وبلاگ

صفحه نمایش اچ تی سی یو اولترا از آیفون و سامسونگ مقاوم تر است

صفحه نمایش صد خش گوشی اچ تی سی یو اولترا مقاوم تز از آیفون و سامسونگ

به نظر می‌رسد که نمایشگر و صفحه نمایش مدل سافایر گوشی هوشمند HTC U Ultra از رقیبان سرسخت خود نظیر آیفون و سری گلکسی مقاوم تر است و توانسته از آنان سبقت بگیرد و آنان را پشت سر بگذارد.

این گوشی از پرچم‌داران جدید اچ‌تی‌سی محسوب می‌شود که تازگی معرفی شده است. نسخه‌ی ویژه‌ای از این محصول دارای نمایشگر کریستال یاقوت کبود می‌باشد که گفته می‌شود نسبت به سایر رقبا در مقابل خراش مقاومت بیشتری دارد. زک نلسن از JerryRigEverything، این مدل گوشی را در مقابل تست‌های رایج خط و خش قرار داده است که اچ‌تی‌سی یو اولترا سافایر توانسته بهتر از سایر گوشیها عمل کند. فقط در سطح ۸ از مقیاس سختی، موس این گوشی خراشیده می‌شود که بیان می‌کند که این دستگاه می‌تواند دوام بسیار زیادی داشته باشد. البته تنها عیب این مدل گوشی در مقابل پرتاب شدن است؛ زیرا شکننده بودن ساختار مولکولی سافایر (یاقوت کبود) که نقطه ‌ضعف اصلی آن محسوب می‌گردد، باعث بروز مشکل در آن شده است.

این مدل خاص کمپانی اچ تی سی نسبت به نمونه‌ی معمولی آن گران‌تر است و تنها در بعضی از کشورها امکان خرید آن وجود دارد. JerryRigEverything هنوز بررسی دقیقی روی این صفحه نمایش انجام نداده است؛ ولی امیدواریم به‌زودی بتوانیم از نحوه‌ی عملکرد اچ‌تی‌سی و تأمین‌کننده‌ی این کمپانی تایوانی سر دربیاوریم.

اچ‌تی‌سی همانند شرکت ورتو که سال‌ها است گوشی‌های لوکس و گران قیمت خود را با پوششی از سافایر عرضه می‌کند ، بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌تواند میلیون‌ها بار این فرایند را روی دستگاه‌های خود پیاده کند.

این دستاورد اچ‌تی‌سی جالب است. طراحی پوششی از سافایر روی نمایشگر گوشی‌های هوشمند چالشی بوده است که اپل توانست در تولید انبوه به آن دست پیدا کند؛ البته یکی از تأمین‌کنندگان شرکت تایوانی توانسته از عهده‌ی این کار برآید ولی اولویت تولید انبوه است.

استفاده از یاقوت کبود در مقیاس کوچک خیلی ساده‌تر می‌باشد و اپل توانسته دکمه هوم و لنز دوربین گوشی آیفون را با سافایر عایق کند. این پوشش روی اپل واچ نیز مشاهده شده است. استفاده از سافایر برای بسیاری از شرکتهای تولیدکننده ساعت در دنیا به یک استاندارد و امر مرسوم تبدیل شده است. اما ارائه‌ی نمایشگری که هیچ‌گاه خراشیده نمی‌شود، به معنی این نیست که باید اچ‌تی‌سی یو اولترا را خریداری نمود. بدون شک سافایر نمی‌تواند دیگر نواقص و معایب این گوشی را پوشش دهد.

کمپانی‌هایی چون اپل همچنان اعتقاد دارند که محافظی چون گوریلا گلس برای مشتریان گجت‌های مختلف کافی می‌باشد. البته قرار نیست دائما گوشی شما در معرض خط و خش قرار گیرد ولی استفاده از پوشش‌های مختلف می‌تواند در حوادث احتمالی به عمر بیشتر دستگاه شما کمک نماید.

منبع : theverge.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.