آتش سوزی آیفون, آموزش تعمیرات گوشی, آیفون 4s, اپل, استیت فارم, تکنولوژی, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : آتش سوزی یک دستگاه آیفون قدیمی به علت نقص باتری، اپل را به دادگاه می کشاند

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

موبایل های منفجره تقریباً به دست فراموشی سپرده شده بودند، اما به تازگی یکی از شرکت های بیمه آمریکا به نام «استیت فارم» به نیابت از «Xai Thao» از دست اپل شکایت کرده و می گوید موبایل قدیمی این شرکت به خاطر نقص باتری، آتش گرفته است.

در این شکایت که به تازگی به ثبت رسیده، خانم تائو که ساکن ایالت ویسکانسین آمریکاست، به کمک استیت فارم درخوست غرامت 75 هزار دلاری را از اپل کرده اند، چون به زعم او آیفون 4S از ابتدا معیوب بوده و باعث آتش سوزی در منزلش شده.

در این شکایت آمده است «طراحی، تولید و فروختن آیفون باعث ایجاد وضعیتی خطرناک و غیر ایمن شده و این مشکل از زمان خروج آیفون از دستان اپل وجود داشته است.» البته واقعه آتش سوزی مربوط به نخستین روز ماه آوریل 2016 بوده، اما به تازگی به ثبت رسیده.

همان طور که می دانید، باتری های لیتیوم یونی معیوب یا دستکاری شده، یکی از معضلات اصلی گجت های کنونی و به خصوص موبایل ها به شمار می روند، اما چنین وضعیتی در مورد آیفون چندان مرسوم نبوده. در اکثر موارد آتش سوزی آیفون ها، شاهد استفاده از شارژرها یا کابل های غیر استاندارد یا تعویض قطعات داخلی دستگاه توسط افراد غیر متخصص بوده ایم.

با این حال خانم تائو می گوید هیچگاه اقدام به تعویض یا دستکاری باتری آیفون 4S خودش نکرده و طبیعتاً استفاده از کابل ها و شارژرهای غیر استاندارد را هم کتمان می کند. طبق اطلاعات موجود در پرونده، گرمایش موضعی شدیدی در قسمت باتری آیفون به وجود آمده و هیچ منبع حرارت دیگری در مجاورت آن قرار نداشته.

گفتنیست اگرچه پرداخت 75 هزار دلار غرامت برای اپل بسیار ساده است، اما این کمپانی متمول دوست ندارد در پرونده ای شکست بخورد و احتمالاً در صورت اثبات ایراد دستگاه، مستقیماً با خانم تائو برای جبران خسارت به توافق خواهد رسید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.