وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل: دستیار صوتی هوشمند گوگل

آموزش تعمیرات موبایل، دستایر هوشمند صوتی گوگل

دستیار هوشمند گوگل که سال گذشته توسط گوگل با گوشی های جدید و پرچمدار خود با نام های گوگل پیکسل ایکس ال و گوگل پیکسل به بازار عرضه شد توانست نظر بسیاری از هواداران و مخاطبان خود را با این دستیار هوشمند به خود جلب نماید. ویژگی دستیار هوشمند جدید که از هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی استفاده میکند، توانایی‌ و قدرت تشخیص بالایی داشته و تقریباً قادر است به کلیه سؤالات کاربران پاسخ دهد. گوگل با ارائه این دستیار در گوشی‌های پیکسل، به رقابت با سیری اپل و همچنین Hound رفته و می‌توان گفت توانسته آن‌ها را نیز شکست بدهد. با ما در آموزش تعمیرات موبایل، و تعمیرات گوشی موبایل همراه باشید تا با این دستیار صوتی گوگل بیشتر آشنا شوید و از چگونگی نصب آن روی سایر گوشی های اندروید مطلع شوید.

 گوگل تا به اکنون این دستیار صوتی را تنها مختص گوشی‌های پرچمدار خود نگه داشته و حتی آن را برای سایر گوشی‌های مجهز به اندروید نوقا نیز عرضه نکرده است، اما پیش از این یک روش برای نصب آن بر روی دستگاه‌های روت شده، پیدا شده بود. به احتمال زیاد شما هم مانند بسیاری دیگر از کاربران، تمایلی به روت کردن گوشی خود نداشته باشید.

 اما روت گوشی تنها روش برای نصب این دستایر صوتی نمیباشد، روش دیگری نیز به تازگی ارائه شده که از طریق آن می‌توانید به صورت رسمی این دستیار هوشمند را بر روی گوشی‌های مجهز به اندروید 5.0 یا بالاتر، نصب نمایید.

دانلود اپلیکیشن جستجوی گوگل نسخه آلفا

گوگل به تازگی نسخه آلفای اپلیکیشن جستجوی خود یعنیGoogle Search  را عرضه نموده است که در این اپلیکیشن علاوه بر ویژگی‌های خود، دستیار هوشمند گوگل را نیز به گوشی‌های غیر پیکسل آورده است.

 نکته این روش را بر روی گوشی‌های «موتو جی 4» با اندروید 7.0 نوقا ، «نکسوس 5 ایکس» با سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا و «وان پلاس ایکس» با اندروید مارشمالو تست شده است که در همگی آن‌ها دستیار هوشمند جدید به گوشی اضافه شد البته تضمینی برای اضافه شدن این دستیار صوتی بر روی کلیه دستگاه ها وجود ندارد.

ابتدا نسخه 6.13.5.21 و آلفای اپلیکیشن جستجوی گوگل را دانلود نمایید.

اکنون در قسمت تنظیمات گوشی خود در بخش Security گزینه Unknown Sources را فعال نمایید تا بتوانید فایل APK را در گوشی نصب کنید.

اجرا و تنظیم دستیار گوگل

وقتی اپلیکیشن مورد نظر نصب گردید شما می توانید آن را اجرا نمایید که پیش از شروع تنظیمات زیر را انجام دهید.

دکمه هوم گوشی را فشار داده و نگه دارید تا عبارت New! You just got the Google Assistant به شما نمایش داده شود اکنون Continue را انتخاب نمایید.

در این مرحله دستیار گوگل به شما خواهد گفت که چگونه می‌توانید آن را فراخوانی نموده و سؤالات خود را از این دستایر صوتی بپرسید. دوباره بر روی Continue کلیک نمایید. برنامه از شما اجازه دسترسی به برخی بخش‌های گوشی را درخواست می‌کند که می‌توانید با لمس گزینه Yes, I’m in از این مرحله نیز عبور کرده و به استفاده از دستیار گوگل بپردازید.

پس از انجام این مراحل یک سری آموزش ها به شما بیان میگردد. البته این احتمال هست که با عرضه نسخه اصلی اپ جستجوی گوگل، امکان استفاده از دستیار هوشمند گوگل بر روی کلیه دستگاه‌های اندرویدی مهیا گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.