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رکورد خوبی گذاشته است چون هنوز مدت زیادی از معرفی محصول جدید این کمپانی نمی‌گذرد. علاوه بر مطالب گفته شده، برخی از مشتریان قبلی سامسونگ تصمیم گرفتند بعد از فراخوان گلکسی نوت 7، گوشی خود را با یکی از گوشی های آیفون‌ اپل جایگزین نمایند. البته آمار فروش گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در این گزارش لحاظ نگردیده است.

این گزارش، نشان از تفاوت‌ دیدگاه این دو کمپانی داردف اما باید اشاره نمود که این دو برند محصولاتی کاملا متفاوت عرضه می‌کنند. اپل تنها دو پرچم‌دار در سال معرفی نموده است و فقط در سال گذشته آیفون اس‌ای را وارد بازار نموده است که نسبت به دو آیفون دیگر قیمت پایین‌تری دارد. اما همچنان قیمت این گوشی از بعضی محصولات میان‌رده‌ی اندروید بالاتر می‌باشد. از طرف دیگر سامسونگ، انواع گوشی‌های پایین، میان و بالارده را با قیمت‌های مختلف عرضه نموده است.

منبع: softpedia.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.