وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل: ضدعفونی گوشی و تبلت

تعمیر گوشی موبایل، ضدعفونی نمودن گوشی و تبلت

به طور کلی هر چیزی که با دست در ارتباط باشد میتواند عامل بیماری و انتقال بیماری باشد. دستان افراد، بیشترین تماس را با سایر اجسام در طول روز دارند که همین باعث آلوده شدن آن میشود. اکنون این دست با گوشی و تبلت شما در طول شبانه روز و در هر مکانی که هستید ارتباط دارند. در نتیجه گوشی و تبلت را به میکروب های متحرک تبدیل نموده اند که می تواند باعث بوجود آمدن بسیاری از بیماری ها بشود. موسسه تحقیقات بازفید اعلام نموده است که گوشی های موبایل یکی از آلوده ترین اجسامی می باشد که بر روی کره خاکی قرار دارد. اکنون ما در آموزش تعمیرات موبایل و تعمیرات گوشی موبایل شما را با راهکارهای ضدعفونی نمودن این وسایل آشنا می کنیم.

این تحقیقات نشان می دهد که میکروبها و باکتریها به مقدار بسیار زیادی بر روی این اشیا وجود دارند. اکنون ما در تعمیرات 118 راهکارهایی را به شما نشان می دهیم که به پاک سازی و ضدعفونی این وسایل بیماری زا که برای سلامت شما خطرناک است بپردازید.

ایجاد یک بسته برای ایجاد عمل ضدعفونی

همه شما وقتی یک دستگاه هوشمند خریداری می کنید با یک پکیج از وسایل آن همراه می شوید. اما برای تمیزی این گوشی ها، هیچ گونه کیتی ارائه نمی شود. شما میتوانید یا گوش پاک کن، دستمال میکروفایبر و کمی الکل یک کیت برای تمیز نمودن گوشی و تبلت خود فراهم نمایید. شایان ذکر است که مطمئن شوید که این محلول ها برای سلامتی ضرر ندارند مثلا محلول ها نباید دارای پتاسیم باشد. برای ایجاد محلول دویست و پنجاه گرم، الکل طبی را با مقداری آب مقطر ترکیب نمایید و سپس داخل یک اسپری قرار دهید و از آن استفاده نمایید. محلول سرکه و آب مقطر هم نوعی ضد عفونی کننده طبیعی به حساب می آید.

روش تمیز کردن و ضدعفونی کردن گوشی و تبلت

سخت افزارها گوشی و تبلت متفاوت می باشند و باید دقت نمود که محلولی وارد قسمت های دوربین و شارژ و دکمه ها نشود. برای شروع یک سطح تمیز را انتخاب نمایید. اکنون کار به گوشی و تبلت رسیده است. اسپری هوا را برداشته گرد و غبار موجود در نقاط مختلف را بردارید. پس از اطمینان از خروج گرد و غبار ها، می توانید مواد چرک آلود و یا چسبنده را با خلال دندان خارج نمایید. همچنین می توانید این اسپری هوا را روی اسپیکر ها هم بگیرید. برای دیدن جزئیات می توانید از چراغ مطالعه استفاده کنید.

اکنون تمام غبار ها برداشته شده است و میتوان با دستمال میکروفایبر و کمی محلول شروع به پاک کردن پنل ها نمایید. دقت نمایید که محلول را مستقیما روی گوشی اسپری نکنید. هرگز محلول یا دستمال را در بخش های حساس پخش نکنید. اما یکی از مشکلات پاک نگهداشتن گوشی در مسافرت می باشد که در اینجا چند نکته را بیان می کنیم.

دستمال میکروفایبر به عنوان بهترین نوع دستمال برای تمیز کردن گوشی بکار می آیند.این دستمال ها دارای برند های خاصی می باشند که باید از فروشگاه های مخصوص خریداری نمایید. بوی خوش آن باعث می شود که هر چند وقت یکبار گوشی های تان را تمیز کنید.

برای تمیز نگهداشتن گوشی خود برنامه هفتگی داشته باشید  تا در کنار پاک نمودن سایر وسایل، گوشی تان را هم تمیز و بعد ضد عفونی نمایید. روش ساده تری نیز برای تمیز نگه داشتن گوشی وجود دارد و آن این است که همیشه با دست های تمیز گوشی تان را بگیرید و در مکان های عمومی نظیر مترو و اتوبوس، گوشی تان را به سطوح عمومی تماس ندهید و دست خود را بعد از تماس با با این اجسام به گوشی نزنید یا در اسرع وقت آنها را بشویید.

کلیه موارد بالا جهت از بین بردن ویروس و میکروب های فیزیکی گوشی و تبلت شما می باشد. با مطالعه  آموزش تعمیرات موبایل: حذف ویروس های اندروید به نابود کردن ویروسی های نرم افزاری نیز بپدازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.