وبلاگ

آموزش تعمیرات موبایل: کاهش مصرف اینترنت در اندروید

آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات آیفون، کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در اندروید

زمانی که بسته های حجمی مربوط به اینترنت سیم کارت و تلفن همراه خود را خریداری می نماید و پس از چند روز این بسته به اتمام رسیده و مصرف می شود. باید کنترل بیشتری نسبت به آن داشته باشید تا هزینه های زیادی را متحمل نشوید. در ادامه در آموزش تعمیرات موبایل و تعمیرات گوشی موبایل با 10 نکته مهم و کاربردی آشنا می شوید که می توانید مصرف اینترنت سیم کارت خود در سیستم عامل اندروید را کاهش بدهید. پیش از این نیز با کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در آیفون آشنا شده بودید.

1 – تعیین محدودیت مصرف داده

شما می‌توانید به راحتی بر روی میزان مصرف داده‌های خود نظارت نمایید و از طریق تنظیمات مربوط به اندروید یک محدودیت مشخصی را برای آن قرار دهید. بدین منظور به قسمت Setting و Data Usage بروید. با رفتن به این قسمت می توانید مشاهده نمایید گوشی شما در یک بازه زمانی مشخص چه میزان از داده‌ی تلفن همراه استفاده نموده است و همچنین میزان مصرف هر اپ به صورت مجزا چقدر بوده است.

شما می‌توانید با توجه به بسته خریداری شده خود برای داده‌ها، محدودیت نیز تعیین کنید به طوری که با مصرف حجم از پیش تعیین شده داده، اتصال اینترنت شما قطع گردد. همچنین می‌توانید یک محدودیت نیز  به صورت اخطار در زمان مصرف اینترنت خود با کشیدن خط خاکستری به بالا تعیین نمایید.

2 – خاموش نمودن داده هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید

وقتی شما دارید از یک بسته‌ی اینترنت تلفن همراه که محدودیت حجمی دارد استفاده می‌کنید، روشن است، هنگامی که قصد استفاده از اینترنت را ندارید باید داده‌های تلفن همراه را خاموش نمایید. دلیل آن نیز این است که اطمینان پیدا کنید اپ‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند از اینترنت خط تلفن همراه‌ شما استفاده نمی‌کنند. همچنین این کار باعث کاهش مصرف باتری گوشی نیز می‌شود.

3 – جایگزینی اپ‌های پرمصرف

اپ‌هایی در گوشی اندرویدی شما وجود دارند که اینترنت خط شما را به شدت مصرف می نمایند. در نتیجه بهتر است از این اپ‌ها استفاده نکنید و اپ‌های دیگری را جایگزین آن‌ها قرار دهید. در بیشتر مواقع شما می‌توانید اپ‌های داده‌ پسندتری را یافت نمایید که علاوه بر این که نیازهای شما را برآورده می ناید، هزینه‌ی اینترنت شما را نیز کاهش می دهد.

 برخی از نمونه‌ها:

اپ Facebook Lite  یک جایگزین مناسبی برای اپلیکیشن رسمی فیس‌بوک می باشد که موجب مصرف کم‌تر باتری نیز می گردد.

اپلیکیشنFacebook Messenger Lite  جایگزین مناسبی نیز برای پیام‌رسان فیس‌بوک با مصرف کم داده محسوب می‌شود.

اپلیکیشن Hermit Lite Apps  به شما این امکان را میدهد که شمار زیادی از اپ‌های پرمصرف را جایگزین اپ‌های کم‌مصرف نمایید و بر مصرف داده تلفن همراه گوشی اندروید خود مدیریت داشته باشید.

4 – به‌روزرسانی اپ‌ها تنها از طریق اینترنت وای فای

هنگامی که از بسته‌ی محدود اینترنت تلفن همراه استفاده می‌کنید حتما علاقه ای ندارید که اپ ها به صورت خودکار آپدیت شوند. برای این کار اپ Google Play را اجرا نموده و از طریق منو به Settings بروید. در قسمت Auto-update apps می‌توانید تعیین نمایید اپ‌ها تنها از طریق وای‌فای به طور خودکار آپدیت گردند یا کلاً آپدیت نشوند.

5 –  استفاده از مرورگرهایی که کم‌مصرف هستند

مرورگرهای مختلفی در نسخه های متفاوتی در فروشگاه پلی گوگل موجود می باشد که موجب صرفه‌جویی زیاد در مصرف اینترنت تلفن همراه شما می‌شوند دو اپOpera Min  و UC Browser Mini دو نمونه‌ی بارز از این دست مرورگرهای اینترنتی می باشند. همچنین Flynx با لود لینک‌ها در پس‌زمینه (ترفندستان) و استفاده از روش‌های مختلف برای حذف جاوااسکریپت‌ها و تبلیغات اضافی در صفحات، موجب کاهش شدید مصرف داده به هنگام گردش در وب را می‌شود.

