آموزش تعمیرات گوشی, پردازنده, موبایل, وبلاگ

کوالکام با اسنپدراگون 845 بر هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و طول عمر باتری تمرکز دارد – تعمیرات موبایل 118

[ad_1]

کوالکام با تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۴۵ بر حوزه‌هایی نظیر طول عمر باتری، هوش مصنوعی، بهبود عملکرد دوربین و امنیت بالاتر تمرکز دارد.

مقاله‌ی مرتبط:

کوالکام برای نخستین‌ بار در جریان روز نخست رویداد Snapdragon Tech Summit که در جزیره‌ی مائوئی ایالت هاوایی برگزار شد، از تراشه‌ی پرچم‌دار جدید خود پرده‌برداری کرد؛ اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، در جریان روز دوم این رویداد، اطلاعات بیشتری در مورد آن به‌ اشتراک گذاشت. اسنپدارگون ۸۴۵، پردازنده‌ی پرچم‌دار کوالکام محسوب می‌شود که قرار است سال آینده‌ی میلادی به همراه گوشی‌های پرچم‌دار و تعدادی از کامپیوترهای ویندوزی روانه‌ی بازار شود.  

اسنپدراگون 845

مطابق پیش‌بینی‌ها، تراشه‌ی جدید کوالکام از همان لیتوگرافی ۱۰ نانومتری نسل پیشین خود بهره می‌برد؛ اما غول دنیای تراشه‌ها با هدف تمرکز بیشتر بر تصویربرداری، تغییراتی در معماری آن اعمال کرده است. این تصمیم چندان دور از ذهن به‌ نظر نمی‌رسید؛ چرا که با توجه به تلاش شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌ هوشمند برای متمایز ساختن خود از طریق ارائه‌ی تجربه‌ی عکاسی بهتر و پذیرش نسل آینده‌ی اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، تمام شرکت‌های فعال در صنعت نیمه‌هادی در حال حرکت به این سمت هستند.

مشخصات فنی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵
مودم X20
دانلود: ۱.۲ گیگابیت‌ بر ثانیه / آپلود: ۱۵۰ مگابیت‌ بر ثانیه
پردازنده‌ی مرکزی کریو ۳۸۵
۴ هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتزی / ۴ هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی
واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۳۰
پردازشگر دیجیتال سیگنال هگزاگون ۶۸۵
پردازشگر سیگنال تصویر اسپکترا ۲۸۰
دوربین دوگانه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی / دوربین تکی ۳۲ مگاپیکسلی
امنیت واحد پردازش امن کوالکام (SPU)
نمایشگر اولترا اچ‌دی پریمیوم
۴کی ۶۰ فریم‌برثانیه / ۲ نمایشگر ۲۴۰۰×۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ فریم‌برثانیه
ویدیو ثبت و پخش ویدیوی ۴کی، ۶۰ فریم‌ بر ثانیه، ۱۰ بیتی
اسلوموشن اچ‌دی، ۴۸۰ فریم‌ بر ثانیه
وای‌فای Qualcomm Wi-Fi 802.11ad Multi-gigabit
Wi-Fi integrated 802.11ac 2×2 with MU-MIMO
صدا کُدک صوتی Aqstic کوالکام و آمپلی‌فایر
پشتیبانی از DSD و PCM تا ۳۸۴ کیلوهرتز / ۳۲ بیت
بلوتوث نسخه‌ی ۵
شارژ فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4/4 کوالکام

آنچه در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ خودنمایی می‌کند، به‌کارگیری پردازشگر جدید سیگنال تصویر Spectra 280 و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۳۰ است؛ معماری‌های جدیدی که با هدف بهبود عملکرد این پردازنده در زمینه‌ی ثبت تصاویر و ویدیو‌ها و بهبود ۳۰ درصدی رندر گرافیک/ویدیو طراحی شده‌اند. المان‌های یادشده، توانایی ثبت اطلاعات رنگ بسیار بیشتر از طریق تصاویر اچ‌دی‌آر و بهبود عملکرد پخش ویدیو در نمایشگرهای UHD را با خود به‌ ارمغان خواهند آورد. پردازشگر سیگنال تصویر و واحد پردازش گرافیکی جدید اسنپدراگون ۸۴۵، قابلیت دیگری موسوم به SLAM (محلی‌سازی و نگاشت هم‌زمان) با ۶ درجه‌ی آزادی هم‌زمان را نیز به این تراشه اضافه می‌کنند؛ قابلیتی که در کاربردهایی نظیر برخورد موانع استفاده می‌شود و نشا‌ن‌دهنده‌ی تمرکز کوالکام بر فناوری‌هایی، همچون واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است.

پردازنده‌ی مرکزی اسنپدراگون ۸۴۵ از معماری اختصاصی کریو ۳۸۵ بهره می‌برد و از هشت هسته، شامل چهار هسته‌ی قدرتمند با فرکانس حداکثری ۲.۸ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی تشکیل شده است. این واحد از ۲ مگابایت کش سطح ۳ و ۳ مگابایت کش سیستمی بهره می‌برد و کوالکام وعده‌ی بهبود ۲۵ درصدی عملکرد هسته‌‌های قدرتمند را نسبت به نسل گذشته می‌دهد.

هوش مصنوعی، یکی دیگر از نقاط تمرکز کوالکام با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ محسوب می‌شود. این تراشه‌ساز در حوزه‌ی یادشده نیز بهبود‌های قابل توجهی، نظیر بهبود سه برابری عملکرد با پردازشگر دیجیتال سیگنال هگزاگون ۶۸۵ وعده می‌‌دهد؛ بنابراین می‌توان بهبودهایی در عملکرد دستیارهای دیجیتال و قابلیت‌های مشابه دیگر شاهد بود. کوالکام، پشتیبانی از فریم‌ورک‌های جدید TensorFLow Lite و Open Neural Network Exchange به‌ همراه فریم‌ورک‌های رایج TensorFlow و Caffe را نیز به تراشه‌ی جدید خود اضافه کرده و بدین‌ ترتیب، آزادی عمل را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرده است.

اسنپدراگون 845

کوالکام برای بالا بردن سطح امنیت، واحد پردازش امن مجزایی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ اضافه کرده است که می‌تواند بهبودهایی در زمینه‌های بایومتریک و رمزگذاری به ارمغان آورد. طول عمر باتری، یکی دیگر از نقاط تمرکز اصلی کوالکام با تراشه‌ی بالارده‌ی جدید خود است؛ این تراشه‌ساز وعده‌ی کاهش یک‌سومی مصرف انرژی در زمینه‌هایی نظیر ثبت ویدیو، بازی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌دهد.

کوالکام عرضه‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ را به شرکت‌های تولیدکننده آغاز کرده است و پیش‌بینی می‌شود که شاهد ورود دستگاه‌های مجهز به این پردازنده به بازار از اوایل سال آینده‌ی میلادی باشیم؛ بنابراین احتمالا در جریان رویداد CES، چندین محصول جدید رونمایی خواهند شد که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ بهره می‌برند. هواوی در حال حاضر کار روی دستگاهی نامشخص را با این تراشه آغاز کرده است و اگر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ را به‌عنوان یک معیار در نظر بگیریم، می‌توان نتیجه گرفت که به‌زودی گوشی‌های بالارده‌ی اندروید بی‌شماری با تراشه‌ی جدید کوالکام روانه‌ی بازار خواهند شد.  

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.