آموزش تعمیرات گوشی, موبایل, وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل : گوگل پیکسل 2، اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 836 کوالکام خواهد بود

[ad_1]
آموزش تعمیرات تلفن همراه

به نظر می‌رسد گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، اولین محصولاتی هستند که با تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام راهی بازار می‏‌شود.

مدتی است که شایعاتی مبنی بر توسعه چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۶ توسط کوالکام وجود دارد؛ این نسخه به‌عنوان مدل قدرتمندتر تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۷ این سازنده یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ راهی بازار خواهد شد. البته همان‎طور که از نام این مدل مشخص است، تغییرات چیپست اسنپدراگون ۸۳۶ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۳۵، بسیار محدود خواهند بود و به همین جهت، هسته‎های پردازشی و پردازشگر گرافیکی بدون تغییر باقی خواهند ماند. شرکت کوالکام، تنها فرکانس هستههای پردازشی را در اسنپدراگون ۸۳۶ افزایش خواهد داد.

در ابتدا، اعلام شده بود که گلکسی نوت ۸ سامسونگ به‌عنوان اولین محصول مجهز به چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام راهی بازار می‎شود. بااین‌حال، شایعات اخیر برخلاف این ادعا را بیان می‌کنند و سامسونگ، فبلت پرچم‎دار جدید خود را با تراشه قدیمیتر اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه خواهد کرد.

عرضه گوشی پیکسل 2 با اسنپدراگون 836

آخرین شایعات نشان می‌دهند که گوشی پیکسل ۲ گوگل، اولین محصول مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام خواهد بود. با توجه به اینکه چیپ‌ست‌ اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام برای اولین بار روی گوشی‎های پیکسل مورد استفاده قرار گرفت؛ عرضه نسل جدید پرچم‌داران گوگل با تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام به‌عنوان اولین محصولات مجهز به این تراشه، چندان غیرممکن به نظر نمی‎رسد.

با توجه به اینکه اسنپدراگون ۸۳۶ نسخه جدیدتری از پردازنده‎های ردهبالای کوالکام خواهد بود؛ انتظار میرود که شیائومی می نوت ۳ و شیائومی می میکس ۲ با این چیپ‏ست، معرفی و عرضه شود. درصورتی‌که شیائومی به دنبال عرضه نسخه قدرتمندتر پرچم‌دار می ۶ باشد، عرضه شیائومی می ۶ اس نیز با این پردازنده محتمل خواهد بود.

یکی دیگر از سازندگانی که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام در گوشی‎های هوشمند خود استفاده خواهد کرد، احتمالاً شرکت وانپلاس است. سال گذشته این سازنده چینی از گوشی وان‌پلاس ۳ تی، تنها شش ماه پس از عرضه وان‌پلاس ۳ رونمایی کرد.

این مدل به‌عنوان نسخه ارتقاءیافته وان‎پلاس ۳، از همان طراحی نسل گذشته استفاده می‎کند؛ بااین‌حال شرکت وان‏‌پلاس به‌جای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ از نسخه جدیدتر آن یعنی اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده کرده است و هم‎چنین وانپلاس ۳ تی در مقایسه با وان‏‌پلاس ۳، یک باتری با ظرفیت بیشتر و دوربین سلفی بهتر با خود به همراه دارد. البته هنوز مشخص نیست که آیا نسخه‌ی قدرتمندتر وان‌‏پلاس ۵ عرضه می‎شود یا خیر

با وجود شایعات مختلف مبنی بر عرضه‌ی تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام، این چیپ‎ست در هیچ‌یک از برنامه‎های بنچمارک رؤیت نشده و این در حالی است که اطلاعات منتشرشده به دو تراشه دیگر از کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۴۰ و ۸۴۵ اشاره دارند. اسنپدراگون ۸۴۵، احتمالاً در گوشی‎های پرچمدار سال ۲۰۱۸ به کار خواهد رفت و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۰ ممکن است به‌عنوان نسخه ضعیف‎تر، معرفی و عرضه شود. مدتی پیش گفته شد که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۰ با چهار هسته پردازشی در یکی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ که هنوز معرفی نشده است؛ استفاده خواهد شد.

ازآنجایی‌که کوالکام، عرضه‌ی تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ را تأیید نکرده است، باید به شایعات منتشرشده پیرامون این مدل با دیده شک و تردید نگریست.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.