تا به اینجا با پنج نکته و ترفند در کاهش مصرف اینترنت سیم کارت همراه خود آشنا شده اید در تعمیرات موبایل و تعمیر تبلت شما می توانید به کاهش مصرف اینترنت خود بپردازید که در ادامه به 5 مورد دیگر آن اشاره می شود.

6 –  محدود نمودن مصرف داده در پس زمینه

اگر مجبور به استفاده از اپ های هستید که منجر به مصرف شدید داده‌ها می‌شوند، کمترین کاری که می‌توانید انجام بدهید این است که مصرف داده توسط آن‌ها را در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و اصطلاحاً در پس‌زمینه در حال اجرا می باشند را محدود نمایید. با مراجعه به قسمت Settings و Data usage  می‌توانید لیستی از اپ‌ها و میزان استفاده‌ی هر کدام از داده تلفن همراه را مشاهده نمایید. اپلیکیشن مورد نظر خود را انتخاب نمایید و گزینه‌ی Restrict app background data را فعال کنید. این کار باعث می‌شود اپ دیگر در زمانی که در حال اجرا نیست نتواند از داده‌ی تلفن همراه شما استفاده نماید.

7 – فعال‌سازی فشرده‌سازی داده در کروم

اگر مرورگر Chrome به عنوان مرورگر اصلی شما در وبگردی می باشد اطمینان پیدا کنید که قابلیت صرفه‌جویی در داده در آن فعال می باشد. این عمل با فشرده‌سازی اطلاعات رد و بدل شده انجام می‌گیرد و در نهایت منجر به کاهش مصرف داده می گردد. برای این کار در محیط کروم به قسمت Settings رفته و سپس Data Saver  انتخاب نمایید و اطمینان پیدا کنید که وضعیت On فعال است. در این صفحه می‌توانید گرافی از مصرف داده را نیز مشاهده نمایید.

 8 – محتوای حافظه‌ نهان برای استفاده آفلاین

یک راه مناسب برای کاهش مصرف داده تلفن همراه شما ذخیره‌سازی محتوای اپ‌ها در حافظه‌ی نهان یا کش (Cache) می باشد (در آموزش تعمیرات موبایل: پاک سازی کش یا دیتای اپلیکیشن با این حافظه آشنا شده اید) . به عنوان مثال اپلیکیشن Google Maps  به شما اجازه می‌دهد نقشه‌ها را در گوشی خود ذخیره نمایید تا هنگامی که آفلاین میباشید نیز بتوانید از آن‌ها بهره ببرید یا اپلیکیشن Spotify  به شما این امکان را میدهد که موزیک‌ها و پلی‌لیست‌ها را در گوشی خود ذخیره نمایید و  بدون نیاز به آنلاین بودن آن‌ها را گوش دهید.

همچنین YouTube به شما این امکان را میدهد که ویدیوها را هنگامی که در حال استفاده از اینترنت وای‌فای می باشید ذخیره کنید تا بتوانید آن‌ها را آفلاین نیز تماشا نمایید. شما بایستی بررسی نمایید اپ محبوب شما نیز چنین قابلیتی دارد تا در هنگام استفاده از وای‌فای بتواند اطلاعات را ذخیره‌سازی نماید.

9 –  بهینه‌سازی تنظیمات اپ‌ها

علاوه بر اقدامات عمومی که به تعدادی از آنها اشاره شد، بسیاری از اپ‌ها دارای تنظیمات داخلی جهت صرفه‌جویی در مصرف داده نیز میباشند. به عنوان نمونه اپ‌های Twitter، YouTube و Instagram  نمونه‌ای از این دست اپ‌ها میباشند که دارای تنظیماتی برای صرفه‌جویی در داده هستند.

10 –  فشرده‌سازی داده ها با  Opera Max

اپلیکیشن Opera Max تمامی داده‌ها را پیش از اینکه به گوشی شما ارسال شود فشرده‌سازی می نماید که منجر به کاهش مصرف داده تلفن همراه می‌گردد. این قابلیت به هنگام گشت و گذار در وب، مشاهده ویدیو، گوش دادن به موزیک و دیگر فعالیت‌های آنلاین عمل می‌کند. البته دقت داشته باشید به عنوان مثال کیفیت ویدیوهای آنلاین کاهش پیدا می‌کنند اما از طرف دیگر حجم مصرفی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